Werk & Studie alle pijlers

Expres niet ingepland na onenigheid "baas"

15-08-2017 22:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik ben werkzaam als flexwerker op basis van een 0 uren contract, hierdoor heb ik wisselende uren en natuurlijk geen poot om op te staan.

Na tig keer overgewerkt te hebben om mijn "baas" (deze wisselen, zijn er meerdere) uit de brand te helpen, heb ik 2 weken geleden een keer geweigerd. Ik stond die middag niet ingepland en ook niet op reserve wat wil zeggen dat je zonder problemen mag weigeren.

Hier reageerde zij ontiegelijk vreemd op, boos en gemeen. Ik moest blij zijn met een extra dienst (wat ik normaal ook ben, behalve die dag) en ik had volgens haar niks beters te doen. Dat laatste schoot bij mij even in het verkeerde keelgat en heb haar op en nette maar stevige manier duidelijk gemaakt zulke opmerkingen niet te waarderen, dat ik vaak genoeg bijspring en nu toch echt iets voor mijzelf ging doen en heb vervolgens het telefoongesprek beëindigd.

Nu is zij dus degene die over de roosters gaat en die vrijdag kreeg ik netjes zoals altijd mijn rooster voor de aankomende week en stond om precies te zijn 0 dagen ingepland.

Ik heb direct contact opgenomen waarbij ze mij vertelde dat ze mij die week niet nodig had en ik moest afwachten. Als ik enkele weken (!!!) niets zou horen moest ik zelf weer even contact opnemen. Ik merkte gelijk dat er iets niet klopte, de toon van haar stem, het voorval eerder die week en het feit dat ze toen nog mensen te kort kwamen en er nu plotseling geen werk meer voor me was.

Nu 2 weken en heel wat telefoongesprekken verder werd ik dus vanmiddag gebeld door een andere baas die haar vervangt omdat ze op vakantie is met de vraag of ik al beschikbaar was voor werk. Heeft dat wijf me dus al die tijd op niet beschikbaar gezet terwijl er volop werk was >:-( Gelukkig mag ik morgen starten maar de vraag is voor hoe lang, zodra zij terug is van vakantie kan zij mij ieder moment weer uitplanten.

Nu mijn woede nog steeds aanwezig maar iets gestabiliseerd is zou ik graag aan jullie willen vragen welke stappen ik het beste zou kunnen ondernemen. Ik heb weinig rechten als flexmedewerker maar ik moet hier toch wel iets aan kunnen doen?

Sorry voor mijn lange verhaal maar mijn god ik word gek
Ik zou heel veel gaan solliciteren en je tijd ondertussen uitzingen.
Alle reacties Link kopieren
Joni_de_tweede schreef:
15-08-2017 22:09
Ik zou heel veel gaan solliciteren en je tijd ondertussen uitzingen.
+100
Hoe lang werk je er? Als dat 3 maanden of langer is kun je een beroep doen op rechtsvermoeden waardoor je vaste uren krijgt. Wat jou ene baas gedaan heeft mag niet en ik hoop dat die ander er werk van maakt.
Ik zou aan een van de andere bazen (degene die je aan de lijn had bv) uitleggen dat je al die tijd gewoon beschikbaar was en het erg jammer vond dat je niet kon werken. Probeer niet te verwijtend te zijn maar je mag best laten doorschemeren dat je na dat conflict ineens niet meer nodig leek te zijn. Mocht het gesprek de goede kant op gaan dan kan je daar best eerlijk over zijn als je je daar goed bij voelt. Die ene vrouw is gewoon ontzettend buiten haar boekje gegaan. Daarnaast zou ik idd goed rondkijken voor ander werk.
Wat een triest figuur die leidinggevende.
Inderdaad lekker verder solliciteren en z.s.m. weg daar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm pleuriswijf die planner van je. Je kan twee dingen doen.Haar leidinggevende, die zij ongetwijfeld heeft, ervan op de hoogte stellen hoe zij gehandeld heeft. Kan me niet voorstellen dat dit soort acties door haar leidinggevende gewaardeerd worden. Kans is wel dat zij je hierna nog meer gaat narren. Je kan er ook voor kiezen om je te verbijten nu je weer op actief staat. Als je weer merkt dat je niet ingeplanned wordt bellen en dan naar iemand anders om te vragen of je wel actief staat. De banen liggen niet voor het oprapen. Maar heel naar als je van zo'n machtsgeil figuur afhankelijk bent.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
15-08-2017 22:12
Hoe lang werk je er? Als dat 3 maanden of langer is kun je een beroep doen op rechtsvermoeden waardoor je vaste uren krijgt. Wat jou ene baas gedaan heeft mag niet en ik hoop dat die ander er werk van maakt.
Dit, je zou zelfs aanspraak kunnen maken op een gemiddeld salaris over de periode dat je ten onrechte niet was ingedeeld.

Je zou je rechtsbijstandsverzekering of vakbond daarvoor kunnen inschakelen of je wenden tot het juridisch loket.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar leidinggevende op de hoogte brengen. Heb je wel 'bewijs' dat je beschikbaar was?
En inderdaad zeker kenbaar maken bij het bedrijf hoe het gegaan is. Wat een lage streek.
Alle reacties Link kopieren
Oef, wat kan ik giftig worden van dit soort figuren.
Goede suggestie hierboven,dat je misschien aanspraakt maakt op verloren salaris/minimum aantal uren per week.

Ik zou het ook zeker aangeven bij diegene die boven deze baas staat. Niet teveel vinger wijzen, maar heel zakelijk en neutraal de feiten doorlopen hoe ze zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit is volgens mij toch wel typisch vrouwengedrag van dat wijf doet. Ik werk mijn hele leven (als 1 van de weinige vrouwen) in een mannenomgeving en maak dit gelukkig nooit mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend kinderachtig van je werkgever. Ik zou er werk van maken. Succes!
Wat een rotstreek. Hoe leuk vindt je deze baan? Solliciteren naar iets anders kan natuurlijk altijd, maar misschien is het de moeite waard om het uit te praten met haar? Zo ik het lees heeft ze behoorlijk wat 'macht' in het bedrijf en dat soort types kun je beter te vriend houden. Hoe vervelend dat ook klinkt. Ik wens je heel veel succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Macht maakt mensen gek.
Wegwezen niet meer met dit soort types te maken willen hebben.
Ik neem aan dat je in de zorg werkt, neem van mij aan dat daar leuk werk genoeg te krijgen is. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Dat mens is een lijdinggevende...
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Haantje79 schreef:
15-08-2017 22:20
Wat een enorm pleuriswijf die planner van je. Je kan twee dingen doen.Haar leidinggevende, die zij ongetwijfeld heeft, ervan op de hoogte stellen hoe zij gehandeld heeft. Kan me niet voorstellen dat dit soort acties door haar leidinggevende gewaardeerd worden. Kans is wel dat zij je hierna nog meer gaat narren. Je kan er ook voor kiezen om je te verbijten nu je weer op actief staat. Als je weer merkt dat je niet ingeplanned wordt bellen en dan naar iemand anders om te vragen of je wel actief staat. De banen liggen niet voor het oprapen. Maar heel naar als je van zo'n machtsgeil figuur afhankelijk bent.
Het is de moeite waard om uit te zoeken of dat nog steeds zo is. De arbeidsmarkt in Nederland verandert snel.
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om de verdere gesprekken met haar via de mail te doen zodat je het zwart op wit hebt? Anders kan het zomaar een welles nietes spelletje worden.

En inderdaad wat al gezegd is, heel hard verder solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit zeker even aanstippen zwart op wit in een mail naar de andere chefs: dat je erachter kwam dat je ten onrechte op "niet beschikbaar" bent gezet in die-en-die periode (zodat duidelijk wordt dat zij dit heeft gedaan) en dat je dit zeer betreurt omdat je graag had willen werken.

Daarnaast zou ik haar even één op één heel kort en heel duidelijk te verstaan geven dat zij jou niet meer op niet beschikbaar zet zonder dat jij dit zelf hebt aangegeven. Afhankelijk van hoe dit mens daarop reageert zou ik ze trouwens alsnog nemen, want je heb inkomstenderving opgelopen.

Vals wijf dat het is, meteen de kop indrukken!
Zij heeft zelf toch ook een leidinggevende? Ik zou het in ieder geval met jouw eigen andere leidinggevenden bespreken en daarnaast contact opnemen met haar leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat ze op vakantie is, kan jij ondertussen wat lijntjes uitgooien. Spreek met andere leidinggevenden en zorg dat ze de situatie kennen. Inderdaad niet verwijtend, maar gewoon heel zakelijk. Doe over haar maar net alsof je neus bloed. Zorg dat je met 1 of 2 andere leidinggevende een goede band opbouwt, zodat je hen kunt benaderen als je merkt dat zij weer met je rooster loopt te kloten.
Allemaal leuk die steunbetuigingen en adviezen om een andere baan te zoeken.

Maar ik zou dit niet zo laten gaan. Bel de bond-rechtsbijstand of google goed naar je cao mbt dat rechtsvermoeden en het kunnen krijgen van een gemiddeld salaris bij dit soort fratsen.

Verzamel die info en bel nog eens naar die ene 'baas' en vraag een gesprek aan met haar en de andere 'bazen' erbij.

Leg uit dat als je 1x niet kan terwijl je ook niet oproepbaar stond en normaal wel altijd gewoon ja zegt ( wat al niet hoeft), jij niet gedient bent van straf in de vorm van niet roosteren.

Dat dat geen normale manier van omgaan is met personeel.
Helemaal omdat dat ook gevolgen kan hebben voor het bedrijf.

Namelijk toch salaris moeten betalen als ze pech hebben. ook al heb je niets gewerkt. Lijkt me voor hen ook zonde van het geld.


Zou wel ondertussen op zoek gaan naar een andere baan.

Edit: Ze is op vakantie. Dan zou ik nu bellen en aangeven bij de anderen wat er is gebeurt en dat je gewoon kan werken. Kijken wat er dan gebeurt. Dan kan je altijd later nog een gesprek aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier zeker werk van maken. Dus naar de leidinggevende van je leidinggevende met je klacht en mogelijk ook werk maken van het rechtsvermoeden.
Alle reacties Link kopieren
Haar leidinggevende benaderen. En aanspraak maken op het loon waar je recht op hebt als je langer dan drie maanden daar een op regelmatige basis werkt.
Heb je alleen telefonisch contact gehad met haar, of heb je nog een mail of zo als bewijs dat jij jezelf hebt opgegeven als wel beschikbaar?
Alle reacties Link kopieren
Wat een engerd dat mens zeg. Wat anderen zeggen dit vertellen aan de vervangende leidinggevende en ondertussen ander werk zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven