Werk & Studie alle pijlers

Studeren in je dertiger jaren?

12-02-2018 00:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

In mijn twintiger jaren ben ik veel weg geweest, veel en lang in ziekenhuis gelegen.
Hierdoor heb ik dus nooit een opleiding afgerond, na mijn middelbare school.

Momenteel vul ik mijn dagen met vrijwilligerswerk, gemiddeld rond de 25 uur per week.
Allemaal heel mooie dingen, waar ik ook voldoening uit haal. Maar toch.

Het is heel moeilijk te accepteren `dat ik niks ben geworden`

Ik weet wel wat ik wil gaan studeren, maar de stap zetten, vind ik lastig. Ik ben er al zo lang uit. Sinds mijn 21e zit ik al niet meer op school, we zijn nu tien jaar verder. Zijn er hier meer mensen die vele gaten in hun studieloopbaan hebben zitten en wellicht ook slechts enkel een middelbare school diploma hebben?

Ik ga er wel werk van maken, liever proberen en alnog weer falen, dan het nu al laten rusten, daarvoor vind ik mezelf nog te jong!
anoniem_355869 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 00:06
1.35% gewijzigd
Als je het financieel kan, doen !

Er zijn mensen van in de 40, 50, zelfs 60 die nog een studie afronden..financieen dat is de bottleneck
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 31 en bezig met de laatste weken/maanden van mijn studie. Hiervoor ook een mbo-opleiding afgerond.
Niet helemaal vergelijkbaar dus, maar toch. Wil je een voltijdopleiding doen of deeltijd? Bij deeltijd zijn je mede-studenten vaak wat ouder. Ik deed een voltijdopleiding dus het verschil in leeftijd was groot. Met de meesten had ik weinig aansluiting, maar met een paar heb ik het wel gezellig gehad gelukkig.

Verder is het me wel goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Ik ben 32 en net met een opleiding begonnen die 3 jaar duurt, en als het goed is moet ik hem binnen 1,5 jaar afronden. Je krijgt er ook weer energie van 😊
Alle reacties Link kopieren
Na mijn middelbare school wel een hbo-opleiding gedaan (door omstandigheden niet afgerond) en begonnen aan een studie aan de universiteit, maar die door omstandigheden ook niet afgerond.

Uiteindelijk op mijn 33e opnieuw begonnen aan een universitaire studie op mijn 37e mijn bachelor gehaald. Nu bezig met mijn master. Als het goed gaat studeer ik op mijn 38e af voor m'n master. Ik zou zeggen doen!
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik heb nog met succes twee studies gedaan en nog meer andere half. Slechts voor één van deze studies had ik echt aanleg en dat wist ik ook voordat ik begon omdat ik het niet als studie maar als ontspanning en interesse zag. Ik heb overigens niets met mijn diploma gedaan.

Het was dus in mijn geval vooral erg duur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben op mijn 42e nog een keer een mbo opleiding gaan doen in een andere richting dan mijn eerste opleiding.

In mijn klas mensen van 25+ tot 55. Wel gekozen voor een speciaal volwassenen traject.

Kijk ook eens naar een associate degree als je hbo wil gaan doen. Dan kun je na twee jaar examen doen of besluiten door te gaan voor vier jaar.
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon toch? Ik ken iemand die is 58 en die gaat nog studeren :)
Het is nooit te laat om te studeren.

Als het je vooral om werk/carrière te doen is, is het wel handig om dan in de tussentijd ook een beetje in de richting waarin je wil werken aan de slag te gaan. Puur een losse studie alleen is na een bepaalde leeftijd niet voldoende om er tussen te komen.
Een collega van mij had al een hele carrière achter de rug (incl promotie), en heeft zich op haar 45e laten omscholen in een compleet andere richting. Ik heb zelfs collega's die met 50+ nog aan het studeren zijn.
31 is piepjong.
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
12-02-2018 07:40
Na mijn middelbare school wel een hbo-opleiding gedaan (door omstandigheden niet afgerond) en begonnen aan een studie aan de universiteit, maar die door omstandigheden ook niet afgerond.

Uiteindelijk op mijn 33e opnieuw begonnen aan een universitaire studie op mijn 37e mijn bachelor gehaald. Nu bezig met mijn master. Als het goed gaat studeer ik op mijn 38e af voor m'n master. Ik zou zeggen doen!
Respect! Fijn om te lezen dat het nooit te laat is om een studie op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en ben ook net begonnen met een hbo studie van 4 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29 en ga ook beginnen aan een HBO studie, met twee kleine kinderen en redelijk drukke baan.

Kan best :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds mijn 18e gaan werken, en heb toen geen studie's meer gevolgd.
Vanaf mijn 25e begon ik steeds meer de drang te voelen om toch nog een opleiding te volgen.
Maar wij hadden net een kindje en ook ik vond het heel moeilijk/eng om daadwerkelijk de stap te nemen.
Tot ik vorig jaar januari te horen kreeg dat mijn contract niet meer verlengd ging worden.
Ik wilde al een tijd heel graag verder in de zorg gaan werken, en besloot daarom over mijn angst heen te stappen.
Al snel vond ik een baan als leerling verzorgend ig, en ben hier sinds september mee aan de slag.
Waar ik allemaal bang voor was klopte achteraf niet.
Zo hebben wij een klas met uiteen lopende leeftijden (18-59 jaar), haal ik goede cijfers en kan ik het (tot nu toe) nog allemaal goed bij houden.
Maar boven alles, ik vind het leuk en heerlijk om weer dingen te leren.
Ben nu trouwens 32.
trikkie wijzigde dit bericht op 13-02-2018 08:59
1.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen september begonnen met hbo op mijn 28e, en ik heb het echt super naar mijn zin!
Ik ben 30 als ik afstudeer en ik ben laaaaaang niet de oudste. Heb een zoontje, reageert iedereen ook heel leuk op. Heb meteen heeeeeel veel potentiele oppassen ;)

Kan prima joh, lekker doen! Ik heb geen goede reden waarom ik zo laat afstudeer, was gewoon een beetje op zoek naar mezelf afgelopen jaren :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven