Wel of niet verhuizen

18-07-2018 10:57 13 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn in twijfel of we wel of niet zullen verhuizen. We wonen momenteel in een appartement wat eigenlijk iets te klein en te donker is voor ons en onze huisdieren (2 katten, 1 hond). Nu kunnen wij het oude huis van vrienden van ons huren. Dit huis is ruimer en lichter, maar heeft alleen 2 kleine balkonnetjes. In ons huidige huis hebben we een zonnig plaatsje en privé parkeerplaats en in het nieuwe huis dus niet. Ik zal hieronder de specificaties van beide huizen noemen in de hoop de keuze makkelijker te maken.

Ons huidige huis:
- Zonnig plaatsje en parkeerplaats
- Eigenlijk te klein (60 m2, 1 slaapkamer, weinig opbergruimte)
- Donker huis, weinig ramen en laag plafond
- Locatie dicht bij het centrum
- Bovenburen die veel lawaai maken
- Katten kunnen rustig naar buiten
- We wonen beneden aan eend drukke straat, dus er kijken constant mensen naar binnen

Het aangeboden huis:
- Geen bovenburen
- 2 smalle balkons van 1 meter breed
- Veel ruimer (110 m2, aparte woonkamer en eetkamer en 2 slaapkamers)
- Openhaard
- Lichter huis, meer ramen
- Goede buurt, maar iets verder uit het centrum
- €90,- per maand duurder
- Het is een portiekwoning, dus de katten komen meteen op straat uit via de voordeur (het is overigens wel een rustige straat)
- Geen eigen parkeerplaats, dus auto en fietsen staan op straat

Naast deze feitjes brengt verhuizen natuurlijk veel gedoe en kosten met zich mee waar we eigenlijk weinig trek in hebben.

Wat denken jullie: Hier blijven wonen of verhuizen?
Hoe reeel is de kans dat je iets binnen je budget tegen komt wat wel alles van je checklist heeft? En vind je het deze opofferingen dan waard?
Alle reacties Link kopieren
Blijven wonen en wachten tot er een beter huis voorbij komt.

Dit zijn niet de enige 2 woningen die er bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet echt de moeite vindt, zou ik het niet doen. Verhuizen is een heel gedoe. Je kunt dan beter even doorzoeken naar iets dat meer geschikt is voor jullie.
Niet doen, van vrienden huren lijkt me een recept voor gedoe. Huren doe je van een woningbouw of makelaar/vastgoedmaatschappij
Mocht je het huis van vrienden willen gaan huren, dan heb je over twee jaar geen vriendschap meer.

Met vrienden moet je wandelen, niet handelen.

Kijk gewoon rustig verder naar een nieuw huis.
Met zoveel huisdieren zou ik wachten tot je een huis met tuin kunt vinden. Ga verder de stad uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou verhuizen. Voor mij, en dat is heel persoonlijk, staan er bij het nieuwe huis meer plusjes dan minnetjes. En ik houd niet van verhuizen ;)

Ik zou wel een ijzersterk contract op laten stellen door een onafhankelijke partij, om de vriendschap te sparen.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou huis 3 doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet van vrienden huren. Dat zou ik doen. Geeft altind gedoe.
rosings schreef:
18-07-2018 11:05
Niet doen, van vrienden huren lijkt me een recept voor gedoe. Huren doe je van een woningbouw of makelaar/vastgoedmaatschappij
We gaan het huis niet van vrienden huren, maar van een particulier. Het gaat om hun oude huis, zij hebben een huis gekocht.
Bedankt voor alle reacties! Even voor de duidelijkheid, het gaat om het oude huis van onze vrienden, we zouden dat huis dan gaan huren van een particulier. Zij hebben een huis gekocht, dus daarom gaan ze er uit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met de vloeren en gordijnen in het huis van jullie vrienden. Kunnen jullie dat eventueel overnemen en kun je daar dan mee leven? De muren zou ik sowieso wel even sauzen (het is leeg en het valt altijd op als de kasten van de muur komen), maar een emmer saus is niet zo heel erg duur. Zet dus wat dat betreft alle kosten ook eens op een rijtje en bedenk hoe lang je dan eventueel in het huis van die vrienden wilt wonen.
Als jullie bijvoorbeeld ook op korte termijn (binnen 1-2 jaar) iets willen kopen zou ik lekker blijven zitten waar je zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven