Werk & Studie alle pijlers

Wanneer goedkoopst een kamer huren?

16-08-2017 23:48 28 berichten
Ik ben student en op een leeftijd dat ik graag uit huis wil gaan. Een gewoon appartement huren is onmogelijk omdat de verhuurder meestal een bepaald inkomen als eis stelt. De enige optie die overblijft is op kamers gaan. Nu vraag ik me af wanneer je het goedkoopst een kamer kunt huren. Is een kamer vinden op dit moment duurder dan over bijvoorbeeld een paar maanden omdat nu veel meer mensen naar een kamer op zoek zijn? Ik woon momenteel op 35 minuten reizen van school vandaan, dus voor de afstand hoeft het niet per se. Het maakt dus niet uit of het nog een paar maanden zou duren voordat ik een kamer vind. Als een kamer over een paar maanden idd een stuk goedkoper is dan nu dan wacht ik natuurlijk nog een paar maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nooit van gehoord dat de prijzen van studentenkamers fluctueren gedurende het jaar. Hoe komt je er bij dat een studentenkamer over een paar maanden goedkoper zou zijn? In de meeste studentensteden is een kamertekort, dus die raken ze altijd wel kwijt.

In deze periode zijn er waarschijnlijk heel veel kamerzoekende eerstejaarsstudenten. Het is dus wellicht wel makkelijker om een kamer te vinden later in het collegejaar, omdat studenten met de opleiding stoppen, afstuderen, etc. Maar goedkoper? Dat lijkt me stug.
anoniem_214249 wijzigde dit bericht op 16-08-2017 23:58
0.09% gewijzigd
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
Nee kamers worden dan niet goedkoper.
plumplum schreef:
16-08-2017 23:56
Ik heb er nooit van gehoord dat de prijzen van studentenkamers fluctueren gedurende het jaar. Hoe komt je er bij dat een studentenkamer over een paar maanden goedkoper zou zijn? In de meeste studentensteden is een kamertekort, dus die raken ze altijd wel kwijt.