Kinderspullen weggegooid

17-06-2018 23:41 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel janken. Een tijdje geleden hebben we de zolder opgeruimd en hebben we ook veel spullen uit mijn kindertijd in de schuur gezet om mee te geven met grofvuil. Ik had een paar dingen met emotionele waarde die ik wilde houden apart gehouden maar helaas zijn deze toch ook bij de spullen voor grofvuil beland. Morgen wordt het opgehaald en vanavond hadden we het aan de straat gezet. Ben net nog wezen kjiken of ik die paar dingen nog terug kon halen maar uitgerekend de doos waar ze inzaten was al weg.
Alle reacties Link kopieren
Eh ok. En wat is je vraag?
Alle reacties Link kopieren
En nu even nuchter(realistisch) denken: hoe vaak keek je naar die spullen. je zegt dat je de zolder opgeruimd had, dus ze stonden op zolder, je hebt er waarschijnlijk jaren niet naar omgekeken, maar toen je ze zag werd het ineens emotioneel.
Maar wat had je er mee willen doen? Weer op zolder zetten en dan over 10 jaar ofzo die zolder weer opruimen, en ze dan weet tegenkomen, en o wat word ik emotioneel hiervan, en ik moet daar echt iets mee gaan doen, maar nu heb ik geen tijd, dus staan ze weer 10 jaar ( je kleinkinderen vinden het niet half zo interessant als jij het vond als kind)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geen vraag, wilde gewoon even m'n hart luchten.
Alle reacties Link kopieren
Ja heb ik ook gedaan per ongeluk.
Het idee dat de eerste geboortepakjes in de euro grabbelbak terecht zijn gekomen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Het gaat o.a. Om m'n eerste babypakje. Zat in een mooie bewaardoos en had ik ergens een plekje willen geven of inlijsten.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je. Ik zou daar ook vreselijk van balen. Tegenwoordig is het in om alles maar weg te gooien, maar ik kan ook ontroerd raken als ik soms ineens weer spulletjes met herinneringen en emotionele waarde tegenkom. Juist als ik ze maar af en toe zie. Ik hoop die spulletjes nooit kwijt te raken. Laat ze me maar tot in het verpleeghuis toe af en toe een glimlach en een traan bezorgen, of een ander het nou waardeloze troep vindt of niet.
:hug:
Misschien de buurt langs om te vragen of iemand die doos heeft? Of op de plek waar hij stond in krijt op de stoep schrijven dat het een vergissing was. Wellicht zie je hem dan nog terug?
Alle reacties Link kopieren
itsuptoyou schreef:
17-06-2018 23:53
Het gaat o.a. Om m'n eerste babypakje. Zat in een mooie bewaardoos en had ik ergens een plekje willen geven of inlijsten.
Wel vervelend natuurlijk.

Maar bedenk...als het zoveel emotionele waarde voor je had, waarom heb je het dan al jaren geleden niet ingelijst? Juist....omdat het ws toch niet zoveel waarde heeft
Alle reacties Link kopieren
Is een Facebook post plaatsen op lokale (verkoop) groepen een optie?
Het is ontzettend balen maar niks meer aan te doen. Mijn ouders is het ook overkomen. Waarschijnlijk is een doos met bewaar papieren/foto’s per ongeluk een oud papier doos geworden. Nooit meer teruggevonden.

Ik ben het er ook niet mee eens dat iets pas waarde heeft als je het geregeld gebruikt of zichtbaar ophangt/neerlegt. Ik kon als kind enorm genieten van wat ik “de bovenste zolder” noemde. Een vliering nog boven de zolder, waar alles bewaard werd wat niet dagelijks/maandelijks of zelfs jaarlijks (zeg maar gerust nooit meer) nodig was. Maar hoe heerlijk was het om daar 1 of 2 keer per jaar te mogen struinen en rommelen, tussen de vele vele spulletjes van vele vele decennia terug.
Het zijn maar spullen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven