Keuken prijs

19-06-2019 21:50 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hebben we bij Nolte Kuchen een offerte gemaakt. Onze keuken is 4.65 breed en over die gehele breedte komen onder kasten/laden (groot formaat), inductieplaat, vaatwasser, afzuigkap, qoocker, boven 2 kasten boven met verlichting. Het aanrecht is van kunststof in houtlook. De kasten zijn mat met grepen. Aan de andere kant van de keuken komen 2 koel vries combinatie en een oven. Dit alles inclusief montage voor 15000 (dit is de prijs na onderhandelen). Mijn man vindt het zelf te duur en wil het liefst nog elders kijken. Ik vraag mij zelf af of je het ergens anders nog veel goedkoper kan krijgen. Is het verstandig om eventueel in Duitsland te kijken (ik hoor vaak dat het daar goedkoper is)? Ik wil sowieso nog elders een offerte laten maken om te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso meerdere offertes opvragen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in Duitsland geweest, net over de grens. Was net zo duur, zelfs duurder.
Wij hebben eikenhouten frontjes, keramiek blad, 4.20 lang met vaatwasser, lades, quooker en geïntegreerd afzuigsysteem, hoge kasten met grote koelkast en vriezer, combi oven voor bijna 18.000
Hebben 6 offertes gehad, dit was overal ongeveer de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Een kunststof blad was trouwens wel echt veel goedkoper. En de houten fronten waren erg duur, daar hadden we echt een paar duizend op kunnen besparen. Maar als je twee koel-vriescombi’s hebt compenseert dat wellicht nog wat
Ik zou sowieso meerdere offertes laten maken. Duitsland kan inderdaad wel goedkoper zijn. Ligt aan je wensen
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hoekkeuken, zes meter werkblad. Overzijde hoek een wandmeubel met daarin koel/Vries en kastruimte. Alleen onder kastjes / lades. Alles afgewerkt, plint op aanrecht ivm geen tegeltjes willen en achterplaat achter de kookplaat.
Grote kookplaat, grote oven, giga koelkast, extreem stille vaatwasser en verhoogd blad a 6cm totaalprijs excl monteren 4.799,-

Prijzen bij verschillende leveranciers liepen uiteen van 11.500,- tot uiteindelijk deze.

Ik zou even verder kijken ...
Alle reacties Link kopieren
De materialen bepalen ook wel heel erg de prijs. En kijk wat apparatuur online kost, daar valt veel in te onderhandelen want online goedkoper en vraag wat oplevering zonder apparatuur doet
15.000 euro voor een keuken ????

De wereld wordt steeds gekker.
Alle reacties Link kopieren
Jess dat is wel een hele mooie prijs.
Ik wil best naar Duitsland gaan, maar als het kwa prijs niet de moeite waard is bespaar ik mij liever die anderhalf uur reizen.
Hebben jullie nog tips kwa keukenzaken hier in Nederland? (regio Almere)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaring met i-kook, zit ook in almere. Wij hadden een hoekkeuken van ongeveer 2,5x2meter, koelvriescombi, oven, magnetron inbouwwasmachine+droogcombinatie inclusief inbouw voor 7800
Alle reacties Link kopieren
Je kan altijd langs Super Keukens, die geeft direct een vaste prijs zonder onderhandelen. Ook geen gepush dat je direct moet tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks beide. Ik ga ze morgen eens bellen voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel goede ervaringen met bruynzeel qua opties en budget, uiteindelijk voor een lokale keukenboer gekozen omdat die aan ons project gekoppeld was en het iets goedkoper uitviel
Alle reacties Link kopieren
Mooi prijs voor die afmetingen!

Onze keuken is in totaal 6 meter. Aan de achterkant 3 meter hoge kasten waar een vriezer van 2 meter hoog in zit, een 2 meter hoge koelkast, 2 combi ovens,en voor de rest kasten en (verborgen) lades.

Aan de andere kant een 3 meter brede aanrecht(verhoogd en verdiept), vaatwasser, extra brede inductie plaat, z'n schuine moderne afzuigkap, quooker, ingebouwd handzeeppompje(ook van quooker merk), brede lades.
€18.000 euro, maar we hebben ook niet bespaard op de apparatuur en ook niet bij z'n keukenorganisatie als mandemakers gekocht.

Daar zijn we namelijk ook geweest. Prijs is goedkoper, maar daar is de kwaliteit ook naar. Als voorbeeldje, de achterwanden in mijn kasten zijn bijvoorbeeld vele male dikker dan dat karton wat bij al die mandemakerszaken als achterwand dient. Dit zie je natuurlijk niet, maar heeft wel invloed op de stevigheid.

Mijn buren konden alle frontjes na 6 jaar weer vervangen omdat de folie los ging zitten. Onze vorige keuken, ook van dezelfde zaak al huidige keuken was na 18 jaar nog mooi. Alleen enorm gedateerd. Vandaar dat het tijd werd voor wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Mandemakers groep hoor ik idd niet veel positiefs over.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
19-06-2019 22:43
Mandemakers groep hoor ik idd niet veel positiefs over.
Door de mandemakersgroep hebben veel mensen het idee dat de marges op een keuken enorm zijn.
Ze bieden je een keuken aan voor 15.000. Je geeft aan dat je verder kijkt en ineens is de keuken 10.500 als je gelijk tekent. Terwijl de normale prijs gewoon 10.500 is.

Er zijn zat keukenzaken die gewoon direct normale prijzen bereken. Waar je dan logischerwijs nauwelijks kan afdingen.

Daarnaast is er natuurlijk niets mis met een mandemakerskeuken maar verwacht dan niet het beste van het beste. Je betaald er ook naar. Tenminste.. Als je niet afdingt
Alle reacties Link kopieren
En een goede keukenboer kijkt ook naar alternatieven, denkt mee in opstelling en materiaalkeuze. Een keuken uitzoeken vond ik leuk maar ook erg tijdrovend. Wel grappig dat we bij keukenzaak 6 toch wel wat andere dingetjes hadden dan bij zaak 1
Ik vind het bizar duur! Voor een derde van dat geld heb ik een prachtige keuken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoekkeuken van 3*3 met een inductieplaat, afzuigkap, bovenkasten, anderhalve spoelbak, 3 hoge kasten, 1 met koelvriescombi, 1 met oven en magnetron, 1 alleen kast, onder allemaal lades (behalve in de hoek, daar een Le mans hoekkast, de vaatwasser en onder de spoelbak). Aan de overkant nog een extra kastje met daarop mijn waterkoker en koffiezetapparaat. Dat kastje was 400 euro extra (maar nu heb ik alles wel hetzelfde) en dat koste 8500 euro, bij een lokale keukenboer in Drenthe. Dit was inclusief montage.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij I-Kook geweest en voor dezelfde opstelling en apparaten zouden we daar 12.600 kwijt zijn incl montage. Ruim 2500 goedkoper dan Nolte.
Zonder apparaten (behalve de afzuigkap) zouden we op 9.600 uitkomen. Ik neig ernaar om de keuken zonder apparaten te bestellen en deze zelf aan te schaffen.
Mijn man denkt dat het nog steeds goedkoper kan, ik twijfel daaraan.

Wij hebben nu een hele kleine koelkast en vriezer, in de nieuwe keuken is een grote een must. In eerste instantie hadden we gedacht om 2 koelvries combinaties naast elkaar te plaatsen. Maar de meeste koel vries combinaties hebben een vrij kleine vriezer. Nu hadden we het idee om 1 grote koelkast en 1 grote vriezer naast elkaar te plaatsen. Zou dit handiger zijn?
Verder zat ik zelf te denken aan apparaten van Samsung (ik heb een wasmachine van dit merk en ben zeer tevreden).
Alle reacties Link kopieren
Bijna tienduizend euro voor een paar kastjes met een blad er op.

Voor meubels zou iedereen dat vreemd vinden maar voor keukens is dat ineens heel normaal. Dat terwijl de afwerking minder is.
Je zou ook nog eens bij Kvik kunnen kijken. Ieder onderdeel van de keuken heeft zijn vaste prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak gemaakt voor zaterdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven