Werk & Studie alle pijlers

Profileren werk

22-05-2018 22:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar tips en ervaringen. Ik ben op werk een type dat hard werkt, maar niet zo bezig is met zichzelf profileren. Nu heb ik een collega die daar wel erg mee bezig is. Als we met collega’s bijv een overleg hebben gehad dan is ze er daarna als de kippen bij om goede ideeën bij het management te melden en wanneer het haar idee was zegt ze ik en als het een idee van iemand anders was zegt ze we. Ik heb het haar nu een paar keer zien doen. En erger me er aan. Wie heeft er tips om mezelf meer te profileren, zonder meteen ook naar het management te rennen. En wat zouden jullie doen als je zo’n collega hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral gewoon mezelf blijven.
Zo'n opvallend type dat dit juist doet om hogerop te komen, stuit ook juist vaak op weerstand.
Goede managers herkennen goede medewerkers, ook als ze niet overdreven opvallend doen.

Je kan natuurlijk wel in zo'n overleg zeggen wat je denkt en zorgen voor goede inbreng.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het jou opvalt, dan valt het een goede manager ook op.

Ze valt vanzelf wel door de mand.

En ondertussen zelf iets meer zelfverzekerd worden en jouw goede ideeen ook claimen dat het jouw idee is. Laat dit maar notuleren tijdens het overleg of opnemen in het actie plan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat ze het nogal goed begrepen heeft.
heel vaak gaat het niet eens om het idee maar om de executie ervan,


ze zou ook heel makkeijk een hij kunnen zijn.....

anyway bedank je collega want met jouw irritatie spiegelt ze bij jou dat jij nog wat te winnen hebt op profilering. En ja , copy paste, ik zou zeggen , probeer het een paar keer en kijk hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
22-05-2018 22:39
Wanneer het jou opvalt, dan valt het een goede manager ook op.

Ze valt vanzelf wel door de mand.

En ondertussen zelf iets meer zelfverzekerd worden en jouw goede ideeen ook claimen dat het jouw idee is. Laat dit maar notuleren tijdens het overleg of opnemen in het actie plan.
Dank voor de tips!
Mijn collega werkt er al heel lang en zit er nogal dik in bij het management. Veel geslijm, en vriendjes zijn met. Ik zit er een stuk minder lang. En ben heel vriendelijk, maar totaal niet van het geslijm ed. Ik heb toch de indruk dat veel van het management gevoelig zijn voor haar manier van doen.
Tjah. Je kunt er wat van vinden maar blijkbaar heeft het managementteam wel wat aan haar. En misschien zie jij over het hoofd wat dat is. Als je wat wilt moet je je proactief leren opstellen, daar kom je het verst mee
Ik ben ook niet goed in profileren, maar ik heb tot nu toe wel gezien dat de mensen die dat wel doen het uiteindelijk het verst schoppen. Hierboven wordt gezegd dat een goede manager dat wel ziet, maar heel veel managers zijn nou eenmaal niet goed en zijn wel gevoelig voor dit soort praktijken.

Nu heb ik zelf totaal geen ambitie om hogerop te komen in het bedrijf waar ik nu werk, dus ik observeer mijn collega's eigenlijk meer. Ik heb ook een collega die de we/ik-methode toepast. Bovendien neemt ze een verhaal van een ander vaak eenvoudig over. Iemand vertelt iets heel beknopt, en als zij er, omdat ze zijdelings betrokken was ook wat van weet, vult aan met details waardoor de aandacht weer op haar is gericht en haar naam ook verbonden is aan het succes. Moet ze lekker doen, mij interesseert het niet, ik heb geen ambities bij mijn huidige werkgever.

Weet je zeker dat het je niet ergert omdat je zelf niet zo bent? Je hebt maar een paar opties, je pakt het zelf ook zo aan, vestig de aandacht op resultaten en zeil mee bij de dingen waar je mee te maken had. Of je spreekt haar er apart op aan en je zegt haar wat je opvalt.

Of je laat het lekker gaan. Wie zich profileert en zijn nek uitsteekt, loopt ook meer risico. Het is een keuze. Maar als je zelf hogerop wil, zul je je zelf toch ook echt wat meer zo op moeten stellen. In mijn ervaring klimt de stille harde werker altijd langzamer omhoog dan de uitgesproken collega.
Alle reacties Link kopieren
Als zij er al heel lang werkt en desondanks nog steeds jouw collega is, doet ze iets toch niet goed, anders zou ze je leidinggevende zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven