Werk & Studie alle pijlers

Vrouwonvriendelijke ‘leuke’ plaatjes

05-09-2018 20:37 255 berichten
Ik ben lid van een Facebookgroep van (oud-) medewerkers van een organisatie (vroeger een echt mannenberoep, tegenwoordig ongeveer 70/30). De groep heeft 1500+ leden en meestal worden er leuke nieuwsberichten e.d. gedeeld. De beheerders zijn collega’s en het is een privé initiatief.
Nu komt het incidenteel voor dat collega’s een zogenaamd ludiek plaatje plaatsen, type borstenhumor, best wel fout dus. Tot nu toe is er nog niemand die daar iets over heeft gezegd, er zijn zelfs vrouwen die haha leuk mee doen.
Zou ik dan echt de enige zijn die het niet vind kunnen, en onprofessioneel? Of ben ik de zeikerd als ik er wel iets over zeg? Op het werk zelf zijn alle ‘mannenkalenders’ al 15 jaar geleden verboden (en mensen die daar echt heel boos over waren).
Wat zou jij doen?
Het is een groep met collega’s onderling toch? Waarom zou je continu professioneel moeten zijn daarin? Bij ons komt bij etentjes met collega’s onderling ook de meest foute humor voorbij. Valt niet onder werk, maar vrije tijd. Dus dan hoef ik me niet continu professioneel te gedragen.
Ik vind het vaak kinderachtig als mensen moeten lachen om foto,s van edele delen.
Ik zou er wel wat van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 20:37
een Facebookgroep van (oud-) medewerkers van een organisatie
De beheerders zijn collega’s en het is een privé initiatief.

En waar haal jij vandaan dat professionaliteit (of het gebrek daaraan) hierop van toepassing is?
In de fbgroep hoeven ze toch niet professioneel te zijn?
S-Groot schreef:
05-09-2018 20:51
En waar haal jij vandaan dat professionaliteit (of het gebrek daaraan) hierop van toepassing is?
Het is bedoeld voor werkgerelateerde berichten, er wordt ook vertrouwelijke informatie gedeeld, net als op bijv een intranet.
Daarbij, tietenfoto’s zijn altijd ongepast, in welke setting dan ook.
Ik werk met vrouwen en daar zitten er ook een paar tussen die hilarische piemelgrappen op de groepsapp zetten. Soms kan ik er om grinniken, maar meestal niet en dan doe ik gewoon net of ik het niet gezien heb. Sommige mensen vinden nou eenmaal alle onderbroekse lichaamsdelen/verrichtingen om te gieren, daar doe je niks aan.
Ik hou wel van seksistische hunor, ik zou dus vrolijk mee liken en plaatsen. Het is facebook. Zakelijke info deel je maar via de werkmail.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Ooit ooit ooit zo'n 35 jaar geleden werkte ik in een toen grotendeels mannenberoep. Vrouwen maakten nog geen 5 % van de werknemers uit. En heb destijds in de nachtienst samen met nog een vrouwelijke collega stickers geplakt over alle tepels en andere intieme delen van de vrouwen op de posters in het gebouw.
Mannelijke collega's wisten natuurlijk dondersgoed wie dat gedaan hadden maar elk bewijs ontbrak :biggrin:
Mja, dat was heul lang geleden...
Ik ben nooit bang geweest om voor zeikerd uitgemaakt te worden en nog steeds niet
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2018 17:32
Reden: quote OP verwijderd
44.14% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik neem overigens aan dat het gewoon meme's zijn, geen ordinaire geslachtsdelenfoto's?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 20:54
Het is bedoeld voor werkgerelateerde berichten, er wordt ook vertrouwelijke informatie gedeeld, net als op bijv een intranet.
Vertrouwelijke informatie op Facebook???? Wat vindt de werkgever daarvan?
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 20:54
Daarbij, tietenfoto’s zijn altijd ongepast, in welke setting dan ook.
Ja, eens.
Sara9876 schreef:
05-09-2018 21:17
Vertrouwelijke informatie op Facebook???? Wat vindt de werkgever daarvan?

Ik heb net de info nog eens gelezen. Er staat expliciet dat intranetinfo niet gedeeld mag worden, maar er staan bijv wel eens filmpjes op van een werkactie.


Ja, eens.
Sara9876 schreef:
05-09-2018 21:17
Vertrouwelijke informatie op Facebook???? Wat vindt de werkgever daarvan?
Dat was ook mijn eerste reactie. Vertrouwelijke info via Facebook? Dat vind ik ook behoorlijk onprofessioneel.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er niet expliciet staat "neuk blonde vrouwen" oid met bijpassend plaatje denk ik dat het wel mee valt. Maak je niet zo druk om een plaatje. Plaats anders eens een voorbeeld want ik vind je wel vaker wat ehm preuts en ouderwets overkomen.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 20:54
Het is bedoeld voor werkgerelateerde berichten...
'Werkgerelateerde berichten op facebook' is een contradictio in terminis...
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 20:54
Het is bedoeld voor werkgerelateerde berichten, er wordt ook vertrouwelijke informatie gedeeld, net als op bijv een intranet.

Tuurlijk. In een FB-groep waar ook oud-medewerkers zitten. Geloof je het zelf?
S-Groot schreef:
05-09-2018 21:59
Tuurlijk. In een FB-groep waar ook oud-medewerkers zitten. Geloof je het zelf?
Dit is even niet de issue. Ik heb het al nader toegelicht.
Ok, de meeste reacties zeggen dat het wel moet kunnen. Daar ben ik het niet mee eens, het is geen kazerne/bouwplaats (en zelfs daar is het natuurlijk best gek om vrouwen als lustobject te beschouwen). Ik ga ze dus maar negeren. Ik weet ook wel andere wegen om het aan te pakken, maar daar vind ik het ook niet groot genoeg voor.
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 22:06
Ok, de meeste reacties zeggen dat het wel moet kunnen. Daar ben ik het niet mee eens, het is geen kazerne/bouwplaats (en zelfs daar is het natuurlijk best gek om vrouwen als lustobject te beschouwen). Ik ga ze dus maar negeren. Ik weet ook wel andere wegen om het aan te pakken, maar daar vind ik het ook niet groot genoeg voor.
Geef nu 'ns een voorbeeld van zo'n plaatje.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 22:02
Dit is even niet de issue. Ik heb het al nader toegelicht.

Jawel hoor, jij haalt het er zelf namelijk bij om aan te geven dat 'professionaliteit' van toepassing zou moeten zijn op deze FB-groep.



MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 22:06
Ok, de meeste reacties zeggen dat het wel moet kunnen. Daar ben ik het niet mee eens, het is geen kazerne/bouwplaats (en zelfs daar is het natuurlijk best gek om vrouwen als lustobject te beschouwen). Ik ga ze dus maar negeren. Ik weet ook wel andere wegen om het aan te pakken, maar daar vind ik het ook niet groot genoeg voor.

Zoals?
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 22:06
Ok, de meeste reacties zeggen dat het wel moet kunnen. Daar ben ik het niet mee eens, het is geen kazerne/bouwplaats (en zelfs daar is het natuurlijk best gek om vrouwen als lustobject te beschouwen). Ik ga ze dus maar negeren. Ik weet ook wel andere wegen om het aan te pakken, maar daar vind ik het ook niet groot genoeg voor.
Als Facebook het accepteert, kan het nooit heel bar zijn. Facebook censureert zelfs borstvoedingsfoto’s.

En wat ik zou doen: een paar foto’s van lekkere mannen in de groep plaatsen, al dan niet met tekst.
Of af en toe eens op een man reageren met iets als “breek jij daar je mooie hoofdje maar niet over.”
Daar heb ik in elk geval zelf lol om.
redbulletje schreef:
05-09-2018 22:08
Geef nu 'ns een voorbeeld van zo'n plaatje.
Ik ga er geen neerzetten vanwege herkenning, maar bijv een laag decolleté met heel grote borsten of vrouwenbillen in strakke broek, op een bepaalde manier neergezet.
sorry, plaatje doet het niet
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 22:22
80.49% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 22:06
Ok, de meeste reacties zeggen dat het wel moet kunnen. Daar ben ik het niet mee eens, het is geen kazerne/bouwplaats (en zelfs daar is het natuurlijk best gek om vrouwen als lustobject te beschouwen). Ik ga ze dus maar negeren. Ik weet ook wel andere wegen om het aan te pakken, maar daar vind ik het ook niet groot genoeg voor.
Waarom stel je je vraag dan hier? Als jij het niet vind kunnen, dan is dat toch gewoon zo? Hoef je geen topic over te openen lijkt me. Want onze mening is totaal niet belangrijk hierin.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
05-09-2018 20:54
Het is bedoeld voor werkgerelateerde berichten, er wordt ook vertrouwelijke informatie gedeeld, net als op bijv een intranet.
Daarbij, tietenfoto’s zijn altijd ongepast, in welke setting dan ook.


Jij kunt beter naar de USA verhuizen met zo'n overtuiging.....ben jij erg religieus opgevoed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven