Wel of geen bad

07-03-2019 07:45 122 berichten
We zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe badkamer voor ons nieuwbouwhuis. De ruimte is niet heel groot, 3 bij 2,5 meter, ongeveer gelijk aan wat we nu hebben. We willen sowieso een aparte douche (dus niet in bad douchen).
Eigenlijk hadden we bedacht geen bad meer te nemen. We hebben een bad, man en ik gaan er bijna nooit in. Maar, onze kinderen van nu 3 en 1 gaan wel regelmatig. Dus nu twijfel ik toch weer, wel of geen bad.
Als we geen bad nemen kunnen we een groot wastafelmeubel met 2 kranen en 2 waskommen, met bad een enkele. Zonder bad hebben we nog ruimte voor een extra kastje eventueel, sowieso wat extra ruimte natuurlijk, en kan de douche groter.
Ik twijfel dus voornamelijk voor de kinderen. Ze vinden het heerlijk in bad. Maar hoe lang blijft dat zo? Als ze ee over 5 jaar niet meer graag in willen dan zit ik met dat bad wat niet gebruikt wordt en 1/4 van de badkamer in beslag neemt.
Ik kom er niet uit. Wat is jullie ervaring?

Wel of geen bad?

Totaal aantal stemmen: 130

Ja, doen! (39%)
Nee, zonde van de ruimte (61%)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een groot wastafelmeubel gaan, daar heb je over vijf jaar waarschijnlijk meer aan dan een bad waar vrijwel nooit gebruik van wordt gemaakt. Zeker met kinderen die groter worden kan meer ruimte best prettig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Koop je zoiets.

Afbeelding
nouschi wijzigde dit bericht op 07-03-2019 07:52
78.06% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kies voor een ruime, luxe douche, eventueel met twee douchekoppen ( al wordt dat steeds minder vaak gebruikt in prakijk) en inderdaad die twee waskommen.
De ruimte is al zo klein, die kun je beter gebruiken voor zaken die je dagelijks gebruikt; waskommen en douche dus.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond toen de kinderen klein waren een bad heel fijn, maar nu hebben we die pubers en een nieuwe badkamer. Wij hebben niet meer voor een bad gekozen, maar voor een grote inloop douche met daarin een bankje gemetseld waarop je kan leunen steunen en de spullen op kan zetten.
Niet
Wij creëren wel een extra douche nu op zolder. En omdat het kan een bad.
Wij blijven hier als het goed is nog lang wonen en als het enigszins mogelijk is wil ik geen badkamer delen met pubers. Het is nu al wachten op elkaar en kind zou het liefste s ochtends douchen ivm haar (is net 10 🙄) maar dat kan niet tenzij ze de wekker zet.
Als je toch aan het verbouwen bent zou ik dat zeker overwegen.
Nouschi schreef:
07-03-2019 07:48
Niet doen. Koop je zoiets.

Afbeelding
Nou daar zie ik mijn dan 4 jarige niet meer in, das echt meer voor baby’s.
Alle reacties Link kopieren
Neem een ruime inloopdouche zodat je daar een opvouwbaar badje in kunt plaatsen. Een ruime douche en dubbele wasbak is voor jullie zelf ook zoveel fijner dan een kleine douchecel omdat er een bad naast moest passen.
anoniem_383063 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 07:58
3.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
07-03-2019 07:53
Nou daar zie ik mijn dan 4 jarige niet meer in, das echt meer voor baby’s.
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het vooral in de toekomst minder gebruikt zal worden idd. Aan de andere kant vraag ik me af, ga je echt met zn tweeen je tanden staan poetsen en je haar staan doen in de badkamer? Heeft zo’n dubbel meubel wel zijn meerwaarde (oké de lades eronder kan ik meer zooi in kwijt). De grotere douche vind ik wel een pre
Wij hebben een bad, maar ook wel een erg ruime badkamer waarin dit geen probleem was. (eigenlijk is onze badkamer iets té groot maar ja)
Maar ik zou mijn bad toch niet willen missen, niet alleen om erin te liggen, maar ik gebruik het ook om grote dingen in af te wassen of schoon te maken bv.

Als je de ruimte hebt zou ik het zeker doen.
Ik zou in jullie geval geen bad doen. Maar komt er wel een tweede toilet? Want dat zou ik wel doen, ook als dat dan ten koste zou gaan van de dubbele wastafel of grotere douche.
Ja er zit ook een toilet in.

Fantastisch die baden Nouschi haha! Ik denk alleen niet dat we dat in de praktijk zullen gebruiken. Dan is het gewoon jammer voor de jongens als er geen bad is. Dan gaan ze bij oma maar in bad ;)
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
07-03-2019 08:03
Ja er zit ook een toilet in.

Fantastisch die baden Nouschi haha! Ik denk alleen niet dat we dat in de praktijk zullen gebruiken. Dan is het gewoon jammer voor de jongens als er geen bad is. Dan gaan ze bij oma maar in bad ;)
Precies, doet dochter hier ook. En in het kader van zuinig met water, is een douche ook veel beter natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben laatst onze badkamer gedaan. Kinderen 6&9 en hoewel ze hem graag nog gebruiken, vooral de jongste was het voornamelijk een plek voor zooi. Wij hebben hem dus weggedaan en in plaats daarvan groot meubel en een douche van 140 breed. Heerlijk de ruimte nu.
Alle reacties Link kopieren
Wat iemand anders zei, een gemetseld bankje erin, vind ik ook een goeie!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook geen bad nemen, alleen als je er zelf veel in zou gaan. Voor kinderen is het alleen de eerste paar jaar handig, daarna is het alleen maar extra schoonmaakwerk. Wij krijgen binnenkort ook een nieuwe badkamer en nemen ook geen bad. Onze kinderen gaan sinds ze een jaar of 5 waren nooit meer in bad en ik eens in de twee jaar of zo. Mijn man al helemaal nooit.
Alle reacties Link kopieren
Een dubbel badkamermeubel vind ik wel mooi staan, maar we maken er echt nooit samen gebruik van. Je hebt alleen je spullen handig aan je eigen kant staan.
Nouschi schreef:
07-03-2019 08:06
Wat iemand anders zei, een gemetseld bankje erin, vind ik ook een goeie!
Ja dat vind ik ook wel een goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
07-03-2019 08:01
Maar ik zou mijn bad toch niet willen missen, niet alleen om erin te liggen, maar ik gebruik het ook om grote dingen in af te wassen of schoon te maken bv.
.
Dat kan ook met een inloopdouche, zelfs beter voor je rug dan voorovergebogen over het bad.
Wij hebben net onze nieuwbouwbadkamer (vergelijkbare afmetingen) pgeleverd gekregen met een vrijstaand bad. Deze neemt minder ruimte in waardoor er nog een douchecabine in kon van 90x100 en een wasbak van 100 cm met 2 kranen.

Man ligt graag in bad, kinderen zitten er tweewekelijks in, ik nooit.
Mijn ouders hebben destijds voor een dubbel wastafelmeubel gekozen en daar nu spijt van. Een enkele was genoeg (niemand stond ooit met twee in de badkamer). Maar daar moet ik bij bekennen dat er een spierziekte bij is en dat daar een bad heel fijn voor is.
Ik vond een bad ideaal met de kinderen. Op een gegeven moment kon ik koken en gingen de kinderen douchen in bad. Douche konden ze toen nog niet zelf uitdrogen.

Nu zijn het tieners en maken we misschien 1x per maand gebruik van het bad. Ik ben blij dat we destijds de keus gemaakt hebben voor het bad ook al gebruiken we hem nu niet meer zo vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven