Waar laat je vuile keukendoekjes? (Andijvie?)

01-01-2019 22:47 81 berichten
Ik heb een kleine keuken. Als in: 'niet echt plek voor een vaatwasser'-klein. Ik droog dus veel af en gebruik veel handdoeken, theedoeken en schoonmaakdoekjes.

Vanuit de gewoonte toen dit nog een studentenhuis was, pleur ik vieze doekjes nu op de magnetron. Dat was altijd code voor: 'deze doeken zijn super vies, nergens meer voor gebruiken'. En als er dan een beddengoed-was komt die op lekker heet kan, dan gooi ik de doeken daarbij in de was. Heel soms na een enorme schoonmaakbeurt gaat een berg doekjes apart in de was op 90 graden. Maar ik vind het zonde om voor 3 - 5 doeken een aparte was te draaien.

Maar het ziet er niet uit, die vieze doeken op de magnetron in het zicht. Ik ben op zoek naar een andere oplossing. Ik vind het niet logisch om ze gelijk in de wasmachine te gooien, want misschien doe ik wel eerst een kledingwas. En keukendoekjes die op 30 graden meegaan, dat zet geen zoden aan de dijk. Ik heb bij de wasmachine niet echt plek om ze daar te verzamelen. De wasmand voor kleding vind ik niet geschikt en staat ook een trap omhoog. Ik zat zelf te denken aan een broodtrommel voor boven op de magnetron, zodat ze uit het zicht liggen. Maar er zit maar 16 cm tussen magnetron en bovenkastje, dus dat past denk ik niet (iig niet de broodtrommels die ik zo even snel bij elkaar gegoogeld kreeg).

Mijn vraag is eigenlijk simpel (en misschien/hopelijk is er ook wel een hele simpele oplossing, maar ik zie het even niet):

Waar laten jullie vuile keukendoeken voor je ze in de was gooit?
Alle reacties Link kopieren
Ik laat ze eerst drogen op het wasrek en gooi ze in een vuilniszak in een kast op de bovenverdieping..Totdat ik genoeg 60 graden was heb.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 22:50
8.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi hem weg als hij niet fijn meer ruikt. Vóór die tijd ligt hij in een bakje dat opgehangen is aan de binnenkant van het gootsteendeurtje, met wat andere spulletjes zoals een borsteltje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een emmertje voor de wasmachine staan en daar gooi ik ze in tot ik genoeg heb.
Prullenbak
Gaan hier rechtstreeks de wasmand in.

Je kan ze natuurlijk inderdaad ook in een zak of een emmer stoppen of op een lege plank in een keukenkastje.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wegwerpdoekjes voor de keuken en wc.
Als ik de rest van het huis ga poetsen gebruik ik microvezeldoekjes die na de poetsbeurt in de was gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik knip ze altijd door de helft als ik nieuwe koop. Dan heb ik er twintig in plaats van tien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mss een rekje oid aan de binnenkant van een deurtje hangen. Dat je ze daarin verzameld tot je genoeg hebt?
dolfje schreef:
01-01-2019 22:50
Ik heb een emmertje voor de wasmachine staan en daar gooi ik ze in tot ik genoeg heb.
Hmmm thanks voor deze! Ik heb geen plek vóór de wasmachine (wasmachine staat in een soort kast dus alles wat je ervoor zet zorgt ervoor dat je niet meer bij de machine zelf kan). Maar bovenop de droger staan genoeg emmers..... Al een hele goeie optie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort railtje waar ik ze overheen hang, zodat ze niet liggen te broeien tot ik een hete was heb. Kan je evt gewoon aan (de binnenkant van) een keukenkastje / plankje / muur schroeven.
Alle reacties Link kopieren
Op de radiator in de badkamer, en als ze droog zijn, in de wasmand bij de vieze was.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik leg ze op de trap en neem ze mee als ik naar boven ga. Als ze inmiddels droog zijn, gooi ik ze in de wasmand. Zijn ze nog vochtig dan hang ik ze op de rand van de wasmand.
HelloSunshine87 schreef:
01-01-2019 22:52
Mss een rekje oid aan de binnenkant van een deurtje hangen. Dat je ze daarin verzameld tot je genoeg hebt?
Dat klinkt ook goed. Maar gaat bij mij niet werken. Ik heb allemaal lades in de kastjes, dus dan kan je niets tegen de voorkant hangen.
Eerst laten drogen over de reling of verwarming op badkamer en dan in de 60 graden bont wasmand. Net als met de handdoeken eigenlijk. Wat doe je daarmee dan?
Ik heb er net eentje in de bijkeuken naast de wasmachine gelegd.
Daar blijft ie liggen (droog) tot ik een 60C was draai.

Waarom gooi jij ze niet in de wasmand? Ik neem aan dat je die hebt?
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 22:59
2.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Natte doekjes eerst laten drogen op radiator (in bijkeuken) en dan in emmertje op wasmachine. Tot vol.
I wanna live my life with the volume full!
miepiestreepje schreef:
01-01-2019 22:55
Eerst laten drogen over de reling of verwarming op badkamer en dan in de 60 graden bont wasmand. Net als met de handdoeken eigenlijk. Wat doe je daarmee dan?
Haha mijn huis klinkt wel heel crappy zo. Maar ik heb geen badkamer. Alleen een losse douche in een soort kast. Handdoeken gaan naast de wastafel op een van de slaapkamers aan een rekje en de douche-handdoek gaat op de slaapkamer op de radiator. Maar ik vind het geen senang idee om de vieze poetsdoeken op de radiator in de slaapkamer te hebben liggen tot ik een was draai... Bovendien zoek ik liever iets in de buurt van de keuken, zodat ik niet voor elke vieze theedoek naar boven hoef te lopen.
Ik heb een mandje in het gootsteenkastje staan voor vaatdoekjes e.d.
Ik hang ze eerst te drogen en daarna gaan ze in de wasmand. Die staat boven inderdaad, maar het andere keukentextiel en wc-handdoekje moeten toch ook naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met de wasmand?
MiniMe3 schreef:
01-01-2019 22:59
Haha mijn huis klinkt wel heel crappy zo. Maar ik heb geen badkamer. Alleen een losse douche in een soort kast. Handdoeken gaan naast de wastafel op een van de slaapkamers aan een rekje en de douche-handdoek gaat op de slaapkamer op de radiator. Maar ik vind het geen senang idee om de vieze poetsdoeken op de radiator in de slaapkamer te hebben liggen tot ik een was draai... Bovendien zoek ik liever iets in de buurt van de keuken, zodat ik niet voor elke vieze theedoek naar boven hoef te lopen.
Dat hoeft toch ook niet? Leg dat ding op de trap en als je naar boven loopt neem je m mee.
Eerst op de radiator in de keuken drogen natuurlijk.
RoseHip schreef:
01-01-2019 22:55
Ik heb er net eentje in de bijkeuken naast de wasmachine gelegd.
Daar blijft ie liggen (droog) tot ik een 60C was draai.

Waarom gooi jij ze niet in de wasmand? Ik neem aan dat je die hebt?
Ik heb geen bijkeuken. De wasmachine zit in een kast. Bovenop de machine staat de droger. Er is niet veel plek voor andere dingen, behalve bovenop de droger. Ik gooi ze niet in de wasmand omdat ik het niet fris vind om vieze poetsdoeken bij m'n minder vieze kleding te hebben liggen. Ik denk dat tot nu toe de beste optie is, om een dedicated emmer bovenop de droger hiervoor aan te wijzen.
Alle reacties Link kopieren
In een emmer water met scheutje schoonmaakazijn tegen de luchtjes in de buurt van de wasmachine doen.
Dat doe ik ook soms.
Je hebt zeker ook geen mini-terrasje of halve vierkante meter buiten waar je een klein emmertje op kwijt kan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven