Vuilniszakken steeds dunner?

22-04-2018 09:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is geen wereldprobleem, maar het valt me op dat de vuilniszakken die ik bij de Lidl en Aldi kan kopen , steeds dunner lijken te zijn.
Wie is dit ook opgevallen?
Daarom koop ik die niet meer. Zodra er echt wat in zit scheuren ze.
Hangt er vanaf welke je koopt. Wij hebben altijd de 120 liter zakken als ik het goed heb en die zijn uitstekend.
Komo met trekband is nog steeds van een zelfde stevige kwaliteit. Gewoon bij de AH verkrijgbaar.
Lady_Vintage schreef:
22-04-2018 09:44
Hangt er vanaf welke je koopt. Wij hebben altijd de 120 liter zakken als ik het goed heb en die zijn uitstekend.
Die hebben wij volgens mij ook. Zijn 70x100cm en de enige die in onze Ikea-bak passen. Maar dat zijn gewoon echt stevige zakken met trekband.
Alle reacties Link kopieren
ik had laatst een nieuw pak komo gekocht bij AH en het viel me op dat die ook dunner waren dan de paar die ik nog had liggen
Don't cry, buy a bag and move on.
De gewone van de Aldi zonder trekband zijn goed volgens mij. Maar misschien hebben we een oude batch? We kopen ze niet elke week. :)
Aldi en Lidl kom ik nooit, maar die van AH volgens mij ook. Vorige week scheurde een volle zak met luiers die ik naar de milieustraat wilde brengen, in de garage, bleeeegh.
Zelfs de komo zakken worden dunner, zal wel iets met milieu eisen te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Koop altijd komo, merk geen verschil.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hier ook komo. Merk ook geen verschil.
Ik gebruik ook komo, ik merk ook geen verschil. Misschien zijn ze wel dunner, maar nog net zo sterk. Daar gaat het mij om. Ik neem aan dat de samenstelling van het materiaal natuurlijk is doorontwikkeld.

Zijn je zakken behalve dunner ook minder sterk geworden?
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
22-04-2018 10:08
Ik gebruik ook komo, ik merk ook geen verschil. Misschien zijn ze wel dunner, maar nog net zo sterk. Daar gaat het mij om. Ik neem aan dat de samenstelling van het materiaal natuurlijk is doorontwikkeld.

Zijn je zakken behalve dunner ook minder sterk geworden?
Jazeker.
Dus Komo zakken zijn ook dunner, maar net zo sterk begrijp ik.
Alle reacties Link kopieren
hier ook altijd komo,
soms wel verschil en idd dat het scheurt maar kan ook aan inhoud liggen
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
miedo schreef:
22-04-2018 10:26
Jazeker.
Dus Komo zakken zijn ook dunner, maar net zo sterk begrijp ik.
Ja, ik las hier ook dat ze blijkbaar dunner zijn geworden. Ik heb er persoonlijk niets van gemerkt, of in ieder geval geen problemen mee gehad. Maar wie weet heb ik met mijn eenpersoonshuishouden wel geen behoefte aan de maximale sterkte ;)
Alle reacties Link kopieren
ik haalde altijd kleine zakjes bij de action, en die waren ook opeens twee keer zo dun.. met als gevolg gaten in de zeikanten enzo
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
22-04-2018 10:02
Zelfs de komo zakken worden dunner, zal wel iets met milieu eisen te maken hebben.

Heeft met geld te maken en is geen milieukwestie.
Een dunnere zak = minder grondstoffen nodig = geld besparen.
Mijn boterhamzakjes leken ook al van dunner plastic te zijn gemaakt en ook minder sterk bij het afscheuren.
De pannen sponsjes die ik anders altijd koop zijn ook dunner geworden, de flessen frisdrank eigen merk zijn nog net geen plastic zakken en de doppen zijn ook minder breed aan de zijkanten.
Ik bespeur een plasticrantsoen in sommige producten.
Alle reacties Link kopieren
komo zakken komen tegenwoordig ook gescheurd uit de vuilnisbak.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk het ook bij T-shirts dat ze dunner zijn. Vrij snel gaatjes erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven