Werk & Studie alle pijlers

Hulp bij CV gevraagd voor fantastische baan

15-06-2018 14:27 11 berichten
Ik heb een hele mooie vacature gezien voor een baan die echt een grote stap voorwaarts zou zijn gezien. Ik ben er de laatste jaren achtergekomen dat ik nogal de neiging heb om mijn eigen licht behoorlijk onder de korenmaat te stellen omdat ik oprecht moeite heb mijn eigen kennis en talenten op waarde te schatten.

Sinds drie jaar zit ik op een hele mooie plek in een formeel niet bestaande functie die ik zelf helemaal vorm heb gegeven. Dit is echter niet zo hoog ingeschaald (doordat ik formeel dus iets anders 'ben/doe') en langzaam ben ik het wel een beetje aan het ontgroeien. De vacature die ik zie (academisch niveau) zou denk ik echt bij me passen. Ik weet uit bronnen binnen de (overheids)organisatie dat de manager altijd graag mensen aanneemt met een 'bijzonder' CV, die niet de gebaande paden hebben gelopen.

Nu, dat is dus mijn CV en zie je er ook wel in terug, maar nu is het nog zaak om mijn huidige baan zo goed mogelijk te presenteren waardoor je eruit kunt halen wat ik allemaal kan en dat ik erg veelzijdig ben (dat vind ik ook mijn kracht).

Naar aanleiding van een vorige sollicitatie stond er dit:

- Inhoudelijke voorbereiding, organisatie en uitvoering van workshops, presentaties en trainingen voor interne en externe (internationale) partners
• Coördinatie en meeschrijven van beleidstukken en roadmap
• Personeelszaken (van verzuim tot stagecoördinatie- en begeleiding)

Dit doe ik ook allemaal, maar ik doe ook zo veel meer. Ik zit namelijk nogal in een spilfunctie zowel letterlijk als figuurlijk naast het afdelingshoofd (afdeling bestaat uit 180 personen). Ik doe deels secretariele taken, maar niemand moet het (van mijn LG) wagen mij zijn secretaresse te noemen: ik maak namelijk ook deel uit van het MT (10 mensen), ben aanspreekpunt voor de hele afdeling, denk mee over plannen van aanpak etc. etc. Ik zeg wel eens voor de grap 'ik ben het afvoerputje van de afdeling', want alles waar niemand tijd voor of zin in heeft pak ik eigenlijk wel op.

Hoe zet ik dit om in een paar mooie kernwoorden/kreten? De baan waar ik voor wil gaan is een strategische functie.

Iedere input wordt verwelkomd, want ik wil echt heel graag een goede kans maken met deze sollicitatie!
Alle reacties Link kopieren
Net zoals je je andere taken in categorieën indeelt, kun je dat toch ook doen met de dingen die je nu opnoemt?

* secretariële taken, waaronder:
* Lid MT (zou ik bovenaan zetten trouwens)
* aanspreekpunt gehele afdeling: (omschrijven waar je je dan zoal mee bezighoudt)
* alle voorkomende werkzaamheden

Succes!

Jouw huidige baan klinkt leuk. Mocht je worden aangenomen kun je me dan tippen... ;)
Ik denk dat je de omschrijving van Office Manager wel hierop toe kan passen toch?

Veel mensen denkenbij die functie aan secretaresse, ik denk dat dat er ook wel onder valt, maar een Office manager vind ik veel meer dan dat. Het heeft namelijk naast de secretariele kant, ook de facilitaire kant, maar ook een leidinggevende kant.

Ik ben Office manager, ik geef leiding aan 4 secretaresses en 2 receptionistes . Ik val in op die functies, in nood of lunchpauzes. Of bij erge drukte spring ik bij in die rol. Maar inderdaad, ik ben ook lid van het MT.

Naast deze taken, zorg ik ervoor dat alle medewerkers in geen enkel geval misgrijpen. En of dat nu kantoorartikelen zijn, of de zakjes suiker, als het er niet is dan wordt ik daar op aangesproken. De facilitaire kant. (even kort door de bocht omschreven)

Natuurlijk omvat mijn functie meer dan dit, maar dit zijn wel mijn hoofdtaken
Alle reacties Link kopieren
Noem geen functienamen die je niet hebt, want dat wekt verwarring. Bovendien kunnen functietitels als “office manager” en “management assistent” van toepassing zijn op zowel heel junior als heel senior functies, en zeggen dus weinig.

Ik zou - specifiek met in het achterhoofd de functie waar je op solliciteert - iets schrijven als “In deze spilfunctie binnen een team van 180 medewerkers heb ik zitting in het MT, ondersteun ik het MT bij de voorbereiding en uitvoering van hun strategische en beleidsmatige taken, en tevens ben ik aanspreekpunt op deze vlakken voor de overige teamleden” oid.
Zet de taken die het meest relevant zijn bovenaan in je lijstje op je cv.

En schrijf cv met kleine letters, hoofdletters is fout!

Verwijs op je cv ook naar je LinkedIn profiel en zorg dat dat er tip top uitziet. Je kunt daar veel meer info kwijt dan in je cv. (Ik heb er bijv. een lijst met competenties ingezet die ik onderbouw met voorbeelden)
Nummer*Zoveel schreef:
15-06-2018 15:01
Noem geen functienamen die je niet hebt, want dat wekt verwarring. Bovendien kunnen functietitels als “office manager” en “management assistent” van toepassing zijn op zowel heel junior als heel senior functies, en zeggen dus weinig.

Ik zou - specifiek met in het achterhoofd de functie waar je op solliciteert - iets schrijven als “In deze spilfunctie binnen een team van 180 medewerkers heb ik zitting in het MT, ondersteun ik het MT bij de voorbereiding en uitvoering van hun strategische en beleidsmatige taken, en tevens ben ik aanspreekpunt op deze vlakken voor de overige teamleden” oid.
thanks, dat is iets waar ik veel mee kan!!

lk ben namelijk geen (formeel) MT lid (anders zou ik dat inderdaad er boven zetten) maar zo is het mooi verwoord wat ik dan wel doe.

@Iekx, ik zou je dolgraag tippen, maar als gezegd, het is geen formele functie... Er is ook geen formatieplaats voor wat ik doe (alle ondersteunende functies zijn wegbezuinigd waardoor ieder afdelingshoofd zelf oplossingen hiervoor zoekt...) ;-)

@JuliaChild, het lijkt inderdaad wel een beetje op office manager, maar zoals NummerZoveel al zegt, dat ben ik officieel dus niet. En het komt ook net niet helemaal overeen, zeker niet als je kijkt naar mijn mandaat en formele verantwoordelijkheden. Het ligt een beetje ingewikkeld!

@Head, LinkedIn vind ik een beetje... eh... eng... (stom, ik weet het). Deels omdat ik er pas sinds kort op zit (was ook wel te verantwoorden vanuit de organisatie/formele functie die ik nu heb), deels omdat ik geen idee heb hoe ik dat nu goed moet vormgeven laat staan effectief inzetten. En het helpt natuurlijk ook niet dat ik daar iedere keer pas weer aan denk, op het moment dat ik nunununu een sollicitatiebrief de deur uit moet hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Oops, ging per ongeluk!
anoniem_371143 wijzigde dit bericht op 15-06-2018 23:38
98.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
15-06-2018 16:15
@Iekx, ik zou je dolgraag tippen, maar als gezegd, het is geen formele functie... Er is ook geen formatieplaats voor wat ik doe (alle ondersteunende functies zijn wegbezuinigd waardoor ieder afdelingshoofd zelf oplossingen hiervoor zoekt...) ;-)
Maar lekx kan natuurlijk altijd een open sollicitatie schrijven, nét op het moment dat ze jou beginnen te missen :)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
LinkedIn is echt een must tegenwoordig, je moet echt zorgen dat dat op orde is. Dat kun je van het weekend makkelijk aanvullen. Zoek een tips & tricks site ofzo, en zorg dat in ieder geval je huidige functie duidelijk omschreven staat.

Verder; pak de vacature erbij en zorg dat alles wat gevraagd wordt in één of andere vorm en in dezelfde termen terugkomt op jouw CV. Liefst ook in een vergelijkbare volgorde, want zij hebben de vacature ook in volgorde van prioriteiten opgesteld.

Begin vooral niet over formeel en niet formeel, want de nieuwe werkgever heeft er geen boodschap aan hoe dingen bij jouw organisatie geregeld zijn en in welke hoedanigheid je bent aangenomen. Je hebt bepaalde verantwoordelijkheden en daar gaat het om, of je titel nu secretaresse, PA, Executive Assistant of wat dan ook is.
@Peiona, het is volgens mij niet toegestaan de OP helemaal te kopiëren, maar het is vooral raar als er van verder nergens een reactie is... Of mis ik iets?

@Liz, bedankt voor de tips mbt LinkedIn, ik moet die drempel echt even nemen. En wat betreft formeel/niet-formeel, ik was wel van plan om daar in mijn brief aan te refereren, omdat ik het juist als een plus zie dat ik de afgelopen drie jaar die niet-bestaande functie helemaal zelf vorm heb gegeven. Dat is toch geen slecht plan?
DG2015 schreef:
15-06-2018 17:08
Maar lekx kan natuurlijk altijd een open sollicitatie schrijven, nét op het moment dat ze jou beginnen te missen :)
Bij normale bedrijven kan dat inderdaad... Helaas werk ik bij de overheid dus ik ben bang dat je dit wel kunt vergeten :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven