Muts/andijvietopic over mijn bed..

19-01-2019 16:56 58 berichten
:$ Even een zaterdag-mutsen-dillema.
Ik schuif nog wel eens met meubeltjes, hobby van me.
Wat betreft mijn slaapkamer kom ik ergens niet helemaal uit.
Ik heb een bovenwoning, een beetje een aparte woning want mijn woonkamer zit zeg maar op zolder en de bad en slaapkamers zitten daaronder op de 1e verdieping.
Ik heb hele aardige buren, maar mijn slaapkamer grenst aan hun keuken.
Zoveel herrie maken ze echt niet maar zoals dat gaat in stadswoningen, het is af en toe wel gehorig.
Het bed kan maar op twee manieren staan, het is een rechthoekige kamer.
Of tegen de muur die aan hun keuken grenst, of op de kop zn kant, dan staat het hoofdeind tegen het raam aan zeg maar.
Ik kom er totaal niet uit.
Heel stom, maar het bed hoort logischerwijs tegen de lange wand te staan. (De vorige bewoners hebben daar twee lampjes gehangen en de lichtknopjes zitten aan weerzijde)
Echter dat grenst tegen hun keuken (kastjes) aan en ik vind dat niet erg prettig.

Maar goed als ik hem omdraai, met het hoofd naar de korte zijde van staat ie tegen het raam aan met nog een raam aan de zijkant.
Is trouwens dubbelglas maar dat is toch niet goed, of is dat onzin?
En het is met de lampjes/lichtknopjes ook niet handig.
Maar goed dat is gezeik.

Wat is wijsheid?
Ja ik weet het, ik maak me werkelijk druk om niks, maar ik blijf schuiven en draaien met dat rotbed.. :facepalm: ;-D
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 17:13
12.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alleen neuken in de zitkamer.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad erg rustig op het forum.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Bed centimeter van muur af plaatsen zodat bed tijdens jullie pleziermomenten niet tegen die muur aan bonkt.
Bed aan raamzijde is ook geen dilemma, maar wat vind jij mooi?

In het kader van Feng Shui geloof ik hoort een bed niet onder een raam?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-01-2019 17:03
Bed centimeter van muur af plaatsen zodat bed tijdens jullie pleziermomenten niet tegen die muur aan bonkt.
Bed aan raamzijde is ook geen dilemma, maar wat vind jij mooi?

In het kader van Feng Shui geloof ik hoort een bed niet onder een raam?
Feng Shui :lmao:
Ttroeteltje schreef:
19-01-2019 17:03
Bed centimeter van muur af plaatsen zodat bed tijdens jullie pleziermomenten niet tegen die muur aan bonkt.
Bed aan raamzijde is ook geen dilemma, maar wat vind jij mooi?

In het kader van Feng Shui geloof ik hoort een bed niet onder een raam?
Ja das idd niet Feng Shui, ik las het. Maar goed dat overleef ik wel en daar heb ik niet zoveel mee.
Ja dat is dus het dilemma, ik vind het allebei mooi.
(Alhoewel, tegen het raam is wat betreft licht e.d. iets minder praktisch, dat wel)
Ach hoe simpel kan het zijn.. iets van de muur kan ook.
Alhoewel er dan aan de andere kant weinig ruimte overblijft, maar daar valt ook wel wat op te verzinnen. (Namelijk kastje ergens anders zetten :lightbulb:)
Alle reacties Link kopieren
En het bed laten staan zoals het staat, maar dan met je voeten aan de keukenkant gaan slapen?
Alle reacties Link kopieren
Meestal zijn er vier zijden in een kamer. Heb je misschien nog een zijde met een wand?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het beste even een plattegrondje maken met ramen en deuren ingetekend. Dan kunnen we beter meepraten.
Phoebe-returns schreef:
19-01-2019 17:09
Ja das idd niet Feng Shui, ik las het. Maar goed dat overleef ik wel en daar heb ik niet zoveel mee.
Ja dat is dus het dilemma, ik vind het allebei mooi.
(Alhoewel, tegen het raam is wat betreft licht e.d. iets minder praktisch, dat wel)
Ach hoe simpel kan het zijn.. iets van de muur kan ook.
Alhoewel er dan aan de andere kant weinig ruimte overblijft, maar daar valt ook wel wat op te verzinnen. (Namelijk kastje ergens anders zetten :lightbulb:)
Een cm van muur af lijkt me niet veel ruimteverschil bij voeteneind. Verwacht je dat de bedpoten een radius gaan opeisen van 10 tot 20 cm bij elke keer zwiepen??

In dat geval......matras tegen muur bij hoofdeinde tegen muur rechtop plaatsen dat je bewerkt met mooie stof.
Mevrouw84 schreef:
19-01-2019 17:32
En het bed laten staan zoals het staat, maar dan met je voeten aan de keukenkant gaan slapen?

Dat is wat ook in mij opkwam. En er dan een kast plaatsen bij het hoofdeind, waarin je boeken kan zetten enzo. Heel hip!
Because schreef:
19-01-2019 17:42
Meestal zijn er vier zijden in een kamer. Heb je misschien nog een zijde met een wand?
Ja, aan de overkant van die muur die tegen de keuken aan is.
Maar die is korter want er zit een raam in, en het stuk wat muur is daar zit de deur.
Niet handig.
Anyway ik heb het al opgelost, bed tegen lange muur, kast aan het voeteneind ergens anders gezet en bed iets van de wand.
En als ik last heb van geluid prop ik wel doppen in mn oren...

Ok, ik ben een ramp met computerprogramma's ed dus ik heb even een plattegrondje geschetst:
Afbeelding
Hoop dat het een beetje duidelijk is, niet helemaal zie ik...
(Links staat: 'lampen aan de wand, die zitten vast. En bovenaan, bij die schaduw dat is de deur. Naast de deur staat een kledingkast. Op de plaats van die kledingkast past het bed niet)
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 18:25
13.07% gewijzigd
Google eens op "farm door".
Ook wel barndoor zie ik nu
Bed gewoon tegen de muur tegenover de lampjes? Wat staat er rechts onder in de hoek? En onderaan is het raam?
Whomi schreef:
19-01-2019 18:58
Bed gewoon tegen de muur tegenover de lampjes? Wat staat er rechts onder in de hoek? En onderaan is het raam?
Kan niet, te dicht bij deur en, beetje lastig uit te leggen verder, de muir is niet helemaal recht daar. (Een soort van knik ivm verwarming)

Rechts onder en onderaan zijn ramen.
Niet een hele duidelijke tekening.. ;-D
Een soort boekenwand maken aan die keukenmuur en het bed daarvoor plaatsen. Om gevoelsmatig wat meer afstand te creëeren.
Alle reacties Link kopieren
Zelden zo'n onduidelijke schets gezien :rofl: sorry TO :$
Ik zou ervoor kiezen de lampen te verplaatsen en het bed tegen die wand aan te zetten. Of is dat de wand waar de keuken is?
calamitycat wijzigde dit bericht op 19-01-2019 19:30
11.31% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Zo even de reacties lezen, maar alvast: kan je vanuit het bed dan naar buiten kijken? Lijkt mij juist heel erg leuk!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Volgens mij is het bijna nog makkelijker om te vragen of zij de keuken willen verplaatsen. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je het al hebt opgelost trouwens.
Is maar goed ook gezien het feit dat je tekening niet echt bijdraagt haha. ;-D

Vroeger vond ik dat ook leuk om eens in de zoveel tijd alle meubels om te gooien en dingen te veranderen. Sinds ik 'volwassen' ben gaan doen, niet zo vaak meer. Leuk hoor!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ga aan het voeteneind slapen, dus draai je bed, dan hoor je nauwelijks iets.

Mijn bed staat in de lengte tegen de muur, in plaats van het hoofdeinde tegen de muur. Ik hoor ook niets.
RikM schreef:
19-01-2019 19:34
Volgens mij is het bijna nog makkelijker om te vragen of zij de keuken willen verplaatsen. :biggrin:
:rofl: :applause:

Courage: ik begin die behoefte ook te krijgen..
Ik begin namelijk een beetje moe te worden van dat gesleep...
Dat is dus blijkbaar een teken van volwassen worden, goed teken.... ;-D
Aahhh mijn mooie tekening... nou ja als ik die zelf maar snap... :proud:
Als ik me omdraai kan ik wel uit het raam kijken idd ;)

Die kast is een goed idee, maar dat past niet..
Die lampjes verplaatsen, gaat een beetje moeilijk want ze zitten vast in de muur en ik ben niet erg handig...

Cateau, ik ga nog ff kijken maar dat past niet, met de deur en de 'knik'/bocht in de muur...
Ik denk dat ophouden met zeuren misschien de beste optie is... :biggrin:
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 19:49
19.51% gewijzigd
Wat zijn de afmetingen van de kamer?
Alle reacties Link kopieren
Nee Pheebs, gewoon blijven doen hoor!
Het was meer dat ik dacht; moet ik ook weer eens doen.
Sterker nog; ben met man onlangs om 's gaan praten om wat dingen te gaan veranderen hier in huis. Als je samenwoont is dat toch ook wat lastiger dan wanneer je in je eentje een brain wave krijgt. Lekker doen en van genieten juist. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven