Werk & Studie alle pijlers

Geld lenen.

03-05-2018 20:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

ik heb een probleem en dat is als volgt.
Ik werk best veel alleen doe een BBL opleiding waardoor ik een duo lening niet mag. Maar ik werk bij me ene baan 35 uur en me andere baan ook nog eens 15 uur maar betaal daar 46% aan de belasting vanwege tweede baantje. voor de rest ga ik ook nog naar school. Ik heb ondertussen wel gewoon me huur en andere kosten die ik moet betalen dus blijft er weinig over. Ik heb nu voor me werk een auto nodig en bedrijfs auto is niet mogelijk. Nou ben ik benieuwd of ik ergens misschien 1000-1500 euro kan lenen als 19 bijna 20 over 2 weken. Met een inkomen van 1000-1200 euro per maand.
dutchwhiteitger schreef:
04-05-2018 09:14
Onzin? serieus? google het anders even of bespreek het met je werkgever
ik doe professioneel belastingaangiftes voor mensen, ik denk dat ik er wel wat van afweet...
dutchwhiteitger schreef:
04-05-2018 09:17
Oke, Jaaa heel nuttig bericht dit. Klopt me Nederlands is niet fantastische. Helaas ben ik niet zo laag opgeleid wel knap dat je dat hier uit kan op maken. Ik heb gewoon me havo.Tenzij je dat laag opgeleid vind. Ten tweede heb ik wel benul van me financiele situatie. Ik weet dat het niet de meest slimme zet zal zijn. En dat ik geen spaargeld heb is omdat ik vanwege prive omstandigheden bij me vader waar ik graag help en inderdaad me geld aan geef omdat ik voor de rest niet zoveel waarde hecht aan geld en meer aan me familie
Begin dan eerst eens met goed Nederlands te schrijven als je zo hoog van de toren begint te blazen....

me = mijn
TO: ooit gedacht aan een klein autootje leasen? Of je bedrijf die iets least? Dan heb je een auto, hoef je geen aanschaf te betalen, verzekeringen en alle andere verantwoordelijkheden liggen bij de verhuurder (als het goed is) en hoef jij en of je bedrijf slechts een maandelijks lease bedrag te betalen.
Waarom betalen je ouders je studie/auto niet voor je? Zij horen mee te betalen aan jouw onderhoud tot je 21 bent.
redbulletje schreef:
04-05-2018 12:42
Waarom betalen je ouders je studie/auto niet voor je? Zij horen mee te betalen aan jouw onderhoud tot je 21 bent.
Auto is onderhoud? Dan ga ik met terugwerkende kracht nog even mijn hand ophouden bij mijn ouders :)
Alle reacties Link kopieren
Je overweegt om een auto te kopen die je nodig hebt voor je werk???? Waarmee je blijkbaar heel weinig verdient? Ik zou mijn baas hartelijk uitlachen als hij dit van me vroeg.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
04-05-2018 08:12
Zou TO niet bedoelen dat er over de tweede baan geen heffingskorting toe wordt gepast? Want dat kan maar over 1 baan tegelijkertijd en dan zou je inderdaad meer belasting betalen aan de tweede baan. Dat kan je dan wel weer terugkrijgen als je belastingopgave doet, maar dat is natuurlijk maar eens per jaar.

TO, heb je voor 30 april je belastingopgave gedaan? Krijg je daar niks over terug?
Ik kan alleen maar uitgaan van wat TO schrijft en ik reageer daar op. Ik vermoed echter dat ie wellicht deels zwart werkt omdat TO maar 1000 euro betaald krijgt voor 50 uur werk, dan heb je dus geen officieel contract want je verdient dan zwaar onder minimumloon.

Maar als TO belastingaangifte doet zou die gewoon die LHK weer terug moeten krijgen van die tweede baan. Dus TO betaalt dan niet meer belasting, krijgt het alleen op een ander moment terug. Maar dat zou juist mooi zijn voor TO want dan krijgt TO straks geld terug en kan ie daar een auto van kopen.
Alle reacties Link kopieren
dutchwhiteitger schreef:
04-05-2018 09:17
Oke, Jaaa heel nuttig bericht dit. Klopt me Nederlands is niet fantastische. Helaas ben ik niet zo laag opgeleid wel knap dat je dat hier uit kan op maken. Ik heb gewoon me havo.Tenzij je dat laag opgeleid vind. Ten tweede heb ik wel benul van me financiele situatie. Ik weet dat het niet de meest slimme zet zal zijn. En dat ik geen spaargeld heb is omdat ik vanwege prive omstandigheden bij me vader waar ik graag help en inderdaad me geld aan geef omdat ik voor de rest niet zoveel waarde hecht aan geld en meer aan me familie
Dat je als laag opgeleid overkomt heb je zelf in de hand. Als je schrijft als iemand die de taal niet machtig is, kun je moeilijk van mensen verwachten dat je een HAVO-diploma hebt. Het verhaal wat je hier vertelt rammelt gewoon: 1000 euro verdienen voor 50 uur kan niet, 46% belasting kan ook niet met dat bedrag want je komt niet boven de schijf van 36% uit.

Dus je hebt allemaal dingen in je bericht niet kloppen: dan lijkt me wel duidelijk dat je je financiële situatie niet goed door hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
04-05-2018 12:46
Je overweegt om een auto te kopen die je nodig hebt voor je werk???? Waarmee je blijkbaar heel weinig verdient? Ik zou mijn baas hartelijk uitlachen als hij dit van me vroeg.
Voor 4,5 euro per uur verwacht de werkgever blijkbaar dat hij ook zelf nog een auto gaat kopen... Klein autootje is met aankoop en onderhoud snel 300 euro per maand. Dus TO gaat van die 4,5 euro straks na belasting en kosten van de auto nog zo'n 1,5 euro per uur overhouden...
.
Een werkgever van een bbl-leerling zal niet vragen om zelf een auto aan te schaffen. Als er al een functie is waarbij je moet autorijden, wordt uiteraard eerst gevraagd/overlegd of je een auto hebt/kunt lenen/kopen. Geen werkgever zal een bbl-leerling op kosten jagen... Die snapt ook wel dat een leerling daarvoor waarschijnlijk de middelen niet heeft.
.
Het rammelt en krijgt een steeds hoger zieligheidsgehalte... Is het niet gewoon een bedeltopic? Dat gevoel krijg ik erbij....
Alle reacties Link kopieren
45 uur per week werken en max. 1200 euro per maand verdienen? Daar geloof ik niks van.
Ik zou tegen mijn baas zeggen dat ik geen geld heb voor een auto. Als hij wil dat je een auto gaat rijden, dan koopt of leaset hij er maar 1 voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven