Werk & Studie alle pijlers

Geld lenen.

03-05-2018 20:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

ik heb een probleem en dat is als volgt.
Ik werk best veel alleen doe een BBL opleiding waardoor ik een duo lening niet mag. Maar ik werk bij me ene baan 35 uur en me andere baan ook nog eens 15 uur maar betaal daar 46% aan de belasting vanwege tweede baantje. voor de rest ga ik ook nog naar school. Ik heb ondertussen wel gewoon me huur en andere kosten die ik moet betalen dus blijft er weinig over. Ik heb nu voor me werk een auto nodig en bedrijfs auto is niet mogelijk. Nou ben ik benieuwd of ik ergens misschien 1000-1500 euro kan lenen als 19 bijna 20 over 2 weken. Met een inkomen van 1000-1200 euro per maand.
Nee!!! En terecht.

Het begin van een grote koop begint bij sparen jongen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe had je bedacht die 1000 euro terug te gaan betalen? Want je hebt een structureel probleem, dit kun je niet oplossen met een lening... Ik zou maar eens beginnen met een goed budgetplan en lukt dat niet dan vraag je om hulp bij de gemeente. Echt een lening is niet de oplossing, het zal je alleen maar meer in de problemen brengen. Zeker als je langdurig zoveel werkt gaat het je een keer opbreken.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Waar betaal je dan wegenbelasting van? De verzekering? Benzine? Keuringen? Reparaties? Daar heb je dus geen geld voor.
Waarom heb je een auto nodig? Leen er af en toe eentje van iemand uit je omgeving. Of huur een Greenwheels.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het af met een brommer?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Niet bij mij in elk geval. Ik vind het ook verdacht veel als bedeltopic overkomen; helemaal daar je hiervoor een account aanmaakt. Maar dat kan aan mij liggen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 20:26
17.78% gewijzigd
Uh, dat ga je niet redden met 1000 tot 1500 hoor. Verzekering voor een klein autootje kost op jouw leeftijd ongeveer 85 tot 100 euro per maand. Wegenbelasting 15 tot 20 euro.

Dan is je 1500 euro al op een heb je nog geen auto gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb jij trouwens een auto nodig voor je werk? Als dit écht nodig is dan krijg je wel een bedrijfsauto.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Een auto hebben kost je zeker 200 euro per maand, hoe ga je de lening terug betalen?
Als je geen geld hebt om er voor te sparen, dan heb je ook het geld niet om de lening af te betalen.

Het komt misschien cru over, maar het is echt niet anders.
Kia•Ora schreef:
03-05-2018 20:28
Waarom heb jij trouwens een auto nodig voor je werk? Als dit écht nodig is dan krijg je wel een bedrijfsauto.

Dat is natuurlijk niet altijd zo. Ik werk ergens waar geen ov (meer) komt. Fietsen is te ver. Gelukkig heb ik een auto, maar de stagiair had een probleem toen de bus werd opgeheven.
Heb jij enig idee wat een auto kost??
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan jij 50 uur per week werken, BBL opleiding doen én naar school gaan??

Geen geld gaan lenen voor een auto. Ik snap wel dat het ov ook niet gratis is. Maar naast dat je al geen geld overhoud, komen er nog extra maandelijkse kosten bij. Op deze manier komen er alleen maar schulden bij.

Zoek een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
Geld lenen is alleen een optie als je geld genoeg hebt... (dan kan je kijken wat slimmer is: geld lenen en je vermogen niet aantasten, of iets uit je vermogen betalen).
Als je zoveel belasting betaalt, zou je toch echt meer moeten verdienen per maand.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
03-05-2018 20:39
Hoe kan jij 50 uur per week werken, BBL opleiding doen én naar school gaan??

Geen geld gaan lenen voor een auto. Ik snap wel dat het ov ook niet gratis is. Maar naast dat je al geen geld overhoud, komen er nog extra maandelijkse kosten bij. Op deze manier komen er alleen maar schulden bij.

Zoek een andere baan.
BBL is werken en leren, to heeft dus een baan voor 4 dagen en gaat 1 dag per week naar school. Daarnaast nog een bijbaan voor 2 dagen per week.
Wel met je eens dat lenen geen optie is. Een auto kost veel geld, is carpoolen geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Als de auto voor je werk nodig is dan moet je baas dit betalen. Lenen lijkt me in jouw geval geen goed plan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Oke ten eerste ik heb een account aangemaakt omdat ik een beetje radeloos ben. ten tweede ik kan die kosten wel veroorloven maar heb voor me werk voor een betere functie gekregen en daar mee zal mijn salaris ook wel stijgen maar moet ik wel langs filialen rijden en daarvoor is een eigen auto verplicht ze betalen wel bepaalde kosten mee aan de auto maar de aanschaf van een auto moet ik voor regelen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
03-05-2018 20:43
Als je zoveel belasting betaalt, zou je toch echt meer moeten verdienen per maand.
Nee dat komt omdat een tweede baan waar je normaal wit werkt betaal je gewoon 46% aan de belasting.
Kijk nu even Nederland 2. Brandpunt plus.
En wat dacht je hier van:
In mei krijg je vakantiegeld.
Voor juli krijg je geld terug van je belastingaangifte (als je over je 2e baan zoveel betaalt maar je inkomen zo laag is krijg je geheid terug).
Als je die bedragen bij elkaar optelt ben je dan niet al een heel eind richting aanschaf van een autootje?

Is er misschien iemand in je omgeving die wel in de weekenden een auto zou kunnen gebruiken zodat je een auto kan delen?
dutchwhiteitger schreef:
03-05-2018 21:05
Nee dat komt omdat een tweede baan waar je normaal wit werkt betaal je gewoon 46% aan de belasting.
Heb je wel loonheffingskorting toe laten passen? Heb je wel aangifte inkomstenbelasting gedaan?
dutchwhiteitger schreef:
03-05-2018 21:05
Nee dat komt omdat een tweede baan waar je normaal wit werkt betaal je gewoon 46% aan de belasting.
Je weet dat het voor de belastingdienst niet uitmaakt met hoeveel banen je je jaarinkomen verdient? Als je teveel hebt betaald, wat mogelijk het geval is, krijg je dat als je aangifte doet weer terug. Doe je standaard belastingaangifte?

B.t.w. Je auto, als je die echt nodig hebt, zou ik van je vakantiegeld betalen. Als het goed is wordt dat deze maand uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt alleen was mijn vakantie geld nou net rond de 400 euro extra. En heb ik een vader die ook schulden heeft wat mij dus ook maandelijks geld kost. Vanwege prive omstandigheden
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
03-05-2018 20:57
BBL is werken en leren, to heeft dus een baan voor 4 dagen en gaat 1 dag per week naar school. Daarnaast nog een bijbaan voor 2 dagen per week.
Wel met je eens dat lenen geen optie is. Een auto kost veel geld, is carpoolen geen optie?

Aah dank voor je uitleg. Ik zat er al zo raar tegenaan te kijken, maar nu snap ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven