Dekmatras Ikea

03-03-2019 16:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een boxspring met topdek oftewel dekmatras.
Aangeraden wordt om zeker het dekmatras na 10 jaar te vervangen. Het is nu zo’n traagschuim of memoryfoam ding en echt we hebben het lekkerste bed ter wereld. Wel merken we dat de topper een beetje aan vervanging toe is. Ondanks vaak draaien zijn er nu stukken die toch echt niet meer de elasticiteit hebben zoals het zou moeten zijn.

Nu zie ik bij Ikea een dekmatras van memory foam. In onze afmeting voor slechts 150 euro. Dat is echt geen geld voor een topdek en dus vraag ik me af of het hetzelfde slaapcomfort zal geven als dat we nu hebben.

Wie heeft er ook een topdek van Ikea? Ik heb het nu over de Tüssoy. Hoe bevalt het? Kan je het vergelijken met een eerdere en hoe is dat vergelijk?

De aanbieder waar we ons bed inclusief topdek hebben gekocht bestaat niet meer dus we moeten sowieso ergens anders kopen!

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Het verschil tussen Ikea en andere aanbieders is toch echt vooral de prijs!

Toevallig was ik laats op een gelegenheid waar ik de eigenaresse van de grootste matrassenfabriek van Nederland gesproken heb. Zij levert zowel aan Ikea als aan de meeste dure winkels.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
03-03-2019 16:37
Het verschil tussen Ikea en andere aanbieders is toch echt vooral de prijs!

Toevallig was ik laats op een gelegenheid waar ik de eigenaresse van de grootste matrassenfabriek van Nederland gesproken heb. Zij levert zowel aan Ikea als aan de meeste dure winkels.
Oh joh! Hmmm! Interessant!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de winkel gegaan en ik ben even gaan liggen voor dat ik een keuze maakte.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bewaar de oude voor de zekerheid nog even en ga gewoon die van Ikea kopen. Volgens mij hebben ze een omruilbeding ( in ieder geval bij de echte matrassen) Vraag daar naar, dan kan je hem zonder problemen binnen 100 dagen terugbrengen en een ander uitzoeken.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 16:42
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-03-2019 16:39
Ik ben naar de winkel gegaan en ik ben even gaan liggen voor dat ik een keuze maakte.
Dat sowieso natuurlijk, maar even 5 of 10 minuten liggen is niet te vergelijken met een nacht slapen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-03-2019 16:39
Bewaar de oude voor de zekerheid nog even en ga gewoon die van Ikea kopen. Volgens mij hebben ze een omruilbeding ( in ieder geval bij de echte matrassen) Vraag daar naar, dan kan je hem zonder problemen binnen 100 dagen terugbrengen en een ander uitzoeken.
Goeie tip! Dank
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de traagschuimdekmatras van Ikea (2x1), maar ik vind het een matig ding. Er komt na een paar dagen een kuil in die er alleen uit gaat als ik een paar dagen ergens anders slaap. Als ik hem draai zit de kuil gewoon op een andere plek, dat ligt niet zo fijn. Ik ben niet zo zwaar, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Misschien dat traagschuim en ik gewoon niet matchen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
03-03-2019 16:45
Ik heb de traagschuimdekmatras van Ikea (2x1), maar ik vind het een matig ding. Er komt na een paar dagen een kuil in die er alleen uit gaat als ik een paar dagen ergens anders slaap. Als ik hem draai zit de kuil gewoon op een andere plek, dat ligt niet zo fijn. Ik ben niet zo zwaar, dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Misschien dat traagschuim en ik gewoon niet matchen ;-D
Nou dat zou niet moeten natuurlijk, als je van t bed afgaat moet hij toch na een poosje weer terugveren. Niet a la minuut maar wel binnen afzienbare tijd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Een dekmatras kan eigenlijk geen kuil krijgen, omdat het zo dun is. Van kuilvorming wordt pas gesproken als het 2 centimeter is. Dan ligt dat eerder aan het matras dat er onder ligt.

Voor de rest is van ikea prima. Je kan hem binnen 30 tot 90 dagen omruilen voor een andere als je toch niet tevreden bent. Terugbrengen kan niet, maar dat kan nergens.
Wij hebben die ook. Prima ding hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er diverse van Ikea gehad en allemaal was het nét niet of heel erg niet.
Nu eentje van Jysk en het is het beste topmatras tot nog toe.
https://jysk.nl/slaapkamer/topmatrassen ... 0-gold-t80
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wij hebben de Tistedal dekmatras, slaapt heerlijk.
Groot voordeel vind ik dat het van natuurlijke materialen is, dat was echt een eis.
anoniem_371912 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 17:32
45.65% gewijzigd
Falathiel schreef:
03-03-2019 16:51
Een dekmatras kan eigenlijk geen kuil krijgen, omdat het zo dun is. Van kuilvorming wordt pas gesproken als het 2 centimeter is. Dan ligt dat eerder aan het matras dat er onder ligt.

Voor de rest is van ikea prima. Je kan hem binnen 30 tot 90 dagen omruilen voor een andere als je toch niet tevreden bent. Terugbrengen kan niet, maar dat kan nergens.


De topdek Tüssoy is zo’n 10cm dik. Daar kan toch een kuilvan 2cm in ontstaan?
Wij hebben hem 2 jaar gehad. In het begin lag het als of ik op wolken sliep. Daarna zat er een kuil in en vond ik hem benauwend qua warmte maar ook qua omhullen van mijn lijf. Het voerde geen warmte af en dat was in de zomer te veel.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
03-03-2019 16:37
Het verschil tussen Ikea en andere aanbieders is toch echt vooral de prijs!

Toevallig was ik laats op een gelegenheid waar ik de eigenaresse van de grootste matrassenfabriek van Nederland gesproken heb. Zij levert zowel aan Ikea als aan de meeste dure winkels.
Dat laatste geloof ik direct. Uiteindelijk is een matras maar een vrij simpel ding. Het is ook niet voor niets dat veel leveranciers van dure matrassen op emotionele zaken inspelen. Inhoudelijk wordt het heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
03-03-2019 17:46
Dat laatste geloof ik direct. Uiteindelijk is een matras maar een vrij simpel ding. Het is ook niet voor niets dat veel leveranciers van dure matrassen op emotionele zaken inspelen. Inhoudelijk wordt het heel lastig.
Toch is er enorm veel verschillen in goede materialen en dat bepaald toch min of meer de prijs van matras.
Ik heb sinds een paar weken de tussoy en ben er erg tevreden over. Hij ligt heerlijk! De memory foam veert prima terug, blijft nergens een kuil achter. Het is wel zo dat hij even warm moet worden voor het lekker ligt.
Wij hebben nu al een aantal jaar matrassen en dekmatrassen van Ikea. En we liggen er heerlijk op. We hebben 1x de Tussoy en 1x de voorloper ervan. De laatste is zeker al een jaar of 4-5 oud en ligt nog altijd prima.
Ik vind de combinatie zo hard mogelijk matras en een memoryfoam topper echt een uitvinding. Ik ben eindelijk van mijn rugklachten af sinds ik zo slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven