Dekbedovertrek

11-07-2018 13:22 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden heb ik een dekbedovertrek van 100% katoen besteld. Wat mij meteen opviel was dat het een beetje glad aanvoelde, het leek wel synthetisch. Helemaal niet zacht maar eerder een beetje stug. Ik vind het heel lastig om uit te leggen. Een ander overtrek dat ik heb van de Ikea is ook 100% katoen en dat voelt veel zachter.

Weet iemand wat ik bedoel en wat dit kan zijn?
Je hebt katoen in vele verschillende soorten en maten en kwaliteiten. Daarnaast kan het op verschillende manieren geweven worden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 'gewone' katoen. Die kan wat ruw voelen (en gaat nogal eens pillen)
Dan heb je 'katoen perkal', een andere (kwalitatief betere) manier van weven. Dan kan het katoen koel en knisperend (op een aangename manier) aanvoelen.
Verder is er 'katoen satijn'. Ook weer anders geweven. Dat voelt satijnachtig aan en heeft vaak een soort glans.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, Ik zal me er eens goed in gaan verdiepen
Alle reacties Link kopieren
Kan ook aan het aantal draden per cm liggen. Heel dicht geweven katoen voelt veel steviger en wat synthetisch aan.
Wij hebben dekbedovertrekken van de Ikea met draaddichtheid 240 en die voelen harder aan dan een andere 152. Die is veel zachter en soepeler.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het soort katoen, heb ook zo'n dekbedhoes van Ikea en hij blijft te kil en glad aanvoelen. Gebruik 'm daardoor zelden. Ik let nu beter op de kwaliteit katoen, en voel ook aan de voorbeelden die ze hebben hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven