Wat doet jullie schoonmaakster?

18-03-2019 08:46 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen een intake, het is een kennis, dus komt waarschijnlijk wel goed. Ze gaat eens in de 2 weken, 2 uur komen. In het begin zal het vooral achterstallig werk zijn, maar wat is haalbaar in die tijd.

Ik dacht:
- woonkamer: stoffen, zuigen en dweilen.
- keuken soppen
- badkamer en toilet soppen.
Indien er nog tijd over is bijv. Ramen beneden zemen.
Is dit haalbaar in deze tijd of zet ik te hoog in?
Such a beautiful place to be with Friends.
Nou zelf red ik dat niet in twee uur , jij ?
Ligt eraan hoe groot je huis is en hoeveel spullen je hebt. Klein huis, weinig spullen red ze het zonder de ramen denk wel. Als jij tussendoor nooit zuigt of stoft is het al lastiger. Heb je kinderen of dieren?
Alle reacties Link kopieren
Je wilt alles wat in je lijstje staat in die twee uur laten doen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ja hoor

Ik poets hetzelfde rondje ook altijd in 2 uurtjes.

Tijd voor veel extra is er niet.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 08:55
22.37% gewijzigd
Het is natuurlijk afhankelijk van hoe groot een bewerkelijk alles is.

En badkamer met douche en wasbak maak je sneller schoon dan een badkamer met douche, bad, wc en dubbele wastafel.

En keuken met vier 60cm kastjes boven en vier beneden is sneller schoon dan een keuken in hoekopstelling met 16 kastjes. En leeg aanrecht is makkelijker dan een vol.

Welke eisen stel je aan de kwaliteit?

Ik denk dat, als zij ervaren is, zijn zelf wel heel goed en inschatting kan maken.
Moet dat echt elke week of wil je dat elke 2 weken/maand al die dingen 1x gedaan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie, ik heb echt geen idee wat redelijk is, vandaar mijn vraag.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Binnen 2 uur alles doen? Ja dat kan maar of het dan goed gedaan is betwijfel ik.
Vraag haar zelf wat ze kan doen!
Als je lang genoeg op de weegschaal staat val je vanzelf af!
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met keuken soppen? Is het het aanrecht afnemen en de deurtjes afnemen? En zijn die deurtjes dan hoogglans?

Bij mij komt ze 1x per 2 wkn 4 uur en doet dan meestal het volgende:

Hele huis stofzuigen en dweilen (3 verdiepingen)
Wc
Badkamer
Trappen
Alles afstoffen beneden/slaapkamers

Als er nog tijd is pakt ze wat extra’s mee. Dat is naar eigen inzicht. De ene keer doet ze de keukenkastjes, de andere keer de deuren overal, de keer daarop onze wand (die is van glas).
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat e.e.a. vooral afhangt van hoe goed je het zelf bijhoudt. Onze schoonmaakster komt elke week 2u en die doet dan: boven, beneden en trap stofzuigen, hal en keuken dweilen, badkamer, toilet, keuken schoonmaken (buitenkant). Beneden en boven neemt ze nog af met een vochtig doekje. Ons huis is niet zo groot (90 m2) en badkamer bestaat bv alleen uit kleine inloopdouche, toilet, wasmeubel. Keuken zonder bovenkastjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier komt ze wekelijks en doet ze in twee uur:
- Woonkamer stofzuigen en dweilen
- Toilet boven en beneden
- Badkamer
- Bovenverdieping stofzuigen en evt dweilen (hoeft niet elke week)

Dit red ze, maar is soms aanpoten. Hangt idd af van hoe groot je huis is en of je badkamer bijvoorbeeld een bad heeft. Etc
Afhankelijk van het oppervlak (en wat erop staat). Bij ons zou dat niet lukken, onze keuken is bijvoorbeeld al heel groot (16m2) met heel veel kastjes (12), afzuigkap en een groot aanrecht. De badkamer is wel te overzien, maar nog steeds dubbele wastafel, toilet, douchecabine (en helaas hard water!) en een radiator die stoffig wordt. In totaal zou ik inschatten dat iemand hier een uur mee bezig is, om dan de rest van het huis te stofzuigen en te dweilen (nog 160m2) zal zeker nog 1.5 uur in beslag nemen. Het tweede toilet en de ramen of hoe dan ook plintjes, randjes, afstoffen enzo, gaat echt niet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ga iig morgen overleggen, wat zij haalbaar denkt. We hebben een simpele keuken. Ben niet van de prullaria.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
18-03-2019 09:18
Ga iig morgen overleggen, wat zij haalbaar denkt. We hebben een simpele keuken. Ben niet van de prullaria.
Dat scheelt enorm, kan ik wel zeggen (uit ervaring, heb lang in de schoonmaak gewerkt). Alles was ergens opstaat, verzamelt stof en moet je ook van de plank halen en ook weer terugzetten. Ik heb daar zelf een hekel aan, dus heb weinig 'spulletjes'.
Alle reacties Link kopieren
eens in de 2 weken, 2 uur is weinig hoor
Die van mij is er elke week 3 uur, en doet:
woonkamer, stoffen, zuigen, dweilen
keuken, badkamer, wc soppen
slaapkamers stoffen, zuigen, dweilen

en dan elke week een grotere klus: ramen lappen, badkamer ontkalken, plafond van keuken een keer met ammoniak, boekenkast ontstoffen, de plinten etc.

En wij wonen niet groot, en hebben geen prulletjes
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je haar in het begin niet een paar uur extra komen om eerst dat achterstallige werk in te halen. Lijkt me dat ze anders achter de feiten aan blijft hollen. Eens in de twee weken twee uur is echt heel erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
18-03-2019 09:33
Waarom laat je haar in het begin niet een paar uur extra komen om eerst dat achterstallige werk in te halen. Lijkt me dat ze anders achter de feiten aan blijft hollen. Eens in de twee weken twee uur is echt heel erg weinig.

Dit.

Wat is achterstallig??? Mijn zus´badkamer was ook een beetje achterstallig. Mijn dochter had geld nodig. Ze is 2,5 uur bezig geweest op die badkamer. En ja, ze heeft ervaring. Badkamer blinkt weer, maar wat mijn zus achterstallig noemt bleek gewoon een badkamer te zijn die ongeveer 7 maanden lang gebruikt is door vijf personen en niet één keer schoongemaakt. (Iets met fulltime baan, bededenverdieping die belangrijker is en zieke schoonouders).

En Zus had ook gedacht; badkamer een sopje, ramen zemen en als er tijd over is....

Niet dus.

Nou ga ik er maar even vanuit dat het bij jou minder erg is, maar bedenk goed waarom je die schoonmaakster wilt. Als ze in twee uurtjes tijd door het huis moet dan worden de keukenkastjes niet van binnen gedaan. De badkamerkast ook niet. Je oven wordt niet schoon, koelkast ook niet. Laat ik het anders zeggen; ik heb voor een gezin gewerkt met een iets groter huis dan gemiddeld. Ik had voor het hele huis vijf uur nodig en dan had ik één ding extra gedaan. Het uitelkaar halen van de droger, alle onderdelen goed schoonmaken en weer in elkaar zetten, als je het goed wilt doen ben je daar makkelijk een half uur aan kwijt. Deuren afsoppen alleen al kost je een uur (uitgaande van pakweg zes deuren).

Ik heb ook een weduwnaar geholpen. Daar kon ik makkelijk toe met 1x per 4 weken vier uur. Maar goed, die man had een fulltime baan, verbouwde in zijn vrije tijd bij zijn zoon en later bij zijn dochter het halve huis, doet nog een studie. Dus wel even een heel andere situatie dan met drie kleine kinderen.

Als ze een beetje ervaren is; gewoon haar gang laten gaan. En vooral kijken naar wat er wél gedaan wordt. Schoonmaaksters hebben geen toverstaf.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hier komt ze wekelijks 3 uur. Huis is 150 vierkante meter. Ze zuigt en dweilt beneden. Ze zuigt de bovenste 2 verdiepingen en de trappen. Doet buitenkant keuken en keukenblad, doet toilet en badkamers (we hebben er anderhalf). Stoft en leegt alle prullenbakken en ruimt hier en daar wat op.
Als ik de ramen of de koelkast wil laten doen komt ze een uurtje langer (in overleg) en verder doe ik zelf de bedden en de binnenkant van alle kastjes. Ik wil niet eens dat ze daaraan zit. Dus het is vooral het bijhouden van de grote dingen. Ze werkt hard. Maar het is beslist niet dat ik zelf niks meer hoef te doen.
Toilet boven en beneden
Badkamer
Meubels
Alles stofzuigen en dweilen
Een extra klusje, zoals keukenkastjes, plinten, ramen etc.

En dat in drie uur tijd, eens per week.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
18-03-2019 09:56
........Maar het is beslist niet dat ik zelf niks meer hoef te doen.........

En vooral dit is wat veel mensen onderschatten. Ik had ooit een adres waar ze ook dachten dat ze dan niets meer hoefden te doen. Na een jaar begonnen de klachten; dit was niet gedaan, dat was niet schoon genoeg. Toen ik zei dat ik dan meer tijd nodig had, vonden ze dat onzin. Nou, dan stel ik voor dat je het zelf doet of iemand zoekt die jouw lijst wel kan afwerken binnen de gestelde tijd. Toedeledoki, voor jou driehonderd anderen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
1 x in de 14 dagen voor de werkzaamheden die jij opsomt is echt weinig.
Eens wat Oakes schrijft.
De eerste 2 keer is altijd kennis maken, kijken of het klikt. Bekijk wat de prioriteiten zijn (zoals achterstallig onderhoud, contactpunten zoals deurklinken bijvoorbeeld waar de meeste bacteriën zitten).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er allemaal vanaf hoe groot en uitgebreid je het wil. Even het werkblad in de keuken afnemen kan prima, maar als je ook de oven schoon wil hebben, de spetters uit de magnetron, de keukenkastjes schoon etc, dan wordt het al snel een klus die een uur duurt.

Als je zelf de grote klussen doet kun je haar in die twee uur per twee weken wel wat bijwerken laten doen, maar als je van haar verwacht ook echt goed te reinigen dan kost dat nu eenmaal meer tijd.

Zeker als je een groter huis hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niks.

Met achterstallig wordt vermoedelijk stof achter de wasmachine of in het gootsteenkastje bedoeld. Dat mag van mij blijven liggen totdat ik ineens een doekje pak. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toen mijn hulp kwam had ik geen echter achterstanden. Zij ging de wekelijkse dingen boven doen en ik die dingen die maar af en toe moeten. In het jaar dat zij er was heb ik alle kasten en laden uitgemest en vanbinnen gedaan, alle vitrages gewassen. De vriezers ontdooit, de koelkast en oven schoongemaakt.

In de uurtjes dat zij er was, deed ik die andere dingen. Helaas had ik daarna een achterstandje in de wekelijkse dingen. Ze kon heel veel doen in het uur tijd, meer dan k voor mogelijk had gehouden. Na een tijdje begreep ik hoe ze dat deed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven