Verhuizen naar Drenthe, leuke woonplaatsen en wijken.

16-07-2019 14:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De titel zegt het al, wij willen verhuizen naar Drenthe maar weten nog niet precies waar.

Emmen lijkt ons leuk, maar welke wijken zijn leuk om te wonen en welke wijken absoluut niet?

Het zou fijn zijn om alles in de buurt te hebben : basisschool, MBO school, winkelcentrum, tandarts, huisarts, zwembad.

Alle tips zijn welkom! :thumbsup:
Heb je werk dat je vanuit Emmen kunt doen?
Qua werkgelegenheid is het anders wel een dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je naar Drenthe verhuizen? Waar werk jullie? Wat lijkt je leuk aan Emmen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder kiezen voor Noord Drenthe, Assen, Zuid-Laren of Eelde bijvoorbeeld. Lijkt mij meer woongenot dan Emmen.

Dit artikel kwam ik tegen: https://nos.nl/artikel/2199954-noord-dr ... dstad.html
dahlia74 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 15:52
2.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Assen. Daar is alles en het is dichtbij Groningen :)
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Emmen wilt zou ik voor de wijk Bargeres kiezen. Veel groen, supermarkt, scholen. Noordbarge/Zuidbarge hetzelfde maar Zuidbarge is wel iets duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch nog eens drie keer nadenken. Wat is er voor jou/jullie aantrekkelijk aan Emmen, behalve de huizenprijzen?
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/121924 ... e-gemeente

Emmen staat nog steeds op de 50ste plaats (van de grote gemeenten)
https://www.atlasvoorgemeenten.nl/
nounou
Emmen zou ik dan weer net niet gaan wonen.

Waarom Drenthe? Wat zoek je daar? Werkgelegenheid is inderdaad wel een ding.
Alle reacties Link kopieren
In Zuid Oost Drenthe is een heel andere cultuur dan in Noord Drenthe. Veen/ zand. Ik zou eerst eens gaan kijken/ op vakantie gaan in Drenthe. Beetje inlezen.

Voordeel van Emmen is wel dat het dicht bij Duitsland is. Maar wel weer ver van Groningen bijvoorbeeld.
Waar ben je naar op zoek? De dingen die je noemt zijn ook in Assen, Beilen in Hoogeveen.
Wat zoek je? Ik ken zat mooie rustige dorpjes met fantastische omgevingen in Drenthe, maar toch met supermarkten e.d. in de buurt. Of willen jullie echt een grote stad?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vanuit huis, man kan bij zijn huidige werkgever blijven werken maar dan in een andere provincie.

Hoogeveen en Assen hebben wij het ook over gehad idd.

Wij gaan volgende maand een paar dagen naar Drenthe om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
16-07-2019 15:44
Ik zou eerder kiezen voor Noord Drenthe, Assen, Zuid-Laren of Eelde bijvoorbeeld. Lijkt mij meer woongenot dan Emmen.

Dit artikel kwam ik tegen: https://nos.nl/artikel/2199954-noord-dr ... dstad.html
Wel gelijk een stuk duurder dan Emmen. En de plaats heet Zuidlaren (sorry, wat jij schrijft doet pijn aan mijn ogen).

Voor TO, bedoel je een middelbare school? In Gieten bijvoorbeeld heb je op dit moment een dependance van het Nassau-college. In Zuidlaren zit een onderdeel van het Zernike College, maar die gaat dicht. Moet je alsnog naar Groningen. Vooralsnog zijn er geen plannen om het Nassau in Gieten te sluiten, maar we hebben hier in Drenthe ook te maken met krimp.

Gieten zit wat prijspeil (en afstand) tussen Emmen en Eelde/Zuidlaren in.

MBO zit meer in de steden. Maar waar je gaat wonen is wel heel afhankelijk van wat je wilt. Waar werk je, wat voor werk doe je. Ben je afhankelijk van een goede OV verbinding of heb je een auto.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
16-07-2019 16:12
Wat zoek je? Ik ken zat mooie rustige dorpjes met fantastische omgevingen in Drenthe, maar toch met supermarkten e.d. in de buurt. Of willen jullie echt een grote stad?
Hoeft niet per se.
Maar als wij in een dorp gaan wonen dan wel in een dorp waar de mensen niet heel gelovig zijn en waar je niet raar aangekeken wordt omdat je daar niet vandaan komt..
Hetismogelijk schreef:
16-07-2019 16:07
In Zuid Oost Drenthe is een heel andere cultuur dan in Noord Drenthe. Veen/ zand. Ik zou eerst eens gaan kijken/ op vakantie gaan in Drenthe. Beetje inlezen.

Voordeel van Emmen is wel dat het dicht bij Duitsland is. Maar wel weer ver van Groningen bijvoorbeeld.
Waar ben je naar op zoek? De dingen die je noemt zijn ook in Assen, Beilen in Hoogeveen.
Ik heb vroeger als 'import' in Zuid-Oost Drenthe gewoond, in een vrij groot dorp in de gemeente Emmen. Was verschrikkelijk, wat een bekrompenheid. Ik zou nu echt nog steeds voor een andere regio kiezen.

Wat is het voordeel van dichtbij Duitsland wonen? In die grensregio van Duitsland is niet echt wat te beleven.
Bij Drenthe denk ik aan bos, de Drentse Aa pittoreske dorpjes en dan kom jij met Emmen.Volgens mij ooit benoemd als een van de lelijkste steden. Why Emmen?
Ik zou echt nooit in Emmen gaan wonen. Dan is bijvoorbeeld Assen of Leek echt veel leuker. Emmen is best een beetje treurig vind ik zelf
En qua bekrompenheid zou ik ook niet aan de Emmen kant gaan zitten. Dan eerder aan de Friesland/Groningen kant
CommonSense schreef:
16-07-2019 16:25
Ik heb vroeger als 'import' in Zuid-Oost Drenthe gewoond, in een vrij groot dorp in de gemeente Emmen. Was verschrikkelijk, wat een bekrompenheid. Ik zou nu echt nog steeds voor een andere regio kiezen.

Wat is het voordeel van dichtbij Duitsland wonen? In die grensregio van Duitsland is niet echt wat te beleven.
Ik kom daar "weg" uit die regio. Verschrikkelijk. Beter inderdaad aan de Friesland/Groningen kant gaan zitten. Dat is leuker denk ik.
Alle reacties Link kopieren
movingtodrenthe schreef:
16-07-2019 16:23
Hoeft niet per se.
Maar als wij in een dorp gaan wonen dan wel in een dorp waar de mensen niet heel gelovig zijn en waar je niet raar aangekeken wordt omdat je daar niet vandaan komt..
Drenthe is geen biblebelt. De genoemde dorpen (Eelde, Zuidlaren, Gieten) zijn in ieder geval niet extreem gelovig. Die dorpen kennen wel meer import, al hangt het ook wel af van je eigen gedrag. Bijvoorbeeld gelijk beginnen te klagen over activiteiten wordt je meestal niet in dank afgenomen.

Iemand noemde de afstand Emmen Groningen als ver. Die is ongeveer 60 km en in 1 uur te doen, ook in de spits en ook in 1 uur met OV (bus, Qliner)
Alle reacties Link kopieren
In stad stoenen we allain vrundelk naor tiedelk import.

Rest: kssssssssst!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
wilma36 schreef:
16-07-2019 16:34
Drenthe is geen biblebelt. De genoemde dorpen (Eelde, Zuidlaren, Gieten) zijn in ieder geval niet extreem gelovig. Die dorpen kennen wel meer import, al hangt het ook wel af van je eigen gedrag. Bijvoorbeeld gelijk beginnen te klagen over activiteiten wordt je meestal niet in dank afgenomen.

Iemand noemde de afstand Emmen Groningen als ver. Die is ongeveer 60 km en in 1 uur te doen, ook in de spits en ook in 1 uur met OV (bus, Qliner)
Als je meer richting hoogeveen gaat wordt dat wel meer biblebelt achtig. Daar deed heel lang half hoogeveen op zondag zijn boodschappen in zuidwolde... want in hoogeveen moest de supermarkt op zondag dicht blijven...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet in Emmen gaan wonen. Maar Zuidlaren, Gieten, Borger, Norg, Roden. Allemaal erg leuke plekken en groot genoeg om niet raar te doen tegen import.
Alle reacties Link kopieren
Wil je graag in Drenthe wonen of in het noorden? Ik heb zelf een paar jaar in Groningen gewoond en ik vind dat toch veruit de leukste stad in het Noorden. Assen vind ik qua centrum sfeerloos, maar misschien dat er wel leukere wijken zijn. Emmen ken ik niet goed. Ik heb familie wonen in Roden en in Norg. Roden lijkt me dan de beste optie. Een groot dorp met vrij veel winkels, meerdere supermarkten, scholen (ook middelbare) en sportverenigingen en ongeveer 20 minuten van Groningen vandaan met de auto. Norg vind ik ook wel okay, maar wel klein en veel minder winkels etc. in de directe omgeving.
Emmen heeft een slechte reputatie, maar ik vind dat niet altijd terecht. Er zijn absoluut lelijke stukken en men is er niet altijd even modern, maar er wordt hard gewerkt aan Emmen. Het nieuwe centrum is leuk, er is een schitterende dierentuin, een goed theater, vier middelbare scholen, mbo, hbo, een ziekenhuis en heel veel recreatiegebied.
Ja, ik woon in de buurt en natuurlijk maakt dat verschil, maar hier doen alsof Emmen een desolaat veengehucht is, vind ik niet eerlijk.
Betty_Slocombe schreef:
16-07-2019 19:45
Emmen heeft een slechte reputatie, maar ik vind dat niet altijd terecht. Er zijn absoluut lelijke stukken en men is er niet altijd even modern, maar er wordt hard gewerkt aan Emmen. Het nieuwe centrum is leuk, er is een schitterende dierentuin, een goed theater, vier middelbare scholen, mbo, hbo, een ziekenhuis en heel veel recreatiegebied.
Ja, ik woon in de buurt en natuurlijk maakt dat verschil, maar hier doen alsof Emmen een desolaat veengehucht is, vind ik niet eerlijk.
Nee dat is het niet, maar het is niet een mooie pittoreske stad of zo. Als TO dat zoekt dan kan ze beter ergens anders gaan kijken.
Ik vind zelf in die regio (kom uit een stad ten zuiden van Emmen) de mentaliteit niet zo leuk. Maar woon er al jaren niet meer dus wellicht is dat nu anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven