Werk & Studie alle pijlers

Vermelden waarom je naar een nieuwe baan solliciteert?

18-07-2017 23:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel werk ik naast mijn studie parttime op een accountantskantoor. Mijn contract loopt aan het eind van deze maand af. Ik functioneer goed en zou in principe ook volgend studiejaar mogen blijven, maar toch is er onzekerheid of ik kan blijven.

Er werkt nog een parttimer waar ik mee afwissel. Als diegene werkt ga ik naar school en als ik werk heeft diegene vrij. Heel flexibel dus. Nu zijn allebei haar ouders ziek geworden waardoor zij een deel van de zorg op haar moet nemen. Voor ziekenhuisbezoeken etc. wil ze graag 2 vaste dagen in de week vrij hebben. Op zich wel begrijpelijk, maar dit kan betekenen dat dat met mijn rooster slecht uitkomt waardoor ik misschien minder of zelfs niet meer kan werken. Zoals iedereen wel weet is niks zo onvoorspelbaar als een schoolrooster, dus ik heb ook niet elke week op dezelfde dagen vrij. Zij heeft een vaste baan en voor mij is het eigenlijk maar een bijbaan, dus ik moet me aanpassen aan haar. Daarom ben ik aan het kijken of ik iets anders kan vinden zodat ik altijd iets heb als ik bij mijn huidige werkgever niet verder kan. Ik twijfel of ik in sollicitatiebrieven wel of niet de reden moet zetten waarom ik naar een andere baan solliciteer. Ik weet dat deze reden op geen enkele manier tegen mij kan werken, maar toch twijfel ik. Graag hoor ik hoe jullie het aan zouden pakken.
Alle reacties Link kopieren
Geef gewoon aan dat je een baan zoekt die meer aansluit op je schoolrooster en die flexibel inplanbaar is. Zo'n hele lap tekst met onzinnige details over collega's gaat niemand boeien.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon schrijven dat je toe bent aan een nieuwe stap in je carrière, of meer uitdaging of een richting waar je hart echt bij ligt. In een brief niet te diep op ingaan. In gesprek kan je t wel verder toelichten
Niet schrijven waarom je weggaat bij je huidige werkgever, maar waarom je graag bij de nieuwe wil komen werken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vermelden dat je op zoek bent naar een baan die beter te combineren is met je studie en uitdagender is o.i.d.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
6gt schreef:
18-07-2017 23:58
Ik weet dat deze reden op geen enkele manier tegen mij kan werken, maar toch twijfel ik. Graag hoor ik hoe jullie het aan zouden pakken.
Nou nee. Deze reden werkt wel tegen jou. Als ik dat zou lezen in je sollicitatiebrief voor een vacature bij mij, dan zou ik denken dat je niet bij mij solliciteert omdat ik een geweldige baan heb, maar vooral omdat je weg wilt bij je huidige werk. Een negatieve motivatie dus.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou wel vermelden waarom ik van de nieuwe baan beter denk te worden zonder de oude baan af te kraken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Enthousiasme over het werk klinkt altijd goed. En promotiemogelijkheden maken de nieuwe werkgever duidelijk dat jij van plan bent om daar lang te blijven als het aan jou ligt. Strikvragen en letten op nonverbale tekenen zullen zij inzetten om je bedoelingen te doorgronden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
R

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven