Zoek naar lotgenoot burnout

01-03-2019 17:50 20 berichten
Dank voor de reacties!
anoniem_281697 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 18:43
Reden: herkenbaarheid
96.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 33 bijna 34 jaar dus te oud aldus jouw omschrijving.
Maar advies luister vooral goed naar jezelf op het moment, doe wat wel kan en doe dat voor in regelmaat.

(Ik zit nu vanaf januari 2018 thuis...helaas slaat bij mij een burnout door naar andere klachten)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maartje, ik ben wat ouder en al uit de burnout. Heb je wel therapie? Mocht je dit als oproep bedoelen en niet als topic vraag dan of de MODS je OP verplaatsen naar oproepjes. In normale topics mag niet vissen naar contacten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Yourlocalhero, dank voor je tips.. wat naar om te horen dat het doorslaat naar andere klachten.. krijg je wel hulp?
Ik vind het inderdaad super lastig om naar mezelf te luisteren, ben het hele contact met mezelf kwijtgeraakt.. probeer het nu al wat meer en kan al iets beter loslaten maar merk dat ik in een soort dwangmatig patroon zit al een aantal jaar..

Hi Viva-Amber, fijn om te horen dat je al uit de burn out bent. Ik heb psychosomatische therapie gehad, loop nu bij een magnetiseur en psycholoog. Maar heb niet het gevoel alsof het veel bij me losmaakt of gebeurd.. zal ook met bepaalde acceptatie te maken hebben. Heb de afgelopen jaren me gevoelens compleet genegeerd. En hoe doe ik dat? Sorry ik wist niet dat dat niet mocht hier!! :-$
Inmiddels heb ik het gevonden en in contact geplaatst. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
@maartje ja ik krijg hulp, inmiddels is de burnout al lang weg overigens maar is de angststoornis wat mijn bijverschijnsel is er nog wel. Dinsdag de eerste emdr sessie na mijn bevalling in de hoop het geheel weg te krijgen.
Mijn grenzen ga ik soms nog makkelijk over hoor.
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet hoor. Ik dacht al dat je dat niet wist.

Ik heb gestalt therapie gevolgd en daar veel aan gehad. Het heeft wel lang geduurd en ik heb ook fysiek een terugslag gehad. Werk opbouwen was de eerste tijd ook moeilijk omdat ik op detailniveau niet meer goed kon denken. Het is later wel grotendeels terug gekomen.

Ik werk met zieke mensen dat is voor mij wel de reden om privé iets minder het lotgenotencontact op te zoeken. Veel succes!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb je externe hulp? Iemand met wie je kan praten?
Ik heb dat eens via de huisarts gedaan, gewoon mijn hart luchten.
Sterkte, vertrouw op je eigen kracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen burnout, nooit gehad ook, maarrrr ik herken je klachten wel heel erg! Ik ben zelf 24, zit ook thuis i.v.m. psychische problemen en sta altijd open voor contact :) als je toch echt iemand met een burnout zoekt, is dat ook ok!
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben ook 22 jaar en ik heb 2 jaar geleden een ernstige burn out gehad. Het is grotendeels wel over, maar het opbouwen van een nieuwe toekomst wil nog niet lukken. Ik ben 4 maanden opgenomen geweest in een kliniek en een paar keer geprobeerd om weer te werken, maar ik moet steeds stoppen. Resultaat: ik zit nog steeds thuis en heb vaak depressieve gevoelens over mezelf. Ik kan mij niet voorstellen dat het nog goedkomt met mij. Mocht je over je burn out willen praten: dat mag altijd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Maartjeic,

Ik herken heel veel in jouw berichtje.
Ben 27 en volgens mijn huisarts en psycholoog ook 'burn out'. Ik zelf vind van niet, het is namelijk niet zo dat ik helemaal niet meer functioneer.
Ik ben - achteraf gezien- al jaren bezit met dit soort klachten.

Herken ook erg veel van jouw fysieke klachten. Mijn hart lijkt soms wel uit mijn borstkas te komen en ik heb giga last van oorsuizen.
Mentale gedeelte vind ik ook heftig, voel me al weken verdoofd. Niets raakt me meer bijv.

Veel mensen in mijn omgeving reageren op zich ok, maar na een aantal weken merk ik dat ze zoiets hebben van 'Je bent nu al een tijd thuis. Het moet nu toch wel weer gaan?' Ik heb de puf niet om erop te reageren..

Lijkt me fijn om soms samen te janken of te klagen, :)
Kraplapje schreef:
01-03-2019 18:25
Heb je externe hulp? Iemand met wie je kan praten?
Ik heb dat eens via de huisarts gedaan, gewoon mijn hart luchten.
Sterkte, vertrouw op je eigen kracht.

Dankjewel! Ja, ik loop wel bij een psyxholoog.
Watermelonfizz en Eef1996 heb jullie beide een pb gestuurd maar hij verzend niet! :( blijft in postvak uit staan. Ik geloof als jullie mij eerst een pb sturen dat ik dan kan reageren en dat het dan meestal wel lukt!
Alle reacties Link kopieren
Maartje, ik kan jou ook geen pb sturen! :-(
Alle reacties Link kopieren
Maartje, heb je pb ontvangen! Stuur je morgen even een pb terug!
Watermelonfizz schreef:
01-03-2019 22:57
Maartje, ik kan jou ook geen pb sturen! :-(
Wat irritant!!:( weet even niet hoe we dit nu kunnen oplossen..
Watermelonfizz schreef:
01-03-2019 22:59
Maartje, heb je pb ontvangen! Stuur je morgen even een pb terug!
Oh wat fijn! Dat is goed. Slaaplekker!
Alle reacties Link kopieren
Maartjeic schreef:
01-03-2019 21:49
Watermelonfizz en Eef1996 heb jullie beide een pb gestuurd maar hij verzend niet! :( blijft in postvak uit staan. Ik geloof als jullie mij eerst een pb sturen dat ik dan kan reageren en dat het dan meestal wel lukt!
Bij mij stond hij erin en ik heb gereageerd!
Er is op facebook een besloten groep 'burn out nederland'. Daar tref je veel lotgenoten en tips, vragen en ervaringen van mensen met een burn-out. Wellicht heb je daar iets aan.
Dankjewel travelgirl! Ik heb momenteel geen enkel social media platform maar is wellicht wel handig voor zo’n burn out groep indd.. thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven