wondermiddel gelige voegen badkamer?

11-11-2018 17:28 37 berichten
vanmiddag de hele middag staan schrobben met een borstel en schuurmiddel, maar helaas: mijn voegen zijn nog steeds gelig in mijn verder prachtig witte badkamer.

wie heeft de ultieme tip?
bij voorkeur natuurlijk iets wat ik er op spuit en afspoel, zonder mij weer in het zweet te hoeven werken. maar ook wondermiddeltjes waarbij wel geschrobd moet worden zijn natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Dasty? Eerst even klein stukje proberen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
11-11-2018 17:29
Dasty? Eerst even klein stukje proberen.
Nee dat werkt niet.
Dikke bleek eropspuiten en in laten trekken.

https://omaweetraad.nl/diversen/badkamer

Anders heb je van Hg ook nog een voegenmiddel om schimmel e.d eraf te krijgen.

*Doe oude kleren aan voor je gaat
poetsen.

Succes !!
Alle reacties Link kopieren
Hg schimmel vocht en weerplekken reiniger
Spuit je erop , iets invegen met sponsje , laten inweken en klaar .
Ik heb het er ook mee gedaan en echt perfect !!
Het is echt troep en zorg voor een open raam want de stank is niet te harden als je bezig bent .
Had alles geprobeerd dit werkte
Alle reacties Link kopieren
Kleurt lekker bij gele teennagels.
miepje77 schreef:
11-11-2018 17:34
Hg schimmel vocht en weerplekken reiniger
Spuit je erop , iets invegen met sponsje , laten inweken en klaar .
Ik heb het er ook mee gedaan en echt perfect !!
Het is echt troep en zorg voor een open raam want de stank is niet te harden als je bezig bent .
Had alles geprobeerd dit werkte

Dit. Het is duur spul en nogal chemisch maar het werkt wel!
Schoonmaakazijn deed hier wonderen.
miepje77 schreef:
11-11-2018 17:34
Hg schimmel vocht en weerplekken reiniger
Spuit je erop , iets invegen met sponsje , laten inweken en klaar .
Ik heb het er ook mee gedaan en echt perfect !!
Het is echt troep en zorg voor een open raam want de stank is niet te harden als je bezig bent .
Had alles geprobeerd dit werkte

Ja dit!
Alle reacties Link kopieren
miepje77 schreef:
11-11-2018 17:34
Hg schimmel vocht en weerplekken reiniger
Spuit je erop , iets invegen met sponsje , laten inweken en klaar .
Ik heb het er ook mee gedaan en echt perfect !!
Het is echt troep en zorg voor een open raam want de stank is niet te harden als je bezig bent .
Had alles geprobeerd dit werkte
Dit inderdaad. Is er nu ook in schuimvorm, schijnt minder te stinken. Maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Bleekt als een gek, dus oude kleren aan.
Alles wat antikalk heet deed bij mij de truc in de badkamer, na een week waren de voegen weer geel maar die badkamer kwam uit 1980 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd mijn tegels afnemen met schoonmaak azijn en dat werkt prima. Toen ik in dit huis kwam waren de voegen bijna okergeel, sommigen waren zwart. Met schoonmaakazijn werd het al beter maar uiteindelijk heb ik dikke bleek in de bekertje gedaan en met een oude tandenborstel alle voegen schoongeborsteld. Ik heb ze weer prachtig wit gekregen. Succes!
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Hg schimmelreiniger is een dure verpakking met bleek.
HG werkte hier ook als een tierelier.

Alle ramen tegen elkaar open
en een tijdje niet in de badkamer komen.
Want je wil dat spul niet inademen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een spuitflesje met daarin water en een flinke hoeveelheid chloor. Dit spuit ik één keer paar maand op de tegels, laat het twintig minuten ofzo in werken en spoel het dan weg met de douchekop. Werkt prima. Ik heb overigens ook een spuitflesje met schoonmaakazijn voor de kranen en wastafel, tegen kalkaanslag.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Tegen van die oranje voegen werkt alleen bleek!
Ik gebruik altijd bleek.
Mensen gaan me vast uitlachen, maar ik doe het meestal zonder kleding aan (of kluskleding), want het vlekt enorm.

Ik maak de muren dan nat met de douche en flikker er een lading bleek overheen. Dan pak ik een afwasborstel (die heb ik speciaal voor dit doeleinde) en schrob ik alles schoon. (Het is mozaïek, dus met een tandenborstel zou ik 3jaar bezig zijn.)
Werkt echt als een tierelier!

Ondertussen leg ik vaak de douchekop in een zakje met azijn, is die ook meteen ontkalkt.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat heeft ook iets; volgens mij heet het Bright. Met een spuit/nevel knop. Werkt heel goed, maar wel even luchten want het is wel chemisch.
Alle reacties Link kopieren
Bij action in een zilveren spuitbusje, voegenreiniger. Je moet wel goed doorluchten, maar je voegen zijn wit!
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
11-11-2018 18:18
Ik gebruik altijd bleek.
Mensen gaan me vast uitlachen, maar ik doe het meestal zonder kleding aan (of kluskleding), want het vlekt enorm.

Ik maak de muren dan nat met de douche en flikker er een lading bleek overheen. Dan pak ik een afwasborstel (die heb ik speciaal voor dit doeleinde) en schrob ik alles schoon. (Het is mozaïek, dus met een tandenborstel zou ik 3jaar bezig zijn.)
Werkt echt als een tierelier!

Ondertussen leg ik vaak de douchekop in een zakje met azijn, is die ook meteen ontkalkt.
Simpel en doeltreffend
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
charimsha schreef:
11-11-2018 18:18
Ik gebruik altijd bleek.
Mensen gaan me vast uitlachen, maar ik doe het meestal zonder kleding aan (of kluskleding), want het vlekt enorm.

Ik maak de muren dan nat met de douche en flikker er een lading bleek overheen. Dan pak ik een afwasborstel (die heb ik speciaal voor dit doeleinde) en schrob ik alles schoon. (Het is mozaïek, dus met een tandenborstel zou ik 3jaar bezig zijn.)
Werkt echt als een tierelier!

Ondertussen leg ik vaak de douchekop in een zakje met azijn, is die ook meteen ontkalkt.
Ach uitlachen, ik hoed dat niet zo vaak te doen. Maar doe het in een badpak, uiteindelijke resultaat geeft altijd zo'n lekker zwembad geurtje. Duurt nooit lang trouwens.

Oh en vooral niet mixen, HG danwel welk bleekmiddel met chloor dan ook, met andere schoonmaakmiddelen.
Gaat bij mij wel eens mis en heb geen raam die open kan.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Schimmel en aanslagreinger van Action! Werkt echt goed. Middel van HG is vergelijkbaar maar een stuk duurder. Wel goed luchten want het stinkt enorm!
Ik spuit het op de voeg, laat het een minuutje ofzo inwerken, ga er dan licht met een tandenborstel overheen en spoel het hierna af met water. Gewone bleek o.i.d. werkte hier echt niet afdoende maar met dit middel zijn de voegen weer hagelwit.
karin6789 schreef:
11-11-2018 17:34
Kleurt lekker bij gele teennagels.
:rofl:

Ik heb een stoomreiniger met zo'n spuitstukje, erg bevredigend qua voegen :-$
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
11-11-2018 17:29
Dasty? Eerst even klein stukje proberen.

Je hebt van dasty ook een anti schimmel spul. Soort gelijk van Hg maar dasty is vele malen beter!!
Alle reacties Link kopieren
Bleekmiddel en boenen. Klaar.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
_Druifje_ schreef:
11-11-2018 18:51
Bij action in een zilveren spuitbusje, voegenreiniger. Je moet wel goed doorluchten, maar je voegen zijn wit!
Dit! Werkt net zo perfect als het duurde hg spul. In feite is het geconcentreerde bleek. Goed luchten idd anders stik je de moord! ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven