Hoe actief ben jij in je buurt?

19-06-2019 20:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst op nationale buitenspeeldag toevallig met 2 zoons in buurthuis terecht gekomen. En dat ik daar voor heemt eerst was werd meteen geconstateerd dus al snel vroeg iemand van buurtcommissie of ze thuis langs mag komen Ivm 1 of ander project. Ik ben niet zo goed in nee zeggen dus ze komt morgen langs :roll:. Ik voel me trouwens niet echt verbonden met de wijk en zodra het financieel kan willen we hier weg)

Dus ben eigenlijk wel benieuwd wie er actief is bij buurtvereniging bijvoorbeeld en wat je dan voor doet.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 19-06-2019 21:04
10.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik niet meer actief maar toen mijn kinderen klein waren wel. Ik heb oa jarenlang in december een knutseldag georganiseerd voor versiering van onze Opzoomerkerstboom, een playbackshow, ieder jaar ‘plantjesdag’, een speurtocht, straatfeesten en een ballonnenrace met dodenherdenking ed. Nu de kinderen groot zijn doen ze toch niet meer mee en ben ik er mee gestopt. Heb het wel altijd met plezier gedaan.
Niets, maar heb ook geen kinderen voor wie ik wat zou moeten organiseren.
Verder werk ik full time dus geen tijd.
Ik mantelzorg af en toe wel wat voor een oude buuf. Ook een soort buurtwerk toch :-]
Alle reacties Link kopieren
Geen denken aan.
Damned if I don’t
Totaal niet actief. Ik heb ook geen idee of er dingen worden georganiseerd. Maar ik zelf een afschuwelijke hekel aan regelen en organiseren, dus daar zou ik volmondig Nee op zeggen. Maar ik heb ook geen kinderen, dus dan slaat het misschien sowieso niet op mij.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-06-2019 20:59
Niets, maar heb ook geen kinderen voor wie ik wat zou moeten organiseren.
Verder werk ik full time dus geen tijd.
Ik mantelzorg af en toe wel wat voor een oude buuf. Ook een soort buurtwerk toch :-]
Hier wordt ook veel georganiseerd voor volwassenen volgens mij. Ik woon in de de plaatselijke achterstandsbuurt (Dit verzin ik trouwens niet alleen, dit stond letterlijk in de declaraties van mijn kraamzorg aan verzekeraar :facepalm:)
Ik beperk me buurtsgewijs tot het relschoppen op buurtfacebookgroepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet eens of hier een buurtvereniging is. Ik organiseer wel de jaarlijkse buurtborrel, d,w,z, ik prik samen met de buurvrouw een datum, doe de briefjes in de brievenbus en meld het bij gemeente. Verder doen we er niets aan; we vragen mensen zelf eten, drinken en stoelen mee te nemen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Due-scimmie schreef:
19-06-2019 21:04
Hier wordt ook veel georganiseerd voor volwassenen volgens mij. Ik woon in de de plaatselijke achterstandsbuurt (Dit verzin ik trouwens niet alleen, dit stond letterlijk in de declaraties van mijn kraamzorg aan verzekeraar :facepalm:)
Gelijk afkappen morgen als je geen zin erin hebt!!
ViezeHond schreef:
19-06-2019 21:01
Geen denken aan.
En jij bent nog wel zo sociaal aangelegd :mrgreen:

Ik doe ook nergens aan mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Wil dat ook absoluut niet.
Ik doe ook nergens aan mee in de buurt. Maar ik woon ook in een straat met veel stom volk en er wordt ook niks georganiseerd.

Ik doe weleens vrijwilligerswerk bij een (bos)theater in de buurt.
Due-scimmie schreef:
19-06-2019 21:04
Hier wordt ook veel georganiseerd voor volwassenen volgens mij.
In mijn buurt wordt ook veel georganiseerd voor volwassenen. Om 10.00 uur, om 15.00 uur.
Dat lukt niet als je fulltime werkt. Ik doe dus ook niets in de buurt, geen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wel dingen, zoals af en toe meehelpen in de speeltuin met klussen/groen onderhouden. Ook heb ik een aantal jaar geholpen de straat bbq te organiseren. Destijds waren we hier net komen wonen en ik vond het een leuke manier om mensen te leren kennen. Maar we wonen wel in een sociale buurt waar we ons betrokken bij voelen en we hebben ook kinderen (op de een of andere manier voelt het voor mij dan belangrijker mensen in de buurt te kennen en korte lijntjes mee te hebben).
Dat hebben ze hier niet. Of wel, maar dan houden ze het geheim voor mij en daar kan ik ze ook geen ongelijk in geven.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Geen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een nieuwbouwwijk en hier is geen buurthuis ofzo.
Vorig jaar wel benaderd door iemand om plaats te nemen in de op te richten buurtcommissie, maar die vrouw is nogal opdringerig dus ik zag de bui al hangen. Niet gedaan dus.

Ik zou best iets willen doen, maar niet op regelmatige basis. Daar heb ik geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Niets. Geen tijd en ik heb niets met buurtverenigingen. Als een van de buren ziek is wil ik met liefde boodschappen doen of zorgen voor soep of een warme maaltijd, dat wel.
...
Niets.....wel voor onze naaste buren. We zorgen voor elkaar als er wat is. Maar de wijkvereniging doet mij niet veel. Ik ben actief op school en de sportvereniging verder niet.
Alle reacties Link kopieren
nee heb de buurt niet nodig om iets te doen
Ik hou de buurt bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid van de wijkraad, ben taalmaatje voor anderstaligen en probeer daar ook andere mensen enthousiast voor te maken en heb in de bewonerscommissie gezeten hier in de buurt. Maar dat was trekken aan een dood paard, bewoners waren erg goed in klagen op social media, maar niemand wilde iets doen, of ergens bij betrokken willen worden. Anderen moesten hun (zeer uiteenlopende) klachten maar oplossen.

Verder help ik af en toe bij incidentele activiteiten, of probeer ik aanwezig te zijn/enthousiasme te tonen als er wat wordt georganiseerd, omdat ik vind dat initiatieven gewaardeerd moeten worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt weinig georganiseerd, op de jaarlijkse buurtbbq na. Maar dat is flyer rondsturen en iedereen neemt zelf eten en drinken mee. Wijst zich min of meer vanzelf.

Onderhoud in de buurt doet de gemeente, elke maand loopt hier iemand van de plantsoenendienst.

Hier zit geen buurthuis, wel in de wijk hiernaast. Maar alleen activiteiten voor senioren en mensen met baby's/peuters. Dus ik val niet binnen de doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de buurtapp geïnstalleerd. Daar heb ik bijna een dagtaak aan om te volgen. De ene keer meldingen over vreemde mannen in de straat, dan zijn er weer vlaggen verwisseld, poezen die kwijt zijn en zo gaat het maar door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goed contact met een aantal van mijn buren. We helpen elkaar regelmatig en dingen als onderhoud van het huis regelen we soms ook gezamenlijk.

Buurtvereniging is er geloof ik wel, ik ben er nog nooit geweest en doe daar niet aan mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven