Inrichten van mijn nieuwe tuin

27-02-2019 10:00 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds kort samen met mijn vriend. We hebben een super leuk huisje , alleen de tuin is een beetje kaal. Er liggen op dit moment alleen maar tegels in, ik vind dit een beetje saai. Mijn vriend heeft zoiets van, laat maar lekker zo, maar ik wil wat leuks in mijn tuin. Ik ben op zoek naar leuke tuinmeubels en inspiratie hiervoor. Heeft er iemand ideeën of suggesties?
"De godin van de liefde lacht niet
in een huis van tranen"
William Shakespeare
Alle reacties Link kopieren
Dus je wil op tegels meubels zetten....en dat is het.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Binnenstebuiten, eigen huis en tuin, de grote tuinverbouwing. Pinterest.
Die tegels eruit rukken, gras zaaien (of matten) Een leuke houten veranda (ranch stijl) Een wintergroene heg die hoog wordt: laurierstruiken of bamboe. Verder hier en daar wat potten met seizoensbloeiers.
Alle reacties Link kopieren
Nou, niet per se meubels op tegels, wil de tuin wat opvrolijken, de tegels zouden er ook uit kunnen, misschien iets van een veranda of een tuinhuisje erbij. Wat bloemen of planten? Ik heb gewoon wat inspiratie nodig haha
"De godin van de liefde lacht niet
in een huis van tranen"
William Shakespeare
Alle reacties Link kopieren
Paar tegels eruit, hortensia’s erin. Leuke tuinset en een paar grote potten met planten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een border maken of een deel van de tegels eruit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ga naar een tuincentrum, inspiratie genoeg.

Koop tuinbladen, Google een rondje.

Zoveel te vinden hierover!
Alle reacties Link kopieren
Een groene tuin is in een warme zomer veel fijner om in te zitten dan een tuin vol tegels. Dat scheelt snel een paar graden wanneer het warm is.

Ik zou dus zeker de meeste tegels verwijderen en er planten in zetten.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op pinterest.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
https://www.viva.nl/stijl-en-update/gra ... intratuin/
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend (voorlopig) de tegels nog erin wil laten kan je er altijd een paar uithalen.
Zoals gezegd voor een border of gewoon her en der een tegel weg en daar leuke plantjes inzetten.
Eenjarige bloeiers, of juist vaste planten.

Er is heel veel te vinden op Pinterest of door rond te neuzen bij een tuincentrum.

En leuke meubels. wat ik leuk vind kan jij wel afschuwelijk vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ik houd zelf niet van strak en ik vind het leuk om wat te kunnen eten van mijn terras. Kijk eens op foodscaping voor ideeën over een eetbare tuin. Ik houd voor buiten van een gezellige stijl zoals Ibiza stijl, bankje met kussens, bijenhotel, dromenvanger, ...etc. Klimmers langs de muren zoals roos, passiebloem, komkommer, tomaat...etc en kleinere planten op de voorgrond o.a. kruiden, courgette, snijbiet, slasoorten, postelein. Eetbare bloemen: viool, Oost Indische kers, goudsbloem, afrikaantjes, komkommerkruid...ook wat dwerg fruitbomen met bijv aardbei rondom gepland...etc.

Moes kan ook in potten....zelf een mini boom doet het in een pot.

Beetje inspiratie: https://nl.pinterest.com/karenolson38/s ... ndscaping/
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-02-2019 10:26
26.03% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wil je juist gras? Wil je veel hout in je tuin? Wij weten natuurlijk niet precies wat je smaak is... Wat wij mooi vinden kan jij natuurlijk heel lelijk vinden haha. Zelf vind ik hout altijd wel mooi. Dit geeft ook een warme sfeer als je veel groen in je tuin hebt
Ik zou een border maken en potten met planten erin.
Bloemen voor vlinders en bijen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Met uitzondering van het zitgedeelte kun je de tegels vervangen door boomschors/houtsnippers. Milieuvriendelijk en onderhoudsvrij.

Afbeelding

https://tuinhappy.nl/boomschors/

Makkelijke planten zijn rododendrons (bloeien heel mooi) en laurier.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel lastig om goed advies te geven als we niet weten hoe groot die tuin is en wat de ligging is. Een tuin op het noorden bijvoorbeeld vraagt om hele andere beplanting dan een tuin op het zuiden.
...
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het handig is dat ik gewoon rond ga kijken op internet en tuincentra's ga bezoeken. Super veel reacties al, jullie helpen me goed!!
"De godin van de liefde lacht niet
in een huis van tranen"
William Shakespeare
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een deel van de tegels weggehaald en de oude tegels gebruikt als rand voor de border. In een border kun je leuk in de hoogte werken, dus bijvoorbeeld een olijfboom op stam en daaronder lavendel. Klimplanten tegen een schutting laten groeien kost ook weinig grondopppervlak, zelf zaai ik een zakje Morning Glory uit. Dan heb je in de zomer vrolijke bloemen en in de winter sterft de plant af dus geen gedoe met snoeien of woekerende planten.

Planten die in de grond staan zijn minder bewerkelijk dan in een pot. Ik ben in de zomer meer tijd kwijt aan het water geven van planten in potten dan aan de rest van de tuin.

Wat ik zelf verkeerd heb gedaan was de tuin in 1x willen veranderen qua beplanting. Het was beter geweest om elk seizoen langs het tuincentrum te gaan. Nu heb ik achteraf nog een hoop veranderd terwijl het handiger was geweest om iets meer geduld te hebben.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Oakes schreef:
27-02-2019 10:35
Met uitzondering van het zitgedeelte kun je de tegels vervangen door boomschors/houtsnippers. Milieuvriendelijk en onderhoudsvrij.

Afbeelding

https://tuinhappy.nl/boomschors/

Makkelijke planten zijn rododendrons (bloeien heel mooi) en laurier.

Weet jij toevallig of deze houtsnippers giftig zijn voor honden? Het lijkt me wel wat namelijk. Cacaodoppen zijn wel giftig.
Alle reacties Link kopieren
Houtsnippers zijn niet giftig voor honden. Katten zijn er wel gek op en vinden het een perfect toilet. Hier dus geen houtsnippers in de tuin.
...
viva-amber schreef:
27-02-2019 10:19
Ik houd zelf niet van strak en ik vind het leuk om wat te kunnen eten van mijn terras. Kijk eens op foodscaping voor ideeën over een eetbare tuin. Ik houd voor buiten van een gezellige stijl zoals Ibiza stijl, bankje met kussens, bijenhotel, dromenvanger, ...etc. Klimmers langs de muren zoals roos, passiebloem, komkommer, tomaat...etc en kleinere planten op de voorgrond o.a. kruiden, courgette, snijbiet, slasoorten, postelein. Eetbare bloemen: viool, Oost Indische kers, goudsbloem, afrikaantjes, komkommerkruid...ook wat dwerg fruitbomen met bijv aardbei rondom gepland...etc.

Moes kan ook in potten....zelf een mini boom doet het in een pot.

Beetje inspiratie: https://nl.pinterest.com/karenolson38/s ... ndscaping/
Dat klinkt gezellig zeg. Ik ben ook gek op de Ibizastijl in de tuin. Vroeger bramen gehad maar die woekerden zo verschrikkelijk dat ik ze heb verwijderd. Ik heb alleen nog kruiden en cherrytomaatjes qua eetbaar.
Calamitycat schreef:
27-02-2019 11:30
Houtsnippers zijn niet giftig voor honden. Katten zijn er wel gek op en vinden het een perfect toilet. Hier dus geen houtsnippers in de tuin.

O.....dan kan het niet want de buurtkatten vinden mijn tuin al iets te gezellig. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
:) Graag gedaan.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven