Bruidsboeket of 'gewoon' bosje bloemen?

26-03-2018 12:39 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaring.
Zit er echt zo'n groot verschil tussen een bruidsboeket en een gewoon mooi bosje bloemen, behalve de prijs? Ik weet dat het op een andere manier gemaakt wordt, waardoor bij een bruidsboeket de stelen aan de onderkant niet alle kanten uitgaan. Maar is dat zo erg? Die kun je toch gewoon wat korter afknippen of snap ik er helemaal niks van? Ik twijfel ontzettend, ben geneigd te gaan voor het 2 keer zo dure bruidsboeket. Maar is dat wel echt nodig? Hebben jullie hier ideeen over?
Ja, ik heb er wel ideeen over. Bruidsboeketten passen prima bij een bepaald type huwelijk en ik snap best dat mensen die duizenden Euro's uitgeven voor een droomsprookjeshuwelijkmetglittersterretjes niet wensen te besparen op snijbloemen. Maar als je wat laagdrempeliger huwt, dan is een bruidsboeket een makkelijke bespaarder.
Ik had zelf een vriendelijk Biedermeierboeketje. Wou prima, maar je kunt hem dan weer niet op de auto leggen voor de trouwfoto mocht dat je wens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, alles wat met een bruiloft te maken heeft is opeens minstens twee keer zo duur. Ik heb zelf überhaupt geen bruidsboeket gehad. Zo raar om de halve dag met je handen vol te lopen. En duur ook inderdaad. Maar ik vind wel: áls je het doet, doe het dan goed en neem een boeket dat in ieder geval niet botst met je jurk, mooi afgewerkt is en lekker in de hand ligt.
Alle reacties Link kopieren
bruidsboeket krijg je van je man! aan hem de keus
Ik pieker niet over een bruidsboeket. Veel te duur! Belachelijk!

Hier dus gewoon een bos bloemen. Zoek filmpjes op youtube hoe je er zelf eventueel leuk trouwboeket van kunt binden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2018 12:43
bruidsboeket krijg je van je man! aan hem de keus
Haha, sta je daar met een bezinepomposje :proud:
Mijn bloemen kwamen uit de supermarkt... getrouwd in het buitenland, met zn tweeen en waren de bloemen vergeten. Dus man is nog even snel naar de lokale supermarkt gegaan, waar ze gelukkig wel mijn lievelinggsbloemen hadden.

Op de terugweg naar onze accommodatie werd hij opgepikt door de mevrouw die mijn make up net gedaan had, ze vond t zo raar dat er een man in super nette kleding liep met bloemen. 😂
Nodig is het niet natuurlijk, de hele bruiloft is niet nodig. Je kan ook een huwelijk sluiten op het gemeentehuis aan de balie.
Het is maar net wat jullie leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2018 12:43
bruidsboeket krijg je van je man! aan hem de keus
Ik denk dat het in praktijk vaak niet zo werkt :P
Alle reacties Link kopieren
Schoonzus had een "eigen" boeket, vriendin had ergens een paar bloemen uit de berm getrokken, ik had weer een heus bruidsboeket. Het kan allemaal.
Doe waar je je goed bij voelt, een boeket uit de plaatselijke bloemenwinkel kan net zo mooi zijn. En is in ieder geval goedkoper.
Ik heb een enkele bloem afgebonden met een mooi lint, kosten 4€..

Hele dag met je handen rondom zo'n bos leek me niet echt tof. Ik ga morgen trouwen dus daarna kan ik je vertellen of het een goede keus was haha.
Alle reacties Link kopieren
Wij schrokken ons ook een breuk van de kosten van een bruidsboeket. Mijn man heeft dus een (bleek later énorme!) bos kleine zonnebloemen en irissen gekocht en een handige vriendin heeft daarvan niet alleen een mooi boeketje samengesteld, maar er was nog meer dan voldoende over om onze trouwauto te versieren en een aantal corsages te maken. Dat heeft ons gezamelijk nog geen 20 gulden gekost, als ik het goed heb onthouden...
Was nog leuk ook: deurbel gaat, man komt een paar minuten later nogal beteuterd de kamer binnenwandelen vanachter een enorm grote bos blommen.. Zijn gezicht was zó grappig! :-D
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben iets ertussenin gedaan: samen een paar dagen van tevoren bij de plaatselijke bloemist langsgeweest en aangegeven dat we een klein boeketje wilden, op te halen op dag X met die en die bloemen erin (ter plekke gekeken wat ze hadden staan) en met de stelen netjes bij elkaar gebonden. Toen hadden ze inmiddels wel geraden dat het om een bruiloft ging, maar we hebben het zelf in ieder geval niet zo gebracht. Het kostte volgens mij zo'n 25 euro, iets duurder dan een gewoon boeket vanwege het netjes wegwerken van de stelen (wat ik persoonlijk wel een stuk mooier en handiger te hanteren vindt dan groene uitwaaierende stelen).

Overigens vergat ik tijdens de bruiloft de helft van de tijd dat boeketje mee te nemen en zou ik het achteraf gezien niet gemist hebben om helemaal geen boeket gehad te hebben. Het kostte ons gelukkig niet veel, maar grote bedragen zou ik er absoluut niet voor over hebben.
nicole123 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 13:07
2.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel een echt bruidsboeket maar wel van een voordeelbloemist. Ik wou er eerst geen. Iedereen vond het hoort erbij tot iemand zei de man moet het tegelen. Dus toen zei ik als jij wil dat ik er een heb mag jij het regelen en als ik hem niet mooi of onhandig vind blijft die achter. Het was een mooi boeket. Niet te groot niet te klein mooi lint erom heen. Waren 50,- kwijt samen met corsage voor mijn man. Dat vond ik meer dan genoeg ervoor maar je kan ook kiezen voor den boeket van 250,-
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
26-03-2018 12:51

Was nog leuk ook: deurbel gaat, man komt een paar minuten later nogal beteuterd de kamer binnenwandelen vanachter een enorm grote bos blommen.. Zijn gezicht was zó grappig! :-D
waarom was hij beteuterd? (ben waarschijnlijk blond...)
Alle reacties Link kopieren
Springtouw schreef:
26-03-2018 12:49
Ik heb een enkele bloem afgebonden met een mooi lint, kosten 4€..

Hele dag met je handen rondom zo'n bos leek me niet echt tof. Ik ga morgen trouwen dus daarna kan ik je vertellen of het een goede keus was haha.
Gefeliciteerd vast en natuurlijk een fantastische dag gewenst. En heel veel liefde voor elke dag samen.

Mijn trouwboeket was mijn lievelingsbloem aan mijn pols. Had ik toch mijn handen vrij. Zou helemaal kriegel worden van steeds zo'n boeketje vasthouden
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn eigen boeket gemaakt. Witte roosjes, witte calla’s er omheen. Parelkralen geregen aan siergras ertussen en satijn lint om de stengels. het was erg mooi. Heb er wel foto’s van hoor, de fotograaf vond het wel fotowaardig. en het kostte me misschien 25 euro. ik had wel het voordeel om later op de dag te trouwen zodat ik overdag zelf de bloemen kon halen en maken. ik ben overigens geen bloemist ofzo. is er geen creatief iemand in je omgeving die dit kan voor je?
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik had een bruidboeket, zelf samengesteld samen met de bloemiste, die ook de beste vriendin van mijn moeder is.
Van haar ( en haar man) hebben wij de bloemen ( corsages + bruidsboeket + enkele bloemstukken ter aankleding) als cadeau gekregen.

De bloemen bij een groothandel kunnen bemachtigen, waardoor het allemaal een stuk goedkoper werd. En het was al met al best een leuk iets, mee om bloemen uit zoeken ter voorbereiding op de bruiloft zelf.

Nog altijd heel blij met mijn bloemstuk, het was wel een echte eyecatcher en staat nog steeds op de bijbehorende vaas. Enige nadeel was dat het behoorlijk zwaar was en de vaas ook echt op de dag zelf nodig was om 'm af en toe op te kunnen zetten.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 13:03
8.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2018 12:43
bruidsboeket krijg je van je man! aan hem de keus
Dat is wel heel traditioneel gedacht. No way dat mijn man alleen het boeket zou regelen, zou bepalen welke ringen we zouden dragen, de huwelijksreis zou organiseren zonder dat ik zou weten waarheen en in zijn eentje zou bepalen of en wanneer we zouden gaan trouwen (althans, hij een aanzoek zou doen). Misschien wat minder romantisch, maar ik vond het een stuk prettiger om zelf ook te weten waar ik aan toe was en mee te bepalen en niet voor verrassingen te staan (zoals een bosje van de benzinepomp zoals genoemd werd of nog erger: eindeloos zwijgend of hints gevend smachten naar een aanzoek of juist een aanzoek krijgen als je er eigenlijk nog niet aan toe bent). Maar goed, dat is een andere discussie...
Alle reacties Link kopieren
En weer on topic: volgens mij gaat het er ook om wat voor bloemen je in je boeket wilt hebben. Veel bruiden willen per se die en die bloemen en die moeten dan speciaal besteld worden. Bij een standaard prijs voor een bruidsboeket gaan ze daar volgens mij vanuit, dus kom je automatisch op hoge kosten uit. Wij keken gewoon ter plekke in de bloemenzaak wat ze op dat moment hadden en daar maakten ze een boeket van, dan ben je veel goedkoper uit.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2018 12:59
waarom was hij beteuterd? (ben waarschijnlijk blond...)
Omdat die bos echt veel te groot was, ik kon m net met twee handen vasthouden en ik verdween er gewoonweg achter. En ik ben niet de kleinste zeg maar.... :rofl:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2018 12:43
bruidsboeket krijg je van je man! aan hem de keus
Ik ben zó niet traditioneel, dat blijkt wel weer. Heb zelfs met man samen zijn pak uitgezocht en hij had mijn jurk ook al gezien. Ik vind het prima als hij er eens bijloopt in kleren die ik niet mooi vind. Maar op onze trouwdag vind ik het toch wel prettig dat we elkaar erg mooi vinden.
Hier naar de plaatselijke bloemist geweest en aangegeven dat ik geen echt bruidsboeket wilde maar wel een stijlvol bloemetje. Ze heeft nog advies gegeven over de kleur. Ik wilde paars maar ze vroeg naar mijn kleur bruidsjurk en die was ook paars. Paars op paars kan snel vloeken aldus de bloemist. Erg fijn geholpen en voor een normale prijs.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:33
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alles gericht op geboortes, trouwen en doodgaan hangt een prijskaartje aan.

Een gewoon bosje bloemen houdt niet echt lekker vast, En bloemen die makkelijk een hele dag zonder water kunnen.

Het is verder wat de gek er voor geeft. Wil je een gewone jurk, of een bruidsjurk? Gewone taart of een bruidstaart? Iemand die kiekjes schiet of een bruidsfotograaf, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven