Werk & Studie alle pijlers

Te oud voor opleiding tot opleiding operatie assistent?

30-01-2018 20:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 41 jaar en ik ben docent. Ik heb de Pabo gedaan maar ik geef al een paar jaar les bij de opleidingen van zorg & welzijn. Door stagebezoeken in het ziekenhuis ben ik erg geinteresseerd geraakt in het werken in een ziekenhuis.

Af en toe zie ik wel vacatures voorbijkomen voor leerling operatie-assistenten. Maar nu ten eerste ben ik daar niet te oud voor? En maak ik überhaubt kans met mijn Pabo-achtergrond. En in ver verleden Mavo (zonder natuur en scheikunde) en een creatieve mbo opleiding.

Iemand die hier wat van kan zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf in een hele andere hoek dus ik kan er niks inhoudelijks over zeggen.

Maar als je een carriereswitch wil maken en je kunt het veroorloven een paar jaar tussendoor te studeren; gewoon doen!! Je hebt nog 26 jaar voor je AOW leeftijd.
kan! Ik ken iemand die het op haar 40e heeft gedaan!
Dan zul je je voorkennis sowieso op peil moeten brengen neem ik aan. Dus, de exacte vakken op havo-niveau. Maar als je deze vraag echt beantwoord wil hebben kun je hem het beste bij de opleiding zelf stellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij ook echt een hele gave baan! En volgens mij is er wel vraag naar mensen in die functie. Leuk dat je zo'n carriereswitch overweegt.

Ik werk in de zorg (geen operatieassistent), en ik vind dat het een enorme voldoening geeft dat je echt iets voor mensen kunt betekenen. Wil dan ook graag in de zorg blijven werken.

Een belangrijke vraag bij deze baan is denk ik of je bereid bent om (nacht)diensten/bereikbaarheidsdiensten te doen, want dat hoort er volgens mij wel bij, maar dat weet ik niet zeker.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren