Heel je leven lang?

19-12-2018 20:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
wonen in hetzelfde stad waar je bent opgegroeid...mis je dan iets? Ik woon al 26 jaar in dezelfde stad /dorp en ik ben niet weg te krijgen....Toch denk ik soms misschien moet ik maar eens verhuizen naar een grote 'multi culturele' stad met metro s en trams....Zeg wat vinden jullie daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg “ doen “ .

En nu ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zolang je weet dat er meer bestaat dan alleen je dorp vind ik het geen ramp om eeuwig in een bepaald dorp of bepaalde omgeving te blijven wonen.
---
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 14:12
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo’n grote stad... krap en onbetaalbaar.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
GroteZakChips schreef:
19-12-2018 20:19
Ik heb in verschillende landen gewoond en had dat zeker niet willen missen. Ook binnen NL heb ik op veel verschillende plaatsen gewoond. Ik zou nooit willen wonen in de plaats waar ik ben opgegroeid.
Ik heb inmiddels ook in een stuk of 15 plaatsen en inmiddels 4 verschillende landen gewoond. Ook ik had de ervaringen zeker niet willen missen. Maar ik zou juist het allerliefste terug willen naar de plaats waar ik ben opgegroeid. Zo is iedereen dus anders.

@ TO, natuurlijk mis je iets. Bepaalde nieuwe ervaringen die anderen maken door steeds te verhuizen, heb jij niet. Net zoals deze mensen jouw vastigheid missen. Het is maar hoe het toevallig zo loopt of wat voor jou belangrijk is. Als je tevreden bent, is het goed toch? Anders weet je wat te doen ; -)
Niet alle kleinere plaatsen zijn even beperkt natuurlijk.

Eén van de plaatsen waar ik ben opgegroeid had wel een beetje import, maar toch vond ik het wel apart dat er verschillende leeftijdsgenoten jarenlang met de trein bleven gaan zonder een kamer te zoeken en/of daarna in dat stadje een huis gingen kopen.

En waar mijn man vandaan komt zijn er ook nog heel veel die daar nooit weg zijn gegaan. Je merkt het wel aan zulke mensen, vind ik, maar of dat komt omdat ze nooit ergens anders hebben gewoond of omdat ze gewoon altijd zo zullen blijven, geen idee. Bij slechte verbindingen naar universiteitssteden zoals daar krijg je wel een soort brain drain.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je er goed bij voelt is dat toch geen probleem? Al zou ik er zelf niet aan moeten denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van een kleine stad (meer een dorp in mijn ogen) naar een grote stad gegaan. Woon een nu bijna 5 jaar.
Ik mis wel mijn sociale netwerk. Heb ik nog steeds niet opgebouwd hier.
De mensen uit mijn geboortestad komen ook niet veel buiten die stad. Zijn erg honkvast. Bij ons op visite komen is echt een wereldreis voor hun (die ze liever niet maken, helaas).

Het leven hier is duurder. Wij hebben geluk dat we een leuke gezinswoning konden kopen maar het meeste gros woont in portiekwoningen. Niks mis mee maar wel anders dan wat ik gewend ben van huis uit.
In mijn geboortestad kun je zowat een villa kopen voor het bedrag waar je hier een gemiddelde eengezinswoning voor koopt.
Ik weet niet of ik mijn hele leven in dezelfde woonplaats blijf maar ik zie tot nu toe nog geen reden om weg te gaan. Ben altijd weer blij om thuis te zijn na een dagje Amsterdam, wordt er helemaal gestrest van van die massa's mensen, dat geblingel van de trams.

Maar soms bij concerten en evenementen denk ik toch handig om in Amsterdam of wat meer centraal te wonen en meer opties qua OV te hebben. Hier rijd alleen een bus en geen metro of tram.

Wat ik wel graag zou willen is een paar maanden of een jaar in het buitenland wonen, gewoon voor de ervaring en voor de persoonlijke ontwikkeling maar ik ben te oud voor een working holiday visum dus geen idee of het er ooit van komt en hoe dan.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 21:01
21.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan die grote stad ook ervaren als je er niet woont hè...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op meerdere plekken gewoond, maar het is nergens rozengeur en maneschijn.
En het één is niet beter dan het ander. Doe gewoon wat je fijn vindt en wat bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang in Londen gestudeerd en gewerkt. Fantastische ervaring, maar ondanks de prachtige stad en het rijke sociale leven ging ik mijn familie en vrienden te erg missen. Ik heb het een tijdje gedaan en woon nu weer in mijn geboorteplaats. Ik zie wel waar het leven me brengt.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook mijn hele leven al in dezelfde plaats. En een heel groot deel van mijn generatie ook nog steeds. En zij die wel vertrekken, komen vaak na hun studie weer terug om toch in relatieve rust een gezin te starten. Ik heb vaak tegen mijn woonplaats aan geschopt, maar het lukt me ook niet om te vertrekken. Ik reis wanneer (financieel) mogelijk en heb niet het idee dat ik nou echt iets mis. Met de afstanden hier in Nederland is immers alles makkelijk te bereizen.

Kortom: doe wat goed voor jou voelt. Niet wat je denkt dat goed voor jou zou moeten voelen. Of wat je omgeving je misschien aanpraat.
mockturtle wijzigde dit bericht op 19-12-2018 21:07
12.56% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Asjeblieft niet zeg, woon al mijn hele leven in een dorp en ben zeker niet van plan om hier weg te gaan.
Hier heerst nog een ons kent ons cultuur, wat ik zeker ga missen als we naar een andere plek zouden gaan.
Zou het al helemaal niet verruilen voor een stad.

Waarom zou je iets missen, als je zonodig metro's en dingen wil ontdekken ga je toch wat vaker een dag naar de stad.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon bijna mijn hele leven in amsterdam, met uitzondering van een tijd in het buitenland. Een dorp lijkt me steeds vaker heel leuk, maar ik kan het niet echt aan om de keuze te maken en te vertrekken lijkt het. Als GVB er niet rijdt voelt het niet als thuis ofzo. Kortom ik begrijp TO wel. En als je ergens gelukkig bent is het ook goed, toch?
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
19-12-2018 21:10
Ik woon bijna mijn hele leven in amsterdam, met uitzondering van een tijd in het buitenland. Een dorp lijkt me steeds vaker heel leuk, maar ik kan het niet echt aan om de keuze te maken en te vertrekken lijkt het. Als GVB er niet rijdt voelt het niet als thuis ofzo. Kortom ik begrijp TO wel. En als je ergens gelukkig bent is het ook goed, toch?
Dat sowieso.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
19-12-2018 21:14
Dat sowieso.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand weg zou gaan als je echt niets mist.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al mijn hele leven in dezelfde stad. Heb er ook gestudeerd. Ik ga de stad niet uit... maar ik woon dan ook in een heel gezellige stad, middelgroot, genoeg te doen😉
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
19-12-2018 21:22
Ik kan me niet voorstellen dat iemand weg zou gaan als je echt niets mist.
Ieder mens is anders.
Ik ben ook wel rusteloos wat dat betreft. Niet dat ik denk dat ik bepaalde dingen mis ofzo en heb op prima plaatsen gewoond, maar echt een plek waar het helemaal goed was, die heb ik nog niet gevonden.
Misschien bestaat dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ik ben in mijn leven 8 x verhuisd.. Woon nu prima
Ik woon ook al heel mijn leven in dezelfde stad en ik zou graag naar een dorp willen verhuizen. Veel gemoedelijker heb ik t idee. Mensen zeggen je nog vriendelijk gedag en maken een praatje met je. Bij ons trekken ze hun mond niet open hoor. En als je gedag zegt kijken ze je aan van wat moet je van me? Je ziet geen hond op straat. De buurman ken je niet bij voornaam want niemand komt ooit buiten.
Alle reacties Link kopieren
6 woonplaatsen, waaronder 2 grote steden en 4 provincies ‘gehad’. Liefst zou ik weer teruggaan naar de streek waar ik woonde vanaf mijn tiende jaar.

Nee, woonplaats wisselen word je niet rijker van. Nergens een vast netwerk, vrienden over het hele land (behalve om de hoek), altijd 2 jaar bezig voor je de leuke plekken ontdekt hebt.

Snap wel dat je er nieuwsgierig naar bent.
Alle reacties Link kopieren
Binnen Nederland maakt het allemaal niet zo uit lijkt me. Nederland is immers bijna 1 stad. Met wat groen tussen de buitenwijken. De verschillen tussen de verschillende steden zijn m.i. minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Een leven zonder metro en tram is geen echt leven natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven