Overlast hond bovenburen.

30-12-2018 13:16 28 berichten
Onze bovenbuurman heeft een hond van nu jaar oud denk ik.

Eerste paar maanden heeft beest enkel gejankt. Nadat ik dit heb aangekaart omdat ik het 2 verdiepingen lager nog hoorde ging hond overdag uit de bench en hield het gejank op.

Inmiddels zijn we weer paar maanden verder en wordt het geluidsoverlast weer erger. Van laatste uur heeft hij 45 minuten geblaft. Ik hoor geen vuurwerk of iets maar dier lijkt overal op te reageren en bovenbuurman is niet thuis. Onze dreumes slaapt er wel doorheen, maar betwijfel of baby dat straks ook zal doen. Ik vind het in ieder geval goed irritant.

Buurman werkt 5 dagen en zover ik merk is dier dan gewoon alleen thuis en is er geen uitlaatservice oid.

What to do?
Alle reacties Link kopieren
Flink klagen bij de WvB, dan wordt de hond misschien in beslag genomen en gaat het dier een fijne tijd tegemoet in de opslag. Zoiets.

Of je spreekt de verantwoordelijke aan.
De buurman dus.
Alle reacties Link kopieren
Hier is wel eens vaker een topic over geweest. Ik kan het zo 123 niet terug vinden, maar misschien dat je daar goede tips vindt.
Allereerst: wat sneu voor die hond. Maar ik kan me voorstellen dat jij er niet blij van wordt.
Is het blaffen van de laatste dagen? Mijn hond is niet echt bang voor vuurwerk, maar ik merk wel dat ze de laatste dagen erg alert is en snel blaft op van alles, terwijl ze dat normaal niet doet, dus ook als er niet op dat moment vuurwerk wordt afgestoken. Zeker als de hond alleen is, dan is hij misschien extra waaks nu.

Maar los van dat, zou je misschien nog eens het gesprek aan kunnen gaan met de buurman? Hij weet misschien niet dat zijn hond zoveel blaft en zich waarschijnlijk eenzaam/niet op zijn gemak voelt. Wie weet staat hij ervoor open om naar een oplossing te zoeken.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-12-2018 13:20
Of je spreekt de verantwoordelijke aan.
De buurman dus.
Tja, maar als dat niet genoeg is? Want dat heb ik dus al eerder gedaan.

Dier gaat uit zijn dak als hij alleen thuis is. En wanneer hij blaft als buurman er is, wordt er alleen maar tegen hond geschreeuwd ;-).
Ikzegookwat schreef:
30-12-2018 13:26
Allereerst: wat sneu voor die hond. Maar ik kan me voorstellen dat jij er niet blij van wordt.
Is het blaffen van de laatste dagen? Mijn hond is niet echt bang voor vuurwerk, maar ik merk wel dat ze de laatste dagen erg alert is en snel blaft op van alles, terwijl ze dat normaal niet doet, dus ook als er niet op dat moment vuurwerk wordt afgestoken. Zeker als de hond alleen is, dan is hij misschien extra waaks nu.

Maar los van dat, zou je misschien nog eens het gesprek aan kunnen gaan met de buurman? Hij weet misschien niet dat zijn hond zoveel blaft en zich waarschijnlijk eenzaam/niet op zijn gemak voelt. Wie weet staat hij ervoor open om naar een oplossing te zoeken.
Nee hond blaft gewoon in algemeen veel. Ik weet dat andere buurman van paar huizen verderop er ook al eens iets over gezegd heeft. Het is namelijk op straat ook hoorbaar.

Tips voor oplossingen? Ik heb geen ervaring met honden dus weet ook niet wat ik zelf kan adviseren.
Tips hebben alleen nut als je buurman ervoor openstaat. Alleen blijven moet langzaam worden opgebouwd, zodat de hond het vertrouwen kan opbouwen dat zijn baas ook werkelijk terugkomt. Soms helpt een ritueel, bijvoorbeeld een speeltje of knuffel die de hond alleen krijgt als zijn baas er niet is. En verder; er zijn honden die hele dagen alleen kunnen zijn, maar ideaal is het niet, zeker niet voor zo'n jonge hond. Een uitlaatservice die flink met hem gaat wandelen zodat hij energie kwijt kan, zou misschien al kunnen helpen. Of misschien woont er iemand in de buurt die een hond heeft en deze hond wil meenemen? Ik ken verschillende mensen die dit doen voor buren die werken.
Als laatste: schreeuwen tegen een hond is sowieso geen oplossing. Ik zou hem aanraden eens een cursus te gaan volgen bij een goede hondenschool, maar of hij dat zal willen betwijfel ik als ik het allemaal zo lees.
Jij hoeft niet te adviseren, het is niet aan jou om het op te lossen. Als de hond echt niet alleen kan zijn, zou de baas helemaal opnieuw moeten beginnen met dat aanleren. En dat kost enorm veel tijd en geduld, want dat begint met even uit het zicht zijn, 10 seconden, 30 seconden etc. Blaft hij sowieso veel, dan kan hij stil zijn aanleren door eerst blaffen op commando aan te leren en daarna stil wanneer hij klaar is. Er zijn zat hondenscholen en gedragstherspeuten die daarmee kunnen helpen.

Zo jammer dat mensen die zo veel van huis zijn, een hond nemen... Beestje heeft daar niks aan.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-12-2018 13:20
Flink klagen bij de WvB, dan wordt de hond misschien in beslag genomen en gaat het dier een fijne tijd tegemoet in de opslag. Zoiets.

Of je spreekt de verantwoordelijke aan.
De buurman dus.

Waarom klagen bij de wvb (huurt TO?)?

Eerst bespreken met degene die de overlast veroorzaakt: de buurman. En als de hond verwaarloosd wordt: neem contact op met de dierenbescherming:
https://www.dierenbescherming.nl/userfi ... er2018.pdf
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
30-12-2018 13:20
Flink klagen bij de WvB, dan wordt de hond misschien in beslag genomen en gaat het dier een fijne tijd tegemoet in de opslag. Zoiets.

Of je spreekt de verantwoordelijke aan.
De buurman dus.
Dan hoop ik dat er een volumeknop op de nieuwe baby en peuter zit. Daar kun je ook flink last van hebben als buren. Maar ik begrijp hieruit dat je de wbv kunt bellen dan wordt de baby in beslag genomen. Handig! :P

Sneu trouwens voor die hond. Verlatingsangst is knap lastig.
Klaar mee
Ja ik huur.

Dier is al vanaf begin dat hij bij bovenbuurman woont veel alleen thuis. Hij is van huis van 6 tot 17 ongeveer. Ja dat weet ik omdat dat precies uren waren dat er gejankt werd de eersre maanden.
Buffie schreef:
30-12-2018 13:50
Dan hoop ik dat er een volumeknop op de nieuwe baby en peuter zit. Daar kun je ook flink last van hebben als buren. Maar ik begrijp hieruit dat je de wbv kunt bellen dan wordt de baby in beslag genomen. Handig! :P

Sneu trouwens voor die hond. Verlatingsangst is knap lastig.
Ik laat mijn kind geen uren schreeuwen of huilen terwijl ik zelf niet thuis ben ;-).
Buffie schreef:
30-12-2018 13:50
Dan hoop ik dat er een volumeknop op de nieuwe baby en peuter zit. Daar kun je ook flink last van hebben als buren. Maar ik begrijp hieruit dat je de wbv kunt bellen dan wordt de baby in beslag genomen. Handig! :P
:rofl:
Als je zelf ook 'n geluidsoverlastveroorzaker in huis hebt, heb je geen poot om op te staan lijkt me.
Verhuizen is wellicht een betere optie.
Alle reacties Link kopieren
Buffie schreef:
30-12-2018 13:50
Dan hoop ik dat er een volumeknop op de nieuwe baby en peuter zit. Daar kun je ook flink last van hebben als buren. Maar ik begrijp hieruit dat je de wbv kunt bellen dan wordt de baby in beslag genomen. Handig! :P
:rofl:

Sneu voor de hond zeg, ik snap dat nooit, dat iemand een hond neemt en er vervolgens niet naar omkijkt.

Ik denk dat je weinig anders kunt doen, dan de buurman er nog eens op aanspreken. Misschien weet hij niet dat de hond slecht reageert op alleen zijn?
Hoe reageerde hij de vorige keer?
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
30-12-2018 13:55
Ik laat mijn kind geen uren schreeuwen of huilen terwijl ik zelf niet thuis ben ;-).
Er zijn babies die gewoon huilen (uren) als de ouders thuis en in de buurt zijn. Ik heb zo'n buurkind. Doe je ook niks aan, ik hoop maar dat het overgaat een keer.
Ik had liever een hond qua geluid geloof ik :D
Maar beide is irritant. Dus ik zou nog maar eens met de buurman gaan praten als ik jou was.
Zelfde situatie meegemaakt. Het is inderdaad sneu voor die hond en irritant voor medebewoners. Eerst geprobeerd met de eigenaren op te lossen maar dat hielp niet dus toen de wbv aangesproken maar die deden ook niets.

Het zal toch echt uit de eigenaar zelf moeten komen om hier een oplossing voor te vinden maar je kan natuurlijk meedenken.
Ik vind een baby niet te vergelijken met een hond. Ja, het geluid van allebei kan op je zenuwen gaan werken, dat is waar. Maar als een baby veel huilt, dan kun je er over het algemeen gesproken vanuit gaan dat de ouders er alles aan zullen doen om het kind te troosten, al lukt dat niet altijd. Bovendien wordt het kind vanzelf groter en dan wordt het huilen ook minder. Een hond hoeft niet te blaffen: kwestie van opvoeden en de juiste verzorging/aandacht geven. Krijgt de hond die niet, dan zal de overlast ook niet vanzelf een keer stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen in onze oude straat hadden ook zo'n last van hun buurhond zeg maar.. Dat baasje heeft uiteindelijk zo'n blafband gekocht en deed dat ding om zodra zij het huis uitging.. Nu is het wel zo dat zij niet hele dagen afwezig was..

Weet niet of het de beste manier is, maar het werkte wel ;)

https://www.bol.com/nl/p/blafband-7-niv ... lsrc=aw.ds
Deedee1989 schreef:
30-12-2018 16:14
Mensen in onze oude straat hadden ook zo'n last van hun buurhond zeg maar.. Dat baasje heeft uiteindelijk zo'n blafband gekocht en deed dat ding om zodra zij het huis uitging.. Nu is het wel zo dat zij niet hele dagen afwezig was..

Weet niet of het de beste manier is, maar het werkte wel ;)

https://www.bol.com/nl/p/blafband-7-niv ... lsrc=aw.ds

Nee dat is zeker niet de beste manier, dat is hondenmishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
30-12-2018 16:21
Nee dat is zeker niet de beste manier, dat is hondenmishandeling.
Nouja, als hij zo leert dat hij niet meer moet blaffen (of iig minder) dan heeft ie er uiteindelijk ook geen pijn aan toch? Dus ik zie het niet zozeer als hondenmishandeling..

Volgens mij liggen bovenbuurman zn prioriteiten al niet bij de hond, anders is ie geen hele dagen alleen lijkt me. Dus de tijd nemen om e.e.a. op een andere manier te trainen zal hij ook niet doen..
Deedee1989 schreef:
30-12-2018 16:44
Nouja, als hij zo leert dat hij niet meer moet blaffen (of iig minder) dan heeft ie er uiteindelijk ook geen pijn aan toch? Dus ik zie het niet zozeer als hondenmishandeling..

Volgens mij liggen bovenbuurman zn prioriteiten al niet bij de hond, anders is ie geen hele dagen alleen lijkt me. Dus de tijd nemen om e.e.a. op een andere manier te trainen zal hij ook niet doen..

Stel: jij bent bang of voelt je erg onprettig, en als je dat uit door te gaan huilen (bijvoorbeeld) dan krijg je een pijnstoot. Ja, op den duur zul je niet meer huilen waarschijnlijk, maar ben je nog steeds bang, en misschien zelfs wel banger. Probleem opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips qua hond, maar wat betreft de baby zal ik me geen zorgen maken. Die hoort nu tenslotte ook de hond al blaffen, al is het dan gedempt. Het is geen nieuw geluid voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Deedee1989 schreef:
30-12-2018 16:44
Nouja, als hij zo leert dat hij niet meer moet blaffen (of iig minder) dan heeft ie er uiteindelijk ook geen pijn aan toch? Dus ik zie het niet zozeer als hondenmishandeling..

Volgens mij liggen bovenbuurman zn prioriteiten al niet bij de hond, anders is ie geen hele dagen alleen lijkt me. Dus de tijd nemen om e.e.a. op een andere manier te trainen zal hij ook niet doen..
Ehm JA dat doet dus wél pijn. Hond wordt dus bang gemaakt om te blaffen want blaffen betekend pijn.
Net zoiets als je peuter een hoek verkopen als ie huilt. En gewoon bij ieder kikje een optater geven. Leren ze huilen echt wel af hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat het DE oplossing is he..
Ik zeg alleen dat het bij deze mensen hielp..
Alle reacties Link kopieren
Wat is die buurman een vuile vieze hufter! Die kreeg ruzie met mij! En ik stuurde er de politie op af.
1-Aapje schreef:
30-12-2018 13:55
Ik laat mijn kind geen uren schreeuwen of huilen terwijl ik zelf niet thuis ben ;-).
Ik zou willen dat mensen hun hond net zo'n goede behandeling aan hun hond zouden geven als aan hun kind. Een hond heeft daar evengoed recht op. Ze zouden hun hond niet aan moeten doen wat ze zelf ook niet zouden willen ondergaan, heel simpel. Mensen zijn misselijke egoisten.
Deedee1989 schreef:
30-12-2018 16:14
Mensen in onze oude straat hadden ook zo'n last van hun buurhond zeg maar.. Dat baasje heeft uiteindelijk zo'n blafband gekocht en deed dat ding om zodra zij het huis uitging.. Nu is het wel zo dat zij niet hele dagen afwezig was..

Weet niet of het de beste manier is, maar het werkte wel ;)

https://www.bol.com/nl/p/blafband-7-niv ... lsrc=aw.ds
Dus als je iemand pijn doet, en die persoon doet z'n beklag er over, dan ga je hem een trap geven omdat hij daar geen uiting aan mag geven? Dat komt namelijk precies op hetzelfde neer!

Mensen die dergelijke adviezen geven of ze toepassen, zouden zelf eens een blafband om moeten die continu onder stroom staat! Simpelweg omdat ze dat verdienen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven