Verhuizen naar de andere kant

08-05-2018 23:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik (vrouw) wil graag met mijn vriendin als koppeltje verhuizen naar daar waar het relax wonen is. Daar waar ze het geen probleem vinden als wij daar komen wonen. We hebben 2 opties. Of we gaan kijken voor een vrijstaand huis met ruime tuin en schuur in een rustige omgeving maar wel met wat winkels in de buurt of een ruim appartement in een levendige maar groene omgeving. Wijzelf komen uit het westen en vinden onszelf vrij normaal zonder kapsones, arrogantie enz. Bij optie 1 hebben wij alteveer, omgeving Stadskanaal, Nieuw Weerdinge, omgeving Emmen, Aalten. Optie 2 zien wij omgeving Zutphen, Eerbeek, Nijmegen, Doetinchem. Graag horen wij jullie mening. Misschien weten jullie nog leuke plaatsen?
In het westen worden lesbiennes nog niet geaccepteerd?
Ik woon omgeving optie 1. Als je vragen hebt over de omgeving mag je gerust een pb sturen.
Huh? Denk je dat het op veel plekken wel een probleem is als jullie er komen wonen ofzo?

Verder vind ik jullie opties nogal ver uit elkaar liggen, op alle vlakken. Ik denk dat je wat specifieker moet zijn om nuttige reacties te krijgen. Wat zoek je precies en wat vind jij "relaxt"? Wat is je budget, huiswensen, gebondenheid qua werk, etc.
Waar ben je precies naar op zoek?
Zo makkelijk is jouw vraag niet op deze manier.
Het is zo verschillend ik heb op veel plekken gewoond ook in een aantal die jij noemt.
Stadskanaal zou ik niet doen. Doetinchem ook niet.
Nijmegen is mooi en Emmen ook wel maar dan moet je wel erg wennen aan bepaald slag mens.

Eigenlijk maakt het niet veel uit als je jezelf maar kan zijn en ook in het westen (want ik ben ook een westeling) heb je genoeg buurten waar ze je accepteren dit ligt aan de buurt waar je woont niet aan je geaardheid.
Het is 2018
Mensen moeten eens normaal doen
Alle reacties Link kopieren
Lesbiennes? In Nijmegen?? Gottegot, als ze de 4-daagse maar niet afgelasten. o_o
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Alteveer. Dat je nog twijfelt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Alteveer Drenthe he? Die in Groningen ken ik niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En jullie kunnen zomaar werken in die omgeving(en)?
Nijmegen is een mooie stad, net als Arnhem en omgeving. De omgeving van Apeldoorn vind ik zelf ook prachtig.
Voor de rest: geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar het is toch niet plaatsgebonden waar ze jullie accepteren? Het is echt niet zo dat alle mensen in Stadskanaal pro-lesbie zijn en in het westen allemaal anti.
Ik vind het een beetje raar om hiervoor naar de andere kant te verhuizen. Het gras is niet groener aan de andere kant. Het is maar net wie je in je omgeving treft als buren etc.
Alle reacties Link kopieren
Zutphen is leuk en ze accepteren hier wel lesbiennes hoor. Vind het een rare vraag
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook verhuisd van het westen (grote stad) naar het oosten (een iets minder grote stad; Doetinchem). Voor ons persoonlijk is het de beste beslissing ooit geweest, inderdaad vooral wegens het verschil in relaxedheid in het dagelijks leven. Er zitten ook zeker nadelen aan, zoals het feit dat het voor veel beroepsgroepen lastiger is een baan te vinden in deze regio. Niets is echter onmogelijk.

De twee opties zoals je ze beschrijft liggen nogal ver uit elkaar, in veel opzichten. Ik zie persoonlijk ook niet zo wat het met seksuele voorkeur te maken heeft, kun je daar iets specifieker over zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dus ver weg van familie en vrienden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Toch verschilt acceptatie wel per stad hoor. Zutphen en Nijmegen zijn (gemiddeld genomen) veel ruimdenkender dan Stadskanaal.
Ook kun je kijken naar de (oorspronkelijke) kerkelijkheid van een plaats.
Aalten wordt wel het 'Jeruzalem van de Achterhoek' genoemd, door de vele gereformeerde kerken, kan me voorstellen dat daar acceptatie wellicht ook anders ligt?
Alle reacties Link kopieren
Alteveer en Stadskanaal zou ik persoonlijk niet doen.
Emmen wellicht de beste optie als je in die hoek wilt gaan wonen.
Iemand anders schreef het al, de mensen zijn anders dan in het westen van het land.
Het is moeilijk ertussen te komen, je blijft altijd anders ofzo. Men heeft ook vooroordelen over mensen uit het westen (zoals andersom ook vaak).
Mensen zeggen soms dat wij wel meevallen, als westerlingen, haha, zie het maar als compliment. Maar die vooroordelen, die zijn er behoorlijk......
Woon zelf als 20 jaar in die omgeving, weet waar ik het over heb ;)
summer is a state of mind
lilalinda schreef:
09-05-2018 08:14
Toch verschilt acceptatie wel per stad hoor. Zutphen en Nijmegen zijn (gemiddeld genomen) veel ruimdenkender dan Stadskanaal.
Ook kun je kijken naar de (oorspronkelijke) kerkelijkheid van een plaats.
Aalten wordt wel het 'Jeruzalem van de Achterhoek' genoemd, door de vele gereformeerde kerken, kan me voorstellen dat daar acceptatie wellicht ook anders ligt?
Ik heb daar familie wonen. Valt reuze mee hoor, Aalten.
En dat Jeruzalem van de Achterhoek komt ook van het op zeven heuvelen gebouwd zijn.
minnimouse schreef:
09-05-2018 00:48
De omgeving van Apeldoorn vind ik zelf ook prachtig.
Barneveld raad ik af,streng gereformeerd,dan weet je het wel. Dan zou ik voor Apeldoorn zelf kiezen. Of Zutphen en Arnhem.
In de provincie Groningen heb je volgens mij het meest huis/grond voor je geld.
In de Achterhoek wordt "import" volgens mij sowieso niet zo heel erg geaccepteerd (en dat geldt misschien wel voor meer dorpen). Wel getolereerd hoor, maar het is misschien wat lastiger vrienden te maken.

Ik had geen idee dat homoseksualiteit nog een issue is ergens (behalve binnen religieuze kringen dan misschien). Naar aanleiding van je vraag ben ik wel benieuwd hoe jij dat ervaart.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-05-2018 09:39
In de provincie Groningen heb je volgens mij het meest huis/grond voor je geld.
Maar woon je er ook leuk? ;-)
Ook niet onbelangrijk.
redbulletje schreef:
09-05-2018 09:39
In de provincie Groningen heb je volgens mij het meest huis/grond voor je geld.
Ik zou kiezen voor een leuke locatie niet voor een locatie waar je het meeste krijgt voor je geld.
Minnimouse is me ook altijd net voor :-D
-jolijn- schreef:
09-05-2018 09:45
In de Achterhoek wordt "import" volgens mij sowieso niet zo heel erg geaccepteerd (en dat geldt misschien wel voor meer dorpen). Wel getolereerd hoor, maar het is misschien wat lastiger vrienden te maken.
Daarom zou ik ook voor een stad kiezen of naastliggend dorp en niet een dorp waar iedereen elkaar kent en weet wie je familie is en wat ze voor werk doen en wat hun geloof is etc etc
Hier wonen trouwens aardig wat westerlingen,je zit binnen een uur in Amsterdam voor je werk via de A1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven