Werk & Studie alle pijlers

Verplichte cursus (en examen)

02-05-2018 13:15 10 berichten
Ik moet iedere vijf jaar verplicht een cursus volgen en examen doen, ivm bevoegdheden op het werk. Normaal gesproken is dat niet zo’n opgave maar het lijkt nu wel of het moeilijker is geworden, of ik dommer. Iedere proeftoets zit ik rond de 70% terwijl je 70% nodig hebt om te slagen. Voorgaande jaren had ik minimaal 80, maar ook altijd wel een of meer onderdelen 100%.
Het zakken vind ik niet zo erg, maar de afgang daarvan wel.
Word je dommer als je ouder wordt? Mindere concentratie? De lettertjes steeds kleiner (toch maar mijn leesbril meenemen)?
Wie heeft dat ook? :-)
nooit last van :-$
Krijg je te zien wat je fout doet? Zo ja, dan kun je zelf de oorzaak achterhalen.
Lady_Vintage schreef:
02-05-2018 13:21
Krijg je te zien wat je fout doet? Zo ja, dan kun je zelf de oorzaak achterhalen.
Ja. Dat zijn de onduidelijke vragen. De ene keer is het fout omdat er dan bijv het woord ‘alle’ ontbreekt, terwijl dat wel in het wetsartikel staat, en bij een andere vraag is dat dan ineens niet meer van belang. De ultieme vorm van begrijpend lezen, zeg maar. Alleen dan niet consequent doorgevoerd in de vragen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
02-05-2018 13:21
Krijg je te zien wat je fout doet? Zo ja, dan kun je zelf de oorzaak achterhalen.

En misschien is de stof (regels/wetten ed) veranderd of is de manier waarop je een antwoord moet aanvliegen veranderd. Dus zijn de antwoorden die je geeft niet meer in lijn met hoe het nu moet? Volg je ook een cursus voor je examen moet doen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
02-05-2018 13:30
En misschien is de stof (regels/wetten ed) veranderd of is de manier waarop je een antwoord moet aanvliegen veranderd. Dus zijn de antwoorden die je geeft niet meer in lijn met hoe het nu moet? Volg je ook een cursus voor je examen moet doen?
Ja, dat was ook wel een beetje jammer. Er is veel veranderd, dus afgaan op parate kennis is riskant. Ik vind het ook gewoon lastig om me zo lang te concentreren op supersaaie materie. Morgen het eerste examen maar ik voel me nog niet zeker :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik moet elke ook elke 5 jaar een examen doen en ik vind het steeds lastiger worden. De eerste keer was het nieuw en best leuk. Daarna werd het steeds irritanter. Het grootste deel van de stof ken je nog, maar net die kleine belangrijke (steeds veranderende) details maken het lastig.

Succes morgen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
02-05-2018 13:37
Ja, dat was ook wel een beetje jammer. Er is veel veranderd, dus afgaan op parate kennis is riskant. Ik vind het ook gewoon lastig om me zo lang te concentreren op supersaaie materie. Morgen het eerste examen maar ik voel me nog niet zeker :-(

Is het gelukt? Krijg je gelijk de uitslag?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
03-05-2018 11:50
Is het gelukt? Krijg je gelijk de uitslag?
Ja! 24/25 had ik. De kop is eraf, nu nog twee volgende week. Pfff!
Gefeliciteerd en succes met de andere twee. Ben je trouwens je weer aangenomen bij je ‘oude’ baan?

Hier ook met regelmaat een cursus met veel herhaling en elke keer vind ik het lastig. Niet halen is gezicht verlies, want de stof moet ik beheersen in mijn functie. Bij mij is het een combi van verveling(alles opnieuw) en de verschillen zoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven