Werk & Studie alle pijlers

Later als ik groot ben

16-05-2017 10:29 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als klein meisje wist ik het zeker. Ik ging als ik later groot was naar de pabo en ging kleuterjuf worden. Het leek me geweldig en op de basisschool waar ik zat mocht ik ook vaak helpen bij de kleuterjuf. Ik vond het fantastisch.
Toen ik groter werd wilde ik iets maatschappelijks verantwoords doen. Ik zou een functie als maatschappelijk werkster gaan vervullen en ik zou iets gaan betekenen voor mensen. Gaandeweg het voortgezet onderwijs leerde ik echter dat ik daar totaal niet geschikt voor was. Ik, als emotioneel incontinente draag het leed van de wereld op mijn schouders en huil braaf met iedereen mee. Dat werd hem dus ook niet.

Mijn uiteindelijke functie of vakgebied ben ik per ongeluk ingerold. Tussen het werken door besloten om alsnog mijn diploma te gaan halen en dus zat ik naast 36 uur werken in mijn eigen tijd nog een HBO studie te doen en rondde deze met succes af. Ik had vroeger nooit gedacht iets in deze richting te gaan doen. Ik ben er echter zo thuis en eigen in dat ik me in dat vakgebied als een vis in het water voel.

Wat wilde jij vroeger worden? En ben je dat ook gaan doen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet wat ik wilde en dat weet ik nu (bijna 30) nog steeds niet. Dus opzich zou je kunnen zeggen dat ik doe wat ik altijd al dacht haha
Internagelaktisch
Maaique schreef:
16-05-2017 10:31
Ik wist niet wat ik wilde en dat weet ik nu (bijna 30) nog steeds niet. Dus opzich zou je kunnen zeggen dat ik doe wat ik altijd al dacht haha


Maar je verdient toch wel ergens je geld mee?
Ja, ik word (ben nog niet afgestudeerd) dat wat ik als klein meisje al riep. Maar ja, ik riep wel meer dan 1 ding en heb wel een paar flinke haarspeldbochten gemaakt.

Maar uiteindelijk kom ik altijd weer hier uit, op de een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
16-05-2017 10:33
Maar je verdient toch wel ergens je geld mee?
Yep, ik heb een vaste baan. Maar daar ben ik ingerold door toeval.
maaique wijzigde dit bericht op 16-05-2017 10:38
27.67% gewijzigd
Internagelaktisch
Ik wilde altijd moeder worden en dat lukte.
Dat er nog een opleiding naast gedaan kon worden en dat je prima kunt werken met schoolgaande kinderen had ik op voorhand niet gedacht en gepland.
Alle reacties Link kopieren
Als heel klein meisje wilde ik graag balletdanseres worden, daarna werd het dwarsfluitlerares en als puber zanglerares. Met dat laatste ben ik ook wel serieus bezig geweest maar ik kwam erachter dat ik muziektheorie echt waanzinnig moeilijk vond en dat het me totaal niet lag. Helaas. Uiteindelijk kwam ik afgekeurd thuis te zitten. Ik heb toen nog wel gepoogd logopedie te gaan studeren (toch nog een beetje in het straatje van zang/met je stem bezig zijn) maar het ging niet (ik ben niet voor niks afgekeurd natuurlijk). Wat ik ronduit kut vind, omdat daar nog steeds mijn hart ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag dierenarts worden. Kwam er al snel achter dat ik dan een lange weg te gaan had, beginnend op het vmbo. De wens werd toen dierenarts assistent, maar hier geen steun voor vanuit mijn omgeving. Heel lang niet geweten wat ik wilde en toen bij toeval bij verpleging uitgekomen. Beste keuze die ik gemaakt heb. Hoewel ik soms denk dat ik toch liever met dieren als met mensen zou willen werken. :rolling:
Life is always rocky when you're a gem.
Wilde schrijfster worden en/of historica.
Ben docent Engels geworden na wat andere banen.
Wat ik de komende jaren wil gaan doen wordt langzaam duidelijker, in ieder geval wil ik uit loondienst.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde al zolang als ik me kan herinneren dierenarts worden, en ben dat ook gaan doen :cat:
-
Alle reacties Link kopieren
Vroeger wilde ik, zoals heel veel kinderen, dierenarts worden (althans dit is het enige realistische wat ik wilde worden naast beroemd en popster of model haha). Ik ben totaal iets anders gaan doen, bij toeval ingerold eigenlijk :)
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Ik had een aantal dingen die ik wilde doen. Dierenarts, vulkanoloog, en tornado jager.
Later in mijn tienerjaren heb ik dit bijgesteld naar skydive instructrice.

Nu ik groot ben, zit ik uiteindelijk toch 40 uur per week aan een duf baantje achter een computerscherm.
Wel 2x een skydive gemaakt, wat vulkanen beklommen en ik kan heel goed een geit-geluid nadoen. Komt in de buurt dus!
Alle reacties Link kopieren
-dubbel bericht-
anoniem_339491 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 10:57
Reden: Dubbel bericht!
94.51% gewijzigd
Besloten om na jaren werken toch een diploma te halen voor datgeen wat ik altijd wilde worden later als ik groot zou zijn. Ik vind het verschrikkelijk. Ga de studie wel afmaken, maar ben zeer zeker niet van plan de meest voor de hand liggende baan die past bij deze studie te gaan doen.

Datgeen wat ik echt het allerliefste zou doen, daar valt haast geen droog brood mee te verdienen, maar ik denk er wel serieus over na om dat naast een baan in loondienst te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Al sinds ik klein ben wilde ik iets met dieren gaan doen. Nu daar niet veel werk in is ben ik toch een andere kant opgegaan.
Toch ligt mijn hart nog steeds bij het werken met dieren en heb spijt dat ik daar nooit iets mee gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Eerst dierenarts, tot ik me realiseerde dat je dan ook dieren pijn moest doen etc. Toen astronaut en later op de middelbare school als opleidingskeuze iets met scheikunde, maar geen pure scheikunde, leek me saai. Scheikunde gaan studeren met idee geochemie te gaan doen. Scheikunde blijven studeren, want bleek niet saai. Wilde geen onderzoeker worden, want leek me saai. Gepromoveerd, want onderzoek bleek hartstikke leuk. Vervolgens in industrie toegepast onderzoek blijven doen. Na ruim 10 jaar onderzoek switch gemaakt naar procestechnologie en dat is echt helemaal mijn ding. Dus scheikunde, maar niet puur scheikunde blijkt inderdaad echt mijn ding!Wilde g
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde altijd verpleegkundige worden. Zit nu in het tweede jaar van de hbo-v en ik ga stoppen, het is toch niet mijn ding.
aikidoka schreef:
16-05-2017 11:27
Eerst dierenarts, tot ik me realiseerde dat je dan ook dieren pijn moest doen etc. Toen astronaut en later op de middelbare school als opleidingskeuze iets met scheikunde, maar geen pure scheikunde, leek me saai. Scheikunde gaan studeren met idee geochemie te gaan doen. Scheikunde blijven studeren, want bleek niet saai. Wilde geen onderzoeker worden, want leek me saai. Gepromoveerd, want onderzoek bleek hartstikke leuk. Vervolgens in industrie toegepast onderzoek blijven doen. Na ruim 10 jaar onderzoek switch gemaakt naar procestechnologie en dat is echt helemaal mijn ding. Dus scheikunde, maar niet puur scheikunde blijkt inderdaad echt mijn ding!Wilde g


Aikidoki, wat is dat nou precies, procestechnologie?
Alle reacties Link kopieren
ik wilde kleuterjuf worden. totdat ik mijn ulo diploma had, toen wist ik niet wat ik wilde worden, maar zeker geen kleuterjuf (geen idee waarom ik dat niet meer wilde) Ben in een vak terecht gekomen wat ook niet ideaal was, toen ik werkloos werd, werd ik vrijwilliger op een gemeente archief. Had ik 40 jaar geleden geweten dat dat beroep bestond dan was ik dat gaan studeren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ik wilde kleuterjuf worden. totdat ik mijn ulo diploma had, toen wist ik niet wat ik wilde worden, maar zeker geen kleuterjuf (geen idee waarom ik dat niet meer wilde) Ben in een vak terecht gekomen wat ook niet ideaal was, toen ik werkloos werd, werd ik vrijwilliger op een gemeente archief. Had ik 40 jaar geleden geweten dat dat beroep bestond dan was ik dat gaan studeren.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Eerst verpleegster, maar toe zei de buurvrouw die verpleegster was dat ik met mijn VWO dan arts moest worden. Snijden wilde ik niet en toen richting bewegingswetenschappen gaan denken. Maar exacte vakken bleken me niet echt te liggen. Ik heb nog aan de KMA gedacht, maar uiteindelijk vond ik debateren enzo heel leuk en deden we op school mee aan de voorrondes voor het Europees Jeugd Parlement en ging ik richting werken bij een internationale overheid/organisatie denken.
Begonnen aan een studie Geschiedenis om de beste basis voor een bovenbouwstudie Internationale Organisaties te hebben, maar in het eerste jaar bleek de universiteit me niet te liggen (moest lang vantevoren beginnen met leren en dat kon ik niet) en de mensen bij de IO-studie bleken echt niet bij mij te passen.
Overgestapt naar het HBO en een HRM-studie gaan doen. Daar werk ik nu ook al 15 jaar in. Na 3 jaar wel eens gedacht om te solliciteren bij de politie, maar blij dat ik dat uiteindelijk niet gedaan heb.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_54 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 11:57
Reden: dubbel
98.79% gewijzigd
WTF?
Ik wilde als kleuter later koningin en tante worden. Dat laatste is helemaal goed gekomen, maar dat eerste is nog niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde kinderarts worden. Dat is niet gelukt, mijn uiteindelijke beroep ben ik door toeval ingerold en heb nu een bedrijf met mijn man samen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
"Iets" in de zorg is het wel geworden zoals ik dacht. Wel was ik er van overtuigd dat ik een kantoorbaan helemaal niets zou vinden, maar dat lijkt me nu wel wat voor op m'n oude dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven