Hoe kom ik van die vieze vliegen af?

15-08-2018 11:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een poosje geleden dacht ik dat we muizen hadden en heb ik (dacht ik) alle 'keuteltjes' opgeruimd. Het bleken vliegen maden te zijn en een paar dagen later hadden we tientallen tot honderden vliegen. We zijn op zoek gegaan naar de bron maar ik vraag me af of we deze al wel gevonden hebben want iedere dag ben ik weer tientallen vliegen aan het opzuigen (en buiten weggooien). Onder de plinten van de keuken meerdere maden gevonden, en verspreid hier en daar ook wat maar nergens rottend vlees oid. Ik denk dat de bron in de prullenbak zat met het warme weer. Allang weggegooid dus, maar de vliegen blijven (uit)komen! Hoe kom ik toch van deze vliegen af? Ik zou niet meer weten waar ik naar de maden moet zoeken. Iemand tips of ervaring hoe lang dit duurt?
Alle reacties Link kopieren
Zijn ze groen blauw?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat die bron er toch nog is.
Verder blijven zoeken dus.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Kan een muis zijn die ergens achter een plint of in een kruipruimte gestorven is en nu opgegeten wordt. Ruik je het niet vagelijk ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
@Madeliefjees een beetje groenig, volgens mij zijn het vlees vliegen.
@Courage ben ik ook bang voor... we zoeken ons rot....
Alle reacties Link kopieren
Deze ?

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
En ze brommen ook zeker?
Wij hadden ze vorige week, echt bij de ramen voor en achter en in de keuken en de gang. Zo vies. Honderden. Ik ben aan t spuiten gegaan met Vapona spray, de ramen zagen er niet meer uit. Dat gif heb ik een aantal dagen laten zitten.
Toen de vloer van de benedenverdieping heel goed gedweild, alle hoekjes, banken en kasten van hun plek. De volgende dag alle ramen gelapt. Sindsdien heb ik ze niet meer gezien.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Spuit dan ook goed bij de plinten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb dat ook ooit gehad, vies en griezelig gewoon.
Na lang zoeken bleek de bron een niet goed afgesloten oud pak kattenknabbels te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Die groene brommen niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een aantal jaar geleden een plaag van rioolvliegjes, veroorzaakt door een kapotte afvoer in de kruipruimte. Dat ging pas over toen 1 de afvoer gerepareerd was, 2, de vliegjes met gif bestreden waren en 3 er een laag zand in de kruipruimte gespoten was zodat organisch afval dat er nog lag niet weer vliegen zou aantrekken. Goed zoeken dus naar het soort vliegen en de bron waar ze op af komen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze brommen inderdaad niet. Maar zijn ook niet zo groen, toch echt wel zwarter. En je merkt dat ze nog wat slapjes (je pakt ze zo) zijn want net uitgekomen.
Ik ga ook maar aan de slag met Vapona spray en blijf goed zoeken!
anoniem_148511 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 11:52
Reden: aanvulling
39.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Plinten onder de keukenkastjes vandaan halen. Die zitten vast met een kliksysteem, kun je makkelijk eronderuit halen en weer terug plaatsen.

Wij hebben in de hoek, bij de vaatwasser, een opening tussen plint en kastje. Alle katten hebben daardoor wel eens achter onze keuken gezeten, als kitten pasten ze daar doorheen. Een muis past dus ook. Daarnaast kunnen muizen (en afval) ook via de achterkant van het gootsteenkastje (vanwege de aansluitingen is dat open) en veel keukens hebben een rooster ergens onder de koelkast, daar kan ook een hoop doorheen.

Ik denk dat je je rotschrikt als je die plinten weghaalt, want er verzamelt zich echt ongelofelijk veel zooi onder je keukenkasten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
@Ceylon die plinten onder de keukenkastjes hebben wij eergisteren inderdaad al weggehaald maar gisteren en vandaag toch weer last van vliegen... en dan niet een paar die we misschien gemist hebben.
Hier was laatst ook een topic over. Misschien heb je wat aan de tips die hier gegeven werden.

psyche/hallucineren-of-gewoon-veel-gekk ... #p28795208
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit één keer zoiets gehad. Uiteindelijk bleek een kleedje de bron te zijn (maden...). Daar was iets van eten op gekomen ofzo, ik weet het niet meer.
Anyway, wat ik me wel kan herinneren is dat daar waar je de vliegen telkens weer ziet, dat de bron daar echt dichtbij is. Niet denken 'ze zitten nu hier omdat ze op het licht van het raam afkomen, of 'ze zitten hier omdat ze op zoek zijn naar nieuw eten' maar ze zijn vast ergens anders uitgekomen; de bron moet dan écht dichtbij zijn. Zitten ze alleen in de keuken?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Zijn het geen klustervliegen?
Alle reacties Link kopieren
@Prada, het zijn inderdaad de poppen die ik ben tegengekomen. Nooit maden! En ik heb het idee dat poppen kunnen kruipen (?) want ik ben ze op meerdere plekken tegen gekomen. Niet in die grote mate als onder de keuken.
Ik ga toch weer plinten weghalen en inspuiten en verder zoeken..... Krijg er maar de kriebels van! :'-(
Alle reacties Link kopieren
De vliegen houden zich op bij het raam aan de voorkant (bij de keuken) en bij de openslaande deuren aan de achterkant. Heb het idee dat ze naar buiten willen!

Volgens mij zijn het geen klustervliegen.
Alle reacties Link kopieren
Poppen kunnen in elk geval niet kruipen!
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zaten ze ook alleen bij de ramen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit is de levenscyclus. Hoeveel dagen een cyclus duurt is afhankelijk van de temperatuur, het is natuurlijk erg warm geweest, de afgelopen weken.
Hoeveel sneller het dan gaat weet ik niet.

Afbeelding

De vliegen die ik had, de afgelopen weken (een paar), zaten ook bij het raam. Ze willen op zoek naar 'nieuwe mogelijkheden', denk ik ;-)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Denk dat die cyclus nu inderdaad veel sneller gaat.
Ze gaan inderdaad ook naar het raam, wel het dichtstbijzijnde in principe.
TO, je hebt zeker een open keuken dat ze zowel voor als achter zitten? Ik zou uitgaan van de plek waar er de meeste tegen het raam zitten.
In dat andere topic had iemand ze onder het laminaat zitten. Wist niet dat dat ook nog kon. @(
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een dode muis in het luchtfilter gehad in de badkamer. Boven je hoofd dus. Heb je niet zoiets in de keuken? Dus ik raad je aan om ook even naar het plafond te kijken.
Alle reacties Link kopieren
De maden of larven komen al na enkele uren uit het ei en beginnen zich onmiddellijk te voeden, hoofdzakelijk met bacteriën. Na drie larvestadia migreren ze naar drogere plekken waar ze in poppen veranderen. De duur van deze levenscyclus hangt sterk af van de temperatuur: 8 dagen bij 35°C, 13 dagen bij 25°C tot zelfs een vijftigtal dagen bij 15°C. Een vlieg kan ongeveer 1000 eitjes leggen.
(van deze website, van een bedrijf dat bestrijdingsmiddelen voor de veehouderij levert) http://www.madendood.nl/dimilin-madendo ... vlieg.html
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven