Werk & Studie alle pijlers

TOA toets studie verzorgende ig??

21-11-2017 22:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aangenomen voor leerling verzorgende ig. Hartstikke geweldig natuurlijk. Maar dit hangt af hoe ik mijn TOA toets maak? Nog nooit van gehoord maar dit blijkt een toets te zijn of je het wel aankunt. Je krijgt taal rekenen en nog iets. Maar wat kan ik verwachten?
Hoe moeilijk moet ik denken, en wat voor vragen krijg ik qua taal en rekenen. Ik ben 38 jaar en al 20 jaar van school.
Dus er is wel het één en ander uit mijn geheugen weggevaagd.
Alle reacties Link kopieren
Hier was het alleen taal en rekenen. Het is op 2f niveau (ik gok oude mavo zo'n beetje) en ik vond het echt prima te doen ondanks een rekenstoornis. Nu scheelt het dat mijn vorige opleiding er 1 was op HBO niveau.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Toa toets of bedoel je Noa toets. De vragen die gesteld worden is op ongeveer Mavo nivo. Dit ook omdat je in je opleiding te maken krijgt met taal, mesisch rekenen, inzicht etc etc.

Als je googeld kun je zelfs oefeningen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is echt Toa toets
Ok nou ja mavo heb ik ook gehad. Maar waar moet ik aan denken? Breuken, procenten, schalen?
En bij taal? Zelfstandig voornaamwoord lijdend voorwerp, onderwerp? Of meer zinnen afmaken?
Julie snappen dat als je al zolang van school bent dat je dat wel aardig vergeten bent😀
Leren kost me best veel moeite. Maar als ik ergens voor ga zeker nu ik volwassen bent dan doe ik er alles aan om het positief af te ronden.
Alleen wel met goede voorbereiding. En hier heb ik geen zicht op en dus ook geen voorbereiding helaas🤔
Daar word ik een beetje onrustig van.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel reken- en taalbokejes te koop. Op Bol.com en Marktplaats 2 f bijvoorbeeld. Wel handig om even vooraf te oefenen.
Doe als een ander dan vergaat het je als een ander
Nederlands is vooral begrijpend lezen. Geen zinsontleding ofzo. En rekenen is breuken, procenten, optellen, aftrekken, meetkunde. Als je je wilt voorbereiden op rekenen kan je het boekje 'samengevat rekenen 2f' kopen. Bij Bol hebben ze die vast wel. Daar staat elk onderdeel duidelijk in beschreven. Ik heb de opleiding net afgerond en het valt mee hoor. Even alles ophalen is wel fijn, maar ik vond het prima te doen.
https://www.toets.nl/toa-intake-mbo

Ik lees dit net. Het lijkt een algemene mbo toets te zijn. Niet specifiek voor de zorgopleiding en met meerdere onderdelen. Dat heb ik niet gehad. Alleen mijn vooropleiding was voldoende om te bepalen of ik het niveau aan kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven