Ervaring Dyson Pure Cool?

27-05-2018 00:41 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel al erg lang over de aankoop van dit ding. De prijs is namelijk nogal heftig... maar met een astmatisch kind, allergie-man en moi met een hekel aan de hitte van deze dagen begin ik me af te vragen of er nog een betere manieren zijn om mijn vakantiegeld te spenderen dan door de aankoop van dit product.

Overal lovende reviews, maar goed, dat hoor ik ook graag van jullie. Of niet. Dat kan ook.

Heb je zo'n ding thuis? Bevalt het?
Nemen je klachten qua astma/hooikoorts/allergie echt af?
Heb je ook een echte temperatuurdaling in je huis door dit ding?
Is hij zwaar? (ik lees namelijk overal oohh ik zet hem dan even in de slaapkamer...)


Roept u maar! :idee:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-man heeft de dyson pure hot + cool in huis staan, ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat precies hetzelfde is?
Maar hij is er erg positief over, hij heeft een allergie voor huisstofmijt, en hij wil niet meer zonder dat ding. Makkelijk schoon te maken, in de winter verspreid het apparaat warme lucht, in de zomer verkoeld het de ruimte.
De afstandsbediening kan je er aan vastklikken (magneet) zodat je die ook niet kwijt raakt. Je kan een app downloaden en die app geeft ook aan wanneer je het schoon moet maken, lucht kwaliteit etc. Het enige nadeel is misschien dat je voor het hele huis meerdere apparaten zou moeten aanschaffen, maar aan de andere kant kan je hem ook makkelijk verplaatsen naar een andere ruimte dus daarvoor zou ik het niet laten. Ik denk ook dat je kind met astma er voordeel bij heeft want mijn ex merkt wel echt verschil (veel minder niezen, traanogen etc) hij heeft er een in de woonkamer/open keuken, en in zijn slaapkamer. Met koken bijvoorbeeld gaat het apparaat ook de lucht reinigen. Mijn kids zijn ook fan, vooral het verkoelen in de zomer.
Ik heb er zelf dus geen ervaring mee maar mijn kids, en vooral mijn ex zijn er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft ernstig copd en er twee in huis staan. Hij is er zeer positief over. Hij heeft er pas ook 1 cadeau gedaan aan mijn astmatische zus.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee!
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee. Ik vraag me vooral af of hij 'stil' is. Ik had een andere luchtververser maar die maakte zoveel herrie dat de muziek 3 standjes hoger moest.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
De pure variant ken ik niet, maar de gewone cool variant koelt erg fijn. Ze hadden ze in de restaurants van een hotel waar wij vorig jaar waren, en het viel me op dat ze niet teveel wind produceren, de lucht niet te koud aanvoelt, en het toch zorgt voor een heerlijk koele ruimte. Het werkt wat subtieler, en daarmee prettiger, dan de ouderwetsere ventilatoren en airco’s.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof het een energievreter is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gegoogled maar het is helemaal geen airconditioning, het is slechts een ventilator.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
27-05-2018 08:11
Ik lees ook mee. Ik vraag me vooral af of hij 'stil' is. Ik had een andere luchtververser maar die maakte zoveel herrie dat de muziek 3 standjes hoger moest.
Nou. Ik heb er diverse gehad maar die verdwenen na korte tijd de berging in. Tegen de astma hielpen eigenlijk alleen luchtpijpverwijders. Wat ook hielp was geen stof te verplaatsen. Zolang de stof lag waar hij lag was er weinig probleem.

Disclaimer: dit waren mijn persoonlijke ervaringen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En wat kost zo'n Dyson?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een airco een pokkenherrie maakt in de overtreffende trap, en dan heb ik het over zo'n apparaat wat uit één deel bestaat. Plotseling komt er geen geluid meer uit je teevee en kan je niet normaal meer praten.

Wel koelt hij meteen zodra hij aanstaat en dat komt door de plotselinge koude luchtstroom. Normaal zit er een filter in. Of je die kan vervangen door een hepa-filter weet ik niet. Lang voordat je enige daling ziet in temperatuur zit je al te bibberen. Aangezien hij bij een raam moet staan is hij ook erg zichtbaar als een donker object.

Nu heb je fans en fans. De techniek zal niet stilgezeten hebben dus misschien zijn er nu stillere fans. Ik vind het witte 25 cm budget bouwmarktfannetje relatief geluidsarm. Op 60 cm afstand koelt hij heel goed. Mijn torenventilator daarentegen koelt minder goed, heeft een onaangenamere luchtstroom en is ook luider.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb 'n honeywell torenventilator die voor 'n ventilator goed koelt en relatief stil is. Hij is ook betaalbaar (ca. 80 euro) i.t.t. die Dyson. Voor dat geld zou ik een échte airco verwachten.
Alle reacties Link kopieren
@Ank, bedankt! Hij klinkt er blij mee idd. De dingen die je verteld komen wel overeen met wat ik ervan hoop te krijgen.

@choco, je vader moet wel erg tevreden zijn om hem zelfs cadeau te doen! Maar twee apparaten in huis, oef! Prijzig.

@oudblond, sommige hebben een nachtfunctie. Dan zou hij echt zo goed als onhoorbaar moeten zijn. Overdag maakt me dat niet zo uit (oké lawaai is niet tof maar geluid mag het maken) maar in de nacht trek ik niets.

@nummer, dat klinkt als een erg fijne lucht koeling! Precies wat ik wil.

@redbulletje, nee het is geen airco dat wist ik al. :)

@quattro, deze rond de 500 euro. :@@:

Bedankt voor alle reacties. Meer zijn welkom. Ik neig nu naar doen. Je kunt hem binnen maand terugsturen als hij niet bevalt, dat voelt ook redelijk safe.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort de pure link hot + cool. Bevalt heel goed. Op standje 3 kan ik prima in slaap vallen, vind het geluid heel erg meevallen.
Alle reacties Link kopieren
vaika schreef:
27-05-2018 15:13
Ik heb sinds kort de pure link hot + cool. Bevalt heel goed. Op standje 3 kan ik prima in slaap vallen, vind het geluid heel erg meevallen.

Is net anders. Want die ik heb gekomen is niet hot+cool. Vond warmte geen meerwaarde hebben.

Wel goed te horen dat hij dus echt heel stil is. :)

Hij komt morgen. Ik ben benieuwd!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Luchlover,ik ben benieuwd of hij bevalt. Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
27-05-2018 19:07
Is net anders. Want die ik heb gekomen is niet hot+cool. Vond warmte geen meerwaarde hebben.

Wel goed te horen dat hij dus echt heel stil is. :)

Hij komt morgen. Ik ben benieuwd!
En LunchLover, hoe bevalt hij tot nu toe? Ben benieuwd!
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Sweetums schreef:
31-05-2018 11:11
En LunchLover, hoe bevalt hij tot nu toe? Ben benieuwd!

Ik ben enorm aan het twijfelen. Het is te kort dag om te zeggen of het voor de astma van zoon werkt en de allergie van man. Maar over het koel deel weet ik het niet. Op de hoogste stand blaast hij best aardig en de luchtstroom is fijn maar het is nog een aardig lawaai en ik vind hem wat dat betreft niet veel beter dan een gewone fan.

Hij is mooi en hij is qua installatie, werking op mobiel e.d. goed. Maar ik twijfel of ik het bijna 500 euro waard vind. Als koeler niet. En de rest is lastig te beoordelen nog. Kortom. Lastig! !
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Op stand 6 blaast hij btw genoeg en weinig lawaai. Maar ik denk dat mijn verwachtingen mbt koeling te hoog waren.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Beetje aan het rondkijken voor alternatieven. Zie ik dat hij nu 100 euro duurder is bij CoolBlue dan waar ik hem zondag voor kocht...
O_O
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Je leest vaak van die artikelen (oa op Viva zelf) van mensen met copd/allergieën die direct verlichting voelen als ze de Dyson 1 dagje in huis hebben, maar dat valt in de praktijk dus nogal tegen. Ik twijfel ook nog.
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Sweetums schreef:
31-05-2018 18:05
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Je leest vaak van die artikelen (oa op Viva zelf) van mensen met copd/allergieën die direct verlichting voelen als ze de Dyson 1 dagje in huis hebben, maar dat valt in de praktijk dus nogal tegen. Ik twijfel ook nog.

Nou mijn man heeft dat dus niet. Maar aan zoon van 2 kan ik dat niet vragen. :proud:

Het deel wat kan ik beoordelen valt me tegen. Toch lastig omdat ik niet weet of zoon er iets aan heeft. Hij klinkt iig niet beter qua benauwdheid.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven