Eenzaamheid onder jongvolwassen

20-12-2018 17:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensjes!

Ik heb enkele weken geleden een redelijk persoonlijk bericht gedeeld op mijn facebook over eenzaamheid. Al een tijdje zat ik er mee dat ik naar mijn gevoel niet echt ergens terecht kon met mijn eenzame gevoelens. Er wordt heel erg gefocust op ouderen wat betreft eenzaamheid en daardoor zat ik al een tijdje met het idee in mijn hoofd om zelf te proberen een projectje op te zetten, waar mensen tussen de 18 en 35 jaar in contact kunnen komen met elkaar.

Nu heb ik mijn bericht op mijn facebook gedeeld (als je het wil lezen, de link; https://www.facebook.com/imane.ouribi/p ... 7192695461) en heb ik best wel wat reacties gekregen van mensen die zich aangaven zich er heel erg in terug te kunnen vinden en ook meer behoefte hadden aan (diepere) sociale contacten. Ik heb een facebookgroep aangemaakt waar we contact kunnen leggen met elkaar. We zitten nu met zo’n 20 man in de groep en het is de bedoeling om binnenkort een keer een avondje te organiseren om elkaar te leren kennen. Ik probeer nu wat meer bekendheid te vergaren voor de groep, want ik denk dat het toch een groter sociaal probleem is dan wordt gedacht. En hoe groter de groep is des te meer variatie er is en dus grotere kans dat er mensen aansluiting bij elkaar zullen vinden. Het is nu allemaal nog best wel pril maar hoe meer mensen de groep kennen hoe meer activiteiten er ook georganiseerd zullen worden.

Dus als jij je om wat voor reden dan ook herkent in je eenzaam voelen en als je behoefte heb aan een grotere sociale kring, voel je vrij om lid te worden van de groep en stel jezelf even voor als je binnen komt!

En wellicht tot spreeks :)

Link voor de groep: https://www.facebook.com/groups/2736508933033256/
Alle reacties Link kopieren
Mooi bericht!
Zijn er ook mogelijkheden zonder lid te zijn van Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Oh, misschien leuk als ik mezelf ook nog even kort voorstel hehe. Mijn naam is Imane, ik ben 25 jaar en woon in het knusse en gezellige Leiden. Ik hou van dansen, lekker eten, lezen en goede gesprekken, van lekker creatief bezig zijn en nog heel veel meer. Ik hou het even hierbij, een uitgebreidere voorstelronde staat is de facebookgroep! :-D
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een PB ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi bericht heb je geschreven :redrose: :redrose: :redrose: voor jou
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
20-12-2018 17:16
Mooi bericht!
Zijn er ook mogelijkheden zonder lid te zijn van Facebook?
Dankje! :)

Uhm, op dit moment is de groep de enige manier waarop we contact houden (misschien dat we later als daar behoefte aan is nog overstappen op whatsapp). Omdat het nu nog redelijk rustig is wil ik op zich wel hier aankondigen als er een concrete datum is voor een kennismakingsavond. Dan zal je dit topic in de gaten moeten houden! Maar er is inmiddels ook al afgesproken met mensen onderling, dat wordt misschien een beetje veel om de boodschapper te spelen :)
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
20-12-2018 17:24
Mooi bericht heb je geschreven :redrose: :redrose: :redrose: voor jou
Dankjewel Gisselle, mooie naam! :redrose: :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Imane,
Ik ga mij zo aanmelden voor de groep.
Mooi bericht!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk geschreven bericht, en wat een herkenning!
Op dit moment zit ik ook best wel in een soort van put, alleen. Pas verhuisd, ken hier niemand en de drempel om alleen op stap te gaan is te hoog.
Nu ben ik ook geen sociale held. Ik heb 1 goede vriendin en verder een groepje meiden waarmee we eens in de zoveel tijd uit eten gaan. Ik ben ook niet iemand die een grote groep vrienden om zich heen kan hebben, dat onderhouden kost me te veel energie. Ik vind dat echt moeilijk ofzo. :(
Terwijl ik nu toch best eenzaam ben, ik zou graag wat meer contacten opdoen (en het liefst natuurlijk hier in mijn nieuwe woonplaats in het midden van het land). Ik meld me aan voor de groep!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Raafje114 :)

Ik weet dat het eng is in het begin om alleen op stap te gaan, maar als je toch de moed bij elkaar kan rapen om het eens te proberen zou ik het je zeker aanraden! Toen ikzelf op het punt belandde van, ok, ik moet er echt zélf iets aan gaan doen, ben ik wel eens alleen de kroeg in geweest. In het begin spannend, maar je raakt echt wel al gauw aan de praat mensen. En dan ben ik zelf ook totaal niet iemand die zelf heel gauw op andere mensen zou afstappen, maar mensen hebben sneller de neiging om zich in andere gesprekken te mengen dan je denkt. Het gaat vaak zo subtiel dat je het niet eens doorhebt. Na de eerste keer is het al een stuk normaler, ik heb daardoor zoveel nieuwe mensen leren kennen waar ik het heel gezellig mee heb als ik in de stad ben, en een inmiddels goede vriendin.
Wat betreft moeite hebben met veel sociale contacten onderhouden, dat herken ik ook heel erg. Het kan heel veel energie kosten en daar heb ik lang niet altijd behoefte aan. Maar ik neem mezelf dat inmiddels al niet meer kwalijk, en de mensen die mij goed kennen weten dat ook van mij. Heb je je al aangemeld voor de groep? Ik wil binnenkort een avondje organiseren om elkaar te ontmoeten, wees welkom!
anoniem_294005 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 19:07
Reden: typfoutje
2.95% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven