Tuinset/tafel

02-06-2019 10:58 23 berichten
Wij hebben een tuinset staan; een glazen tuintafel en bijpassende tuinstoelen.
Ik zit er echter nauwelijks aan, terwijl ik graag buiten zou willen eten.
De tafels is heel snel vies (zand, zaadjes etc) dus je moet hem eerst altijd afnemen. Ook als ik er een kleed overheen leg, neem ik hem af anders is het kleed ook gelijk weer vies.
Daarnaast wordt het glas erg heet als de zon erop schijnt. Ook zitten de stoelen niet echt lekker en schuif je moeilijk achteruit.
Het glas is ook krasgevoelig en wordt nu erg lelijk.

Het liefst wil ik een houten tafel.

Wat heb jij voor een tuinset en bevalt dat?
Ik ben niet op zoek naar loungesets, omdat je daar niet gemakkelijk van kunt eten.
Al in het tuincentrum geweest?
Hout is prima

Alle tafels/ stoelen buiten moet je overigens vaak even afvegen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een loungeset en een houten tafel met 6 stoelen. De tafel gebruik ik bijna niet. hij is verweerd, en daardoor weer niet makkelijk schoon te maken. hout vergt wel veel onderhoud, als in schuren en lakken.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
02-06-2019 11:07
ik heb een loungeset en een houten tafel met 6 stoelen. De tafel gebruik ik bijna niet. hij is verweerd, en daardoor weer niet makkelijk schoon te maken. hout vergt wel veel onderhoud, als in schuren en lakken.
Ligt wel aan de (bewerkte) houtsoort hoor , hoe vaak dit moet
Wij hebben aluminium stoelen en een tafel. Ideaal hoor.

Maar ook ik ontkom er niet aan om ze elke dag even af te borstelen en/of een doekje er overheen ivm stof/blaadjes/zand. 1 minuut werk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.boer-staphorst.nl/tuinmeube ... mieoliver/

Deze. Zoooo blij mee. Kleine tuin en nu is BBQ geïntegreerd.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
02-06-2019 11:21
https://www.boer-staphorst.nl/tuinmeube ... mieoliver/

Deze. Zoooo blij mee. Kleine tuin en nu is BBQ geïntegreerd.
Wat een leuke set!
vivapimpelmees schreef:
02-06-2019 11:21
https://www.boer-staphorst.nl/tuinmeube ... mieoliver/

Deze. Zoooo blij mee. Kleine tuin en nu is BBQ geïntegreerd.

Oh cool! Zal een godsvermogen kosten dat ze er geen prijzen bij vermelden?


Wij hadden ook een glazen tuintafel en ik vond het ook een onding. Altijd goor en met mooi weer bloedheet.
Nu een loungeset met lage tafel en op dat tafeltje heb ik een groot houten dienblad.
Zoiets: https://www.karwei.nl/assortiment/loung ... /p/B515463
Alle reacties Link kopieren
Zware houten tafel en stoelen van een soort plastic in de stijl van een loungeset. Het zit prima, staat redelijk mooi. De tafel is wel helemaal verweerd dus echt ‘schoon’ lijkt dat niet. Ik leg er een stoffen kleedje op wat ik in de was gooi voor we eten.
We hebben ook een picknicktafel van hout en ik de praktijk zitten we daar ook vaak aan.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
02-06-2019 11:30
Oh cool! Zal een godsvermogen kosten dat ze er geen prijzen bij vermelden?
Was inderdaad niet goedkoop al was ie wel afgeprijsd. En ik had financiële meevaller toen en heb mezelf getrakteerd.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Iemand die een tafel heeft met losse banken? Is dat prettig of zijn losse stoelen prettiger?

Of zo’n picknicktafel die je kan omklappen naar een normale bank?
Ik heb juist mijn houten tafel vervangen door een glazen tafel en ben er superblij mee. Ik had een wit houten eetset en heb nu een wit glazen tafel en gewoon ouderwetse wit kunststof standenstoelen. We eten nu veeeeeeeeeeel vaker in de tuin en ook als ik gewoon in de tuin zit zit ik nu vaker aan tafel. Om die reden heb ik ook mijn witte houten loungeset vervangen door een ligstoel en losse fauteuiltjes.

Ik vond dat dat hout veel te veel onderhoud vergde en snel lelijk werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hout met staal. Vroeger behandelde ik het elk jaar met olie maar ben er al jaren mee gestopt. Nu schrob ik het een keer af met water en azijn en tussendoor af en toe een doekje over als ik er aan wil eten maar dat doe ik niet zo vaak.
Alle reacties Link kopieren
Een set van wicker waarbij de tafel voorzien is van een glazen blad. Set is al drie jaar oud maar ziet er nog prima uit. Ik ben juist voor een glazen blad gegaan omdat het zo snel schoon te maken is. En wicker is een kwestie van afsoppen en klaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mandy81 schreef:
02-06-2019 11:41
Iemand die een tafel heeft met losse banken? Is dat prettig of zijn losse stoelen prettiger?

Of zo’n picknicktafel die je kan omklappen naar een normale bank?
Ik heb een tafel met 2 bankjes van ikea. De set ik die ik heb is van grijs nephout. Met aluminium poten. Ik ben er erg blij mee want geen onderhoud behalve een doekje erover.
De stoelen die bij zo'n set horen vind ik meestal te groot zwaar en lomp en niet lekker zitten. De bankjes vind ik ergf fijn

Picknicktafel ook gehad maar dat vind ik dan weer niks omdat het een gedoe ismet gaan zitten en opstaan met zo'n niet schuifbare bank zeker alsje met meerdere wil zitten
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 02-06-2019 15:23
22.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.hornbach.nl/shop/Bierbank-s ... tikel.html

Ik heb deze poos geleden.gekocht.
Had ook iets nodig om aan te eten maar wilde niet te grof want heb een kleine tuin.
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
02-06-2019 13:44
https://www.hornbach.nl/shop/Bierbank-s ... tikel.html

Ik heb deze poos geleden.gekocht.
Had ook iets nodig om aan te eten maar wilde niet te grof want heb een kleine tuin.
Ook geinig!
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
02-06-2019 11:41

Of zo’n picknicktafel die je kan omklappen naar een normale bank?
Ik heb dit laatst bij ons in de buurt gezien. Vond het wel een leuk ding. Geen idee of het ook echt werkt.

Dit lijkt me ook wel een relaxed multifunctioneel bankje: https://www.lidl-shop.nl/FLORABEST-Hout ... p100251033
Alle reacties Link kopieren
Glas wordt echt niet sneller vies dan hout hoor :D Maak je niet zo druk joh. Ik heb hout. Deze van ikea
Afbeelding
Een zo'n bankje als de foto en een met rugleuning en leuningen. Ik zit graag hoog. Even heel licht een schuurpapiertje er overheen en een snelle kwast in het voorjaar en hij is netjes. Je haalt er zo een doekje over. Heb bij vriend al jaren hout. Gelakt moet je echt schuren en opnieuw doen, oliën is echt niet veel werk.
Lekker stevig en voor mij ideaal vanwege het uitklapbare. Normaal als zoon en ik alleen zijn is 140 voldoende Met veel mensen kan ik er 2.60 van maken. Echt heel fijn.
Dit en één luie bank waar je ook op kunt liggen/hangen. Met veel mensen haal ik gewoon de eettafelstoelen van binnen.
Prima zo.
Met glas ben ik altijd bang met iets neerzetten of krassen.
Bedankt voor de tips.
Ik ga toch voor een tuinset met minstens 1 los bankje. Misschien wel twee.
Van hout.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
04-06-2019 06:55
Bedankt voor de tips.
Ik ga toch voor een tuinset met minstens 1 los bankje. Misschien wel twee.
Van hout.
Heb je al iets specifieks op het oog nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven