Andijvie: Welke stofzuiger?

19-02-2019 08:22 42 berichten
Onze stofzuiger heeft de geest gegeven en dus moeten we een nieuwe gaan kopen. Om een goede keuze maken, gebruik ik graag jullie expertise en ervaringen ;-)

We hebben 2 kleine kinderen en een gladde vloer (laminaat). Is een steelstofzuiger dan zo handig als het lijkt? Dat je die sneller even pakt dan een gewone stofzuiger? Of is zo'n steelstofzuiger eigenlijk heel onhandig?

Welke stofzuiger en wat voor woonsituatie hebben jullie? Ben je er tevreden over?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dyson, al weer 4 jaar. Hier 5 pubers/ "vinden zichzelf volwassen". en nu og 3 honden en een kat. Ben heel erg tevreden! Het loont zich om iets meer geld uit te geven, want een dyson is niet echt goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dyson steelstofzuiger en een gewone van Philips. De Dyson gebruik ik best veel, maar je kunt niet zonder gewone stofzuiger. Wij hebben beneden parket in de woonkamer, laminaat in de keuken en tegels in de hal. Boven ligt overal laminaat. De Dyson is vooral handig voor de auto, voor de trap en voor een snel rondje door de kamer. Voor een goede stofzuigbeurt pak ik toch de gewone, de Dyson is na 20 minuten leeg, en moet dan weer voor 3,5 uur aan de lading.
Alle reacties Link kopieren
Miele!
Zuigt goed, op tapijt en tegels. Accessoires zijn op te bergen in de stofzuiger zelf, stofzuiger is compact op te bergen en zuigsterkte is in te stellen, 5 standen.
Ik wil nooit meer een andere stofzuiger.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft een Dyson en die wordt gek van de lange haren die in de borstel gaan klitten.

Ik heb zelf nog een gewone Philips, weliswaar wel voor hond en kat.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dyson. Ideaal. Ik pak hem veel sneller dan ik vroeger deed. Beneden gebruiken wij hem vooral. Boven hebben we de oude staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Dyson, maar niet zo'n draadloos ding. Bevalt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dyson (steelstofzuiger) en pak hem idd snel eventjes als er iets ligt. Maar, ik vind hem niet handig voor onder de bank/bed en ook niet voor dingen als plintjes en rare hoekjes. Daarvoor had ik een oude stofzuiger en toen die het laatst begaf, heb ik een nieuwe gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Hier gezin met 6 personen en hebben een echte noorman (Nilfisk) uit vorige eeuw. Gaat lekker lang mee, ipv dat Dysonprul.
Ik heb een philips steelstofzuiger sinds kort en ik ben er heel blij mee. Hij zuigt echt heel goed en hij is veel makkelijker te pakken en gebruiken dan een gewone. Ik weet niet waarom ze nog gewone maken.
Maura1984 schreef:
19-02-2019 23:15
Ik heb een philips steelstofzuiger sinds kort en ik ben er heel blij mee. Hij zuigt echt heel goed en hij is veel makkelijker te pakken en gebruiken dan een gewone. Ik weet niet waarom ze nog gewone maken.
Ik zou niet weten waar ik een steelstofzuiger zou moeten laten.
Moire schreef:
19-02-2019 23:17
Ik zou niet weten waar ik een steelstofzuiger zou moeten laten.
Zoveel plek neemt die niet in hoor. Je kan hem aan de muur hangen.
Maura1984 schreef:
19-02-2019 23:20
Zoveel plek neemt die niet in hoor. Je kan hem aan de muur hangen.
Gezellig in de woonkamer?
Een Miele, er is geen betere.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-02-2019 23:27
Een Miele, er is geen betere.
Dat was vroeger zo,maar schat een bepaalde types van Nilfisk, Numatic en ook Sebo echt hoger in.
Ik heb al jaren een Miele en ben daar tevreden mee. Zuigt goed, rolt goed mee en goede kwaliteit. Maar mocht hij de geest geven, dan ga ik voor een steelstofzuiger van dyson of Bosch ofzo. Iets zonder snoer. Ik vind het nu heel irritant dat ik telkens de trap op en af moet om de stekker weer te halen. Plus dat zware ding omhoog tillen als ik boven wil stofzuigen en de trappen doe. Een steelstofzuiger lijkt me ideaal, ook omdat je hem als kruimeldief kan gebruiken.
Moire schreef:
19-02-2019 23:23
Gezellig in de woonkamer?
Waar staat je stofzuiger nu? Ook in de woonkamer?
Hier staat hij in de trapkast, dus daar kan een steelstofzuiger dan ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bosch Prosilence, wat een genot. Zuigt als een malle, maar met de helft van de takkeherrie. Na elke beurt het bakje leeg kloppen in de kliko en dan meurt ook je huis niet zo als vroeger met een zakstofzuiger.
Alle reacties Link kopieren
Heb deze nu ongeveer 2 maanden en ben zeer tevreden.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 28735.html
Whomi schreef:
20-02-2019 05:44
Waar staat je stofzuiger nu? Ook in de woonkamer?
Hier staat hij in de trapkast, dus daar kan een steelstofzuiger dan ook gewoon.
Nee, dat kan dus niet :) Een gewone kan je ergens onder duwen en zo’n steel niet. Bovendien heb je er stroom voor nodig.
Een Bosch zonder zak, geweldige stofzuiger, zowel op gladde als op tapijt. Boven heb ik een Nilfisk. Zuigt hartstikke goed, maar maakt wel een boel lawaai.
Ik heb zo'n zakloos geval. Voor mij nooit weer een zakloze. Het reservoir is makkelijk te legen, maar wat rond de filters komt moet ik er handmatig uitplukken. Dan is een zak die je eens per paar maanden weggooit stukken handiger. En die kosten nauwelijks iets.
Had eerst een Miele nu een Dyson die wint het toch echt aan zuigkracht .
Moire schreef:
20-02-2019 07:25
Nee, dat kan dus niet :) Een gewone kan je ergens onder duwen en zo’n steel niet. Bovendien heb je er stroom voor nodig.
De steel van een gewone stofzuiger kan ik ook niet ergens onder duwen. Die is net zo lang als een steelstofzuiger.
Maar goed, ik heb hier genoeg plekken waar ik hem kwijt zou kunnen bij een stopcontact. Desnoods op zolder of in de garage oid. Hij is vrij compact tegen de muur aan.
Whomi schreef:
20-02-2019 08:12
De steel van een gewone stofzuiger kan ik ook niet ergens onder duwen. Die is net zo lang als een steelstofzuiger.
Maar goed, ik heb hier genoeg plekken waar ik hem kwijt zou kunnen bij een stopcontact. Desnoods op zolder of in de garage oid. Hij is vrij compact tegen de muur aan.
Iemand vroeg zich af waarom er nog gewone gemaakt worden. Ik zei er geen plek voor te hebben. Ik heb geen garage of kast of zolder waar hij rechtop zou kunnen (een stang kan je nog neerleggen) en in er zicht in de slaapkamer of woonkamer wil ik niet. Dus gelukkig maar dat ik hem onderin een kadt kan proppen en er geen stopcontact nodig is :)

Ik heb een Philips en die bevalt zeer goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven