Werk & Studie alle pijlers

LOI of NCOI?

29-05-2016 23:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!



Eergisteren ben ik naar een opleidingsbeurs van de NCOI geweest in Utrecht. Fijn gesprek gehad over de circa 3 jaar durende opleiding HBO Bachelor SPH. Omdat ik fulltime werk, wil ik graag voor de deeltijd-variant gaan.



Nu zag ik zojuist exact dezelfde opleiding bij LOI: dezelfde begeleiding, hetzelfde diploma, allebei NVAO geaccrediteerd, verplichte stage, dezelfde duur etc. Het enige verschil, voor zover ik kan zien, is dat ik bij de LOI aanzienlijk minder ga betalen ten opzichte van NCOI. Het scheelt ruim € 150,- per maand.



Gezien dit verschil, ben ik dus geneigd om toch voor LOI te gaan maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie. Hebben jullie ervaringen (positief of negatief) over LOI of NCOI? Of iets waar ik nog rekening mee moet houden?



Bedankt alvast!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Geen antwoord op je vraag maar kun je niet kijken voor deeltijd sph bij een hogeschool bij je in de buurt? Staat volgens mij veel beter aangeschreven dan een thuisstudie en ook motiverender lijkt me. Succes iig!
Alle reacties Link kopieren
quote:R-Woman schreef op 29 mei 2016 @ 23:11:

Geen antwoord op je vraag maar kun je niet kijken voor deeltijd sph bij een hogeschool bij je in de buurt? Staat volgens mij veel beter aangeschreven dan een thuisstudie en ook motiverender lijkt me. Succes iig!Bedankt voor je reactie. Het is niet echt een thuisstudie. Ik heb elke week een klassikale bijeenkomst met medestudenten en met docenten. Ik kan het financieel gezien helaas niet missen om weer meerdere dagen per week terug te gaan naar school.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 29 mei 2016 @ 23:15:

[...]





Bedankt voor je reactie. Het is niet echt een thuisstudie. Ik heb elke week een klassikale bijeenkomst met medestudenten en met docenten. Ik kan het financieel gezien helaas niet missen om weer meerdere dagen per week terug te gaan naar school.



Maar je gaat nu toch ook de deeltijd variant doen?

Via een hogeschool kun je SPH ook als deeltijd doen.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 29 mei 2016 @ 23:24:

[...]





Maar je gaat nu toch ook de deeltijd variant doen?

Via een hogeschool kun je SPH ook als deeltijd doen.



Ik heb het gezien maar dan moet ik elke week op dinsdag naar school van 12.00 uur tot 20.00 uur terwijl ik via LOI of NCOI wekelijks kan kiezen tussen dag, avond of weekend. Ivm werk gaat mijn voorkeur dus uit naar avond of weekend.



Daarnaast duurt de opleiding via een hogeschool 4 jaar ipv 3. Dat vind ik persoonlijk iets te lang.
anoniem_206374 wijzigde dit bericht op 29-05-2016 23:32
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op 29 mei 2016 @ 23:29:

[...]





Ik heb het gezien maar dan moet ik elke week op dinsdag naar school van 12.00 uur tot 20.00 uur terwijl ik via LOI of NCOI wekelijks kan kiezen tussen dag, avond of weekend. Ivm werk gaat mijn voorkeur dus uit naar avond of weekend.



Daarnaast duurt de opleiding via een hogeschool 4 jaar ipv 3. Dat vind ik persoonlijk iets te lang.



Ik denk persoonlijk dat het papiertje van een hogeschool wel meer waard is dan van de loi of ncoi.

En misschien niet helemaal eerlijk van mij, ik doe zelf de deeltijd variant bij een hogeschool. Beetje bevooroordeeld.



Ik merk wel dat in het werkveld het diploma van een hogeschool meer waard wordt bevonden, maar misschien ervaar jij dit straks totaal niet.



Maar dit is niet je vraag, dus ik stop met offtopic reageren.



Ik wil je wel heel veel succes wensen met je studie!
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 29 mei 2016 @ 23:40:

[...]





Ik denk persoonlijk dat het papiertje van een hogeschool wel meer waard is dan van de loi of ncoi.

En misschien niet helemaal eerlijk van mij, ik doe zelf de deeltijd variant bij een hogeschool. Beetje bevooroordeeld.



Ik merk wel dat in het werkveld het diploma van een hogeschool meer waard wordt bevonden, maar misschien ervaar jij dit straks totaal niet.



Maar dit is niet je vraag, dus ik stop met offtopic reageren.



Ik wil je wel heel veel succes wensen met je studie!



Ik kan me goed voorstellen dat een diploma via een hogeschool meer waard zou kunnen zijn dan een diploma via NCOI of LOI maar ik heb er simpelweg de tijd en het geld er niet voor dus voor mij is een hogeschool helaas geen optie. Het getuigschrift wat ik krijg na afronding van deze opleiding, bied me wel veel mogelijkheden dus ik zie geen reden om het niet te doen. De vraag was alleen welke van de 2 beter zou zijn in jullie ogen en waarom. Ik wil me namelijk niet blindstaren op een prijs.



Jij ook nog veel succes met je studie!
I'm a goal digger.
Heb je ook al bedacht hoe je het met stages gaat doen? Die zijn vaak ook overdag. Of als je in shifts werkt, deels overdag en deels in de avond/nacht. Als je net een nachtdienst hebt gehad kan je niet zomaar daarna een dag op je andere werk zijn. De opleiding is verder ook op een paar andere aspecten pittig, hou daar rekening mee
Alle reacties Link kopieren
quote:DianaBerrigan schreef op 30 mei 2016 @ 00:01:

Heb je ook al bedacht hoe je het met stages gaat doen? Die zijn vaak ook overdag. Of als je in shifts werkt, deels overdag en deels in de avond/nacht. Als je net een nachtdienst hebt gehad kan je niet zomaar daarna een dag op je andere werk zijn. De opleiding is verder ook op een paar andere aspecten pittig, hou daar rekening mee



Over de stages had ik ook al nagedacht idd. Over het algemeen worden de stages in het laatste jaar van de opleiding gedaan. Dat zou voor mij betekenen dat ik over 3 jaar vanaf nu een paar dagen in de week minder zou kunnen werken. Voordat ik stage ga lopen wil ik dus fulltime blijven werken zodat ik nog 3 jaar kan sparen om straks die inkomensterugval (deels) op te vangen.



Ik heb er verder al genoeg over nagedacht qua indeling en tijden. Ben voornamelijk dus benieuwd naar ervaring van anderen bij LOI of NCOI...
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Kun je via je werk niet gebruik maken van studiefaciliteiten? Weet niet wat voor werk je doet en in welke sector, maar vaak worden die wel aangeboden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met NCOI. Niet deze opleiding, maar ik was erg tevreden met de docenten en manier van lesgeven.

Ik heb overigens ook een HBO opleiding aan een reguliere hogeschool gevolgd en een deeltijd-master aan een gerenommeerde universiteit, maar ook daar ging er van alles mis met communicatie en begeleiding.



Ik lees wel vaker dat een NCOI/LOI diploma minder waard zou zijn. Ik heb echter op mijn CV niet staan bij welke Instituten ik mijn diploma's gehaald heb, en er heeft ook nog nooit iemand naar gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:greeneyedcoco schreef op 30 mei 2016 @ 00:41:

Kun je via je werk niet gebruik maken van studiefaciliteiten? Weet niet wat voor werk je doet en in welke sector, maar vaak worden die wel aangeboden.Helaas niet. Ik werk nu een jaar of 7 in een heel ander vakgebied. Op dit vakgebied kan ik wel gebruikmaken van studiefaciliteiten maar dit vak is niet waar mijn hart ligt.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:prinses30 schreef op 30 mei 2016 @ 02:44:

Ik heb goede ervaringen met NCOI. Niet deze opleiding, maar ik was erg tevreden met de docenten en manier van lesgeven.

Ik heb overigens ook een HBO opleiding aan een reguliere hogeschool gevolgd en een deeltijd-master aan een gerenommeerde universiteit, maar ook daar ging er van alles mis met communicatie en begeleiding.



Ik lees wel vaker dat een NCOI/LOI diploma minder waard zou zijn. Ik heb echter op mijn CV niet staan bij welke Instituten ik mijn diploma's gehaald heb, en er heeft ook nog nooit iemand naar gevraagd.



Dankjewel voor je reactie!



Dat is wel een goede. Bij mijn andere diploma's heb ik er inderdaad ook niet bij vermeld via welk instituut ik ze behaald heb.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens na de inspectierapporten de worden geschreven over de opleiding die je wil volgen. Ik wilde graag een opleiding volgen bij de NCOI. De opleiding zelf waren ze heel positief over, helaas niet over de examens. Die zouden niet aansluiten bij de lesstof. Reden voor mij om e.e.a. te heroverwegen. Ik ben er nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 30 mei 2016 @ 09:36:

Kijk eens na de inspectierapporten de worden geschreven over de opleiding die je wil volgen. Ik wilde graag een opleiding volgen bij de NCOI. De opleiding zelf waren ze heel positief over, helaas niet over de examens. Die zouden niet aansluiten bij de lesstof. Reden voor mij om e.e.a. te heroverwegen. Ik ben er nog niet uit.Bedankt voor de tip!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een studie gedaan bij het LOI, om te janken! Slechte begeleiding, en toen ik klaar was voor de examens bleken het heel andere vragen te zijn. Dingen die niet in de lesstof waren voorgekomen. En ja, ik heb zitten blokken toen. Keihard gezakt uiteraard. En nee, daarom beoordeel ik ze niet slecht. Ik heb namelijk eerder een studie gevolgd, en dat ging prima! Het ging toen om op de opleiding Receptioniste. In 2 keer geslaagd. Dat was meer aan mij te wijten dan aan hen, want ik heb enorme faalangst. De opleiding die ik echt heel erg slecht vond was Medisch receptioniste. Daarvoor dus keihard gezakt, maar ik vond het ook enorm lastig. Allemaal medische termen die ik even uit mijn hoofd moest leren en dat waren er zonder overdrijven minimaal 500. Van abortus tot xray, en alles er tussen in. Medische termen voor de K ziekte, het darmstelsel, wat zijn neuronen, enzovoort.

Ik raad het je dus niet van harte aan, tenzij je zeker weet dat er echt een top-begeleiding is.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
als jij medische termen uit je hoofd moest leren en dat lukte niet en je zakt keihard, dan zegt dat nog niks over de opleiding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roos_85 schreef op 30 mei 2016 @ 10:27:

Ik heb een studie gedaan bij het LOI, om te janken! Slechte begeleiding, en toen ik klaar was voor de examens bleken het heel andere vragen te zijn. Dingen die niet in de lesstof waren voorgekomen. En ja, ik heb zitten blokken toen. Keihard gezakt uiteraard. En nee, daarom beoordeel ik ze niet slecht. Ik heb namelijk eerder een studie gevolgd, en dat ging prima! Het ging toen om op de opleiding Receptioniste. In 2 keer geslaagd. Dat was meer aan mij te wijten dan aan hen, want ik heb enorme faalangst. De opleiding die ik echt heel erg slecht vond was Medisch receptioniste. Daarvoor dus keihard gezakt, maar ik vond het ook enorm lastig. Allemaal medische termen die ik even uit mijn hoofd moest leren en dat waren er zonder overdrijven minimaal 500. Van abortus tot xray, en alles er tussen in. Medische termen voor de K ziekte, het darmstelsel, wat zijn neuronen, enzovoort.

Ik raad het je dus niet van harte aan, tenzij je zeker weet dat er echt een top-begeleiding is.Bedankt voor je reactie. Vervelend dat je het zo hebt ervaren. Wat bedoel je precies met slechte begeleiding? Ik neem aan dat je ook een deeltijd opleiding volgde? Dan is het op voorhand al duidelijk dat je veel op jezelf aangewezen bent. Wat had je verwacht van de docenten op dat moment en denk je dat je dat bij een andere aanbieder wel had gekregen?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Verder niemand ervaringen dus met LOI of NCOI?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roos_85 schreef op 30 mei 2016 @ 10:27:

Ik heb een studie gedaan bij het LOI, om te janken! Slechte begeleiding, en toen ik klaar was voor de examens bleken het heel andere vragen te zijn. Dingen die niet in de lesstof waren voorgekomen. En ja, ik heb zitten blokken toen. Keihard gezakt uiteraard. En nee, daarom beoordeel ik ze niet slecht. Ik heb namelijk eerder een studie gevolgd, en dat ging prima! Het ging toen om op de opleiding Receptioniste. In 2 keer geslaagd. Dat was meer aan mij te wijten dan aan hen, want ik heb enorme faalangst. De opleiding die ik echt heel erg slecht vond was Medisch receptioniste. Daarvoor dus keihard gezakt, maar ik vond het ook enorm lastig. Allemaal medische termen die ik even uit mijn hoofd moest leren en dat waren er zonder overdrijven minimaal 500. Van abortus tot xray, en alles er tussen in. Medische termen voor de K ziekte, het darmstelsel, wat zijn neuronen, enzovoort.

Ik raad het je dus niet van harte aan, tenzij je zeker weet dat er echt een top-begeleiding is.



Even zonder overdrijven, die minimaal 500 medische termen hoor je ook gewoon te weten als medisch secretaresse.

Dat ligt niet aan de opleiding, als jij dat te moeilijk vind
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
md0110 schreef:
29-05-2016 23:06
Je vraag is alweer een aantal jaar geleden. Maar nu zit ik met hetzelfde dilemma. Waar heb jij uiteindelijk voor gekozen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-01-2019 14:06
Reden: OP gequote
67.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven