Nieuwe schutting/tuin afscheiding

11-03-2019 11:26 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren willen een nieuwe schutting (beton) omdat de huidige houten aan vervanging toe is. Het zal een variant worden van wat hier staat https://www.betonnenschutting.com/beton ... otief.html. Ik kan daar mee leven (deels).

Nu is de situatie (vanaf terras af gerekend ) houten schutting (3 delen) (wordt dus vervangen door beton) dan lange beukenhaag, dan 2 schuttingdelen hout, hoek om wilgentenen afscheiding/schutting, grootte is ongeveer 4 schuttingdelen), blokhut, hoek om houten schutting (door andere buren aangebracht niet onze keus, maar staat op hun erf,die is in goede staat en wij hebben aan onze kant hem uit het zicht door beplanting.

Ik wil graag het stuk NA de beukenhaag (nu houten schutting) vervangen en de wilgentenen "schutting" is aan vervanging toe.. Maar ik wil persé niet nog een beton deel (de buren hebben bij dat laatste stuk een soort huisje aan de andere kant staan. Ik hou erg van klimplanten met bloeiende bloemen maar die moet wel dekkend zijn en in de winter groen blijven..

Ik ben een aan het puzzelen wat nu handig is.

Buren willen geen inkijk in hun tuin ivm oa hun hond , dus prima als het dicht is, maar ik wil af van die schutting..

Iemand nog leuke tips/ideeen etc.. ?



Liefst doe ik iets van een scherm met klimplant (met bloemen).
Deze bamboeschutting?
https://www.bambooimport.com/nl/giant-b ... 0-x-200-cm

Ben ik zelf voor aan 't kijken voor in 'n puntje van mijn tuin waar de heg het niet redt wegens bomen. Zowel aangenaam om te zien en tevens 2 meter hoog.
Wat een samenraapsel aan schuttingsoorten. En ik vind het voorbeeld in die link echt heel lelijk. Ik zou daar niet blij van worden.

Een beukenhaag is in de winter bruin en opener, waardoor je alsnog doorkijk hebt.

Een scherm met een bloeiende klimplant klinkt leuk, maar is ook niet volledig dicht.
Ik zou dan eerder kijken naar een deel hedera, wat in de winter gewoon groen blijft.
Ik zou trouwens gewoon je eigen plan trekken en ieder z'n eigen keuze op z'n eigen grond. Die betonschutting vind ik spuuglelijk bijv.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-03-2019 11:31
Wat een samenraapsel aan schuttingsoorten. En ik vind het voorbeeld in die link echt heel lelijk. Ik zou daar niet blij van worden.

Een beukenhaag is in de winter bruin en opener, waardoor je alsnog doorkijk hebt.

Een scherm met een bloeiende klimplant klinkt leuk, maar is ook niet volledig dicht.
Ik zou dan eerder kijken naar een deel hedera, wat in de winter gewoon groen blijft.

De houten schutting + beukenhaag stond er al toen wij hier kwamen. Aan achterzijde was ook eerst houten schutting die hebben wij vervangen door wilgentenen.

Dat de beukenhaag in de winter meer open is, is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2019 11:31
Ik zou trouwens gewoon je eigen plan trekken en ieder z'n eigen keuze op z'n eigen grond. Die betonschutting vind ik spuuglelijk bijv.
Waar het beton komt is dat niet mogelijk eigenlijk. Althans.. wel aan onze kant maar niet aan hun kant, zij hebben nog een bijkeuken constructie waardoor hun terras heel smal is. Als

Wij hebben het plan om die betonschutting straks te gebruiken als wand voor onze veranda, dus op zich praktisch , niet mooi maar wel praktisch nu even.
Alle reacties Link kopieren
Hedera woekert nu over onze wilgentenen heen.. Dat is dicht :-) dus hedera is zeker optie. Kan ik daar een andere bloeiende klimplant bijzetten ?

Ik kan niets met de andere houten schutting, dus dat is niet anders...

Maar aan de kant waar dus die combi van beton, beuk en hout is kan ik wel wat , maar beton komt er. Ze willen geen andere schutting dan die beton , dus zetten wij er een (glazen) veranda aan ..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2019 11:29
Deze bamboeschutting?
https://www.bambooimport.com/nl/giant-b ... 0-x-200-cm

Ben ik zelf voor aan 't kijken voor in 'n puntje van mijn tuin waar de heg het niet redt wegens bomen. Zowel aangenaam om te zien en tevens 2 meter hoog.
Is dat beetje duurzaam ?
Die schutting komt op de erfscheiding? Dus eigenlijk op beide percelen? Dan zou ik daar niet zomaar mee akkoord gaan.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon die haag verlengen? Of andere soort begroeiing? Of nieuwe wilgentenen en dan ook de hoek om?

Ik heb zelf een hek met hedera, maar dat woekert wel erg.

Die betonschutting vind ik trouwens ook afschuwelijk.
poldervrouw schreef:
11-03-2019 11:48
Is dat beetje duurzaam ?
De levensduur is 15 jaar staat er bij.
Alle reacties Link kopieren
Die betonschutting.. afschuwelijk. Net een gevangenis, die zetten ze dan maar mooi op hun eigen perceel en niet op de erfafscheiding.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-03-2019 11:48
Die schutting komt op de erfscheiding? Dus eigenlijk op beide percelen? Dan zou ik daar niet zomaar mee akkoord gaan.
Ja, op de erfscheiding.

Ik heb al gesprek gehad over andere mogelijkheden maar ze willen er geen haag (dat snap ik ivm hun hond etc.), geen houten schutting meer (dat had ik minst erg gevonden).. dit was enige.. Voor ons is het lelijk maar praktisch (en ik kan onze kant maken zoals ik wil (desnoods zet ik er , totdat veranda er is ) bamboo oid er tegenaan ;-) , zij maken hun tuin/terras nóg smaller en creëren een soort bak.. niet mijn keus.. ik heb een breder terras en heb er in praktijk weinig last van , behalve dan dat ik het lelijk vind. Maar omdat wij een veranda willen plaatsen scheelt het ons weer een muur metselen. Deze schutting wordt professioneel geplaatst dus is geschikt voor ons doel (op die voorwaarde ben ik akkoord gegaan). Dus zij hebben een lelijkere tuin dan ik :-) En die beukenhaag is echt heel mooi.

Dat Bamboo van RB vind ik eigenlik heel mooi. Als ik dat dan ipv de wilgentenen neerzet en ook de hoek die nu nog houten schutting is meepak (en als zij het niet willen zet ik dat op mijn eigen grond neer) dan heb ik een hele mooie hoek voor de, nog aan te schaffen loungeset (ook nog zoiets.. echt.. die tuin.. )..
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
11-03-2019 11:51
En gewoon die haag verlengen? Of andere soort begroeiing? Of nieuwe wilgentenen en dan ook de hoek om?

Ik heb zelf een hek met hedera, maar dat woekert wel erg.

Die betonschutting vind ik trouwens ook afschuwelijk.

Die haag verlengen willen ze niet. Wilgentenen is leuk maar ik moet ieder jaar weer wilgentenen zien te regelen om de hele handel op hoogte te houden, het zakt enorm in namelijk (wij hebben gestapelde wilgentenen) en zij willen die wilgentenen niet tussen onze tuinen in.. Nu is het bij ons op de brede kant en niet tussen de huizen in zeg maar.
Buren van mij hebben die bamboe ook en ze hebben er ook 'n soort buitenbar van laten maken. Is al zeker 10 jaar oud en ziet er supergaaf uit!
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
11-03-2019 11:55
Die betonschutting.. afschuwelijk. Net een gevangenis, die zetten ze dan maar mooi op hun eigen perceel en niet op de erfafscheiding.

Zoals gezegd..ik zet er wel wat tegenaan op mijn kant.. is het ook opgelost. Zij blij ik blij. Ik ga daar geen ding van maken, het is voor mij geen halszaak.

Ik heb al bedongen dat het ding er professioneel ingezet wordt zodat ik hem kan gebruiken voor mijn veranda. ZIJ hebben echt een bak nu .. vreselijk. Ik denk dat ze een terras van max. 2,5 meter breed overhouden, ingeklemd met bijkeuken aan ene kant en aan andere kant dus die schutting. Lekker klein en warm.. Succes daarmee ;-) .

Ik heb een terras van ruim 5 meter breed ;-) Mijn perceel is handiger ingedeeld. Ik heb geen bijkeuken maar een grote garage en die komt niet mijn tuin in. Dus ik heb er eigenlijk geen last van, behalve dat het lelijk is wat ik , relatief , makkelijk op kan lossen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2019 12:00
Buren van mij hebben die bamboe ook en ze hebben er ook 'n soort buitenbar van laten maken. Is al zeker 10 jaar oud en ziet er supergaaf uit!
Heb even verder op google gezocht en het ziet er echt heel warm uit en je kan er echt heel veel mee.. Als ik zo;n scherm ook nog eens plaats tegen die lelijke muur , dan heb ik tot veranda er is, een prima uitzicht.
poldervrouw schreef:
11-03-2019 12:04
Heb even verder op google gezocht en het ziet er echt heel warm uit en je kan er echt heel veel mee.. Als ik zo;n scherm ook nog eens plaats tegen die lelijke muur , dan heb ik tot veranda er is, een prima uitzicht.
Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou klimop tegen de schuttingen planten. Na een jaar is het helemaal dichtgegroeid en groen.
Hebben wij ook en dan maakt het niet uit wat er voor schutting achter zit.
Ik heb er een clematis bij gezet.
Alle reacties Link kopieren
die bamboe is mooi..:-) als je dat al zelf tegen de betonnen gevangenis aan kunt zetten...lijkt mij wel wat
Dus de schtting moet een dragende muur worden voor jouw veranda. Heb je uitgezocht of dat stevig genoeg is qua fundering etc.?
De keuze beton is van je buurman, en jij wilt deels iets anders. Ik mis nog de gemetselde schutting, van bakstenen, of van natuursteen, of van die ouderwetse kinderkopjes. Erg mooi zijnde afscheidingen zoals je in Frankrijk en Engeland ziet...http://www.klussen-in-frankrijk.eu/191- ... apjes.html of een groene wand https://www.ambius.nl/greenwalls/. Voorwaarde is dat je ieder op je eigen grond blijft.
Verder die veranda...mijn buurman heeft ook zoiets. Wit kunststof. Spuuglelijk ding wat boven de schutting uitkomt. Ik stoor me er écht aan.
Emma95 schreef:
11-03-2019 12:07
Ik zou klimop tegen de schuttingen planten. Na een jaar is het helemaal dichtgegroeid en groen.
Hebben wij ook en dan maakt het niet uit wat er voor schutting achter zit.
Ik heb er een clematis bij gezet.
Dat moeten de buren dan wel goed vinden. Klimop groeit zo hard dat de buren daar ook last van hebben. Ik zou dat echt nooit willen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een kwestie van even bijknippen. Gelukkig vinden onze buren het ook mooi.
Emma95 schreef:
11-03-2019 12:27
Gewoon een kwestie van even bijknippen. Gelukkig vinden onze buren het ook mooi.
Dan is er geen probleem. Ik zou het dus wel een groot probleem vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven