Werk & Studie alle pijlers

rotgevoel..

14-11-2018 20:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben een meisje van 18, volg de opleiding interieuradviseur en loop stage bij een grote woonwinkel + webshop. In de vacatuur las ik allemaal leuke dingen die ik daar kon leren op mijn vakgebied, maar helaas ben ik vooral bezig met het verwerken van de online bestellingen. Ik doe dit alleen, omdat mijn baas wegens ziekte tijdelijk niet meer aan het werk is, en de rest van het personeel in de winkel is. Ik krijg weinig tot geen begeleiding, omdat mijn baas er dus niet is.. Omdat ik geen begeleiding krijg gaan er af en toe bestellingen mis, ik ben namelijk niet iemand die veel dingen tegelijk kan, en dat moet wel tijdens het verwerken van de bestellingen.. Ik doe heel erg mijn best, maar toch gaat het telkens weer fout, daardoor heb ik een ontzettend rotgevoel, het gevoel dat ik niks kan en dat hun mij daar maar vervelend vinden. Ook vind ik dat ik een te grote verantwoordelijkheid krijg, het voelt alsof ik in mijn eentje het hele bedrijf run. Iemand die nog wijze woorden heeft die mijn rotgevoel kunnen verminderen?

Ik heb dit trouwens al deels met mijn school besproken, maar die doen er niks meer aan.
Wie heb je allemaal gesproken op school dan?
Alle reacties Link kopieren
:winkie:
anoniem_378857 wijzigde dit bericht op 14-11-2018 20:48
94.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
14-11-2018 20:41
Wie heb je allemaal gesproken op school dan?
Vooral dat ik daar ben gekomen als interieuradviseur maar alleen maar bezig mag met de bestellingen, en dat ik nauwelijks begeleiding krijg.
In een ver verleden ook zo'n k*tstage gehad.... Deed de opleiding directiesecretaresse en stond alleen maar te versnipperen en het archief op te ruimen. Hierdoor onenigheid/knallende ruzie gekregen met mijn stagebegeleidster vanuit het bedrijf. Kon geen kant op helaas. Na veel gezeik en gedoe mocht ik halve dagen komen werken (nog steeds versnipperen en soms de telefoon opnemen) en heb uiteindelijk dankzij een docent die haar stinkende best heeft gedaan mijn papiertje gehaald. Hoe lang moet je stagelopen? Kan je nog ergens anders naartoe?
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
14-11-2018 20:58
In een ver verleden ook zo'n k*tstage gehad.... Deed de opleiding directiesecretaresse en stond alleen maar te versnipperen en het archief op te ruimen. Hierdoor onenigheid/knallende ruzie gekregen met mijn stagebegeleidster vanuit het bedrijf. Kon geen kant op helaas. Na veel gezeik en gedoe mocht ik halve dagen komen werken (nog steeds versnipperen en soms de telefoon opnemen) en heb uiteindelijk dankzij een docent die haar stinkende best heeft gedaan mijn papiertje gehaald. Hoe lang moet je stagelopen? Kan je nog ergens anders naartoe?
Ik moet in totaal 20 weken, maar heb er nu bijna 11 weken opzitten, ik weet niet ik nog mogelijk is om in die korte tijd te switchen..
sArAh_dV schreef:
14-11-2018 21:05
Ik moet in totaal 20 weken, maar heb er nu bijna 11 weken opzitten, ik weet niet ik nog mogelijk is om in die korte tijd te switchen..
Dat zou ik dan ook niet doen. Je hebt meer dan de helft er dus opzitten. Met wie heb je nu gesproken op school? Kun je niet bij iemand anders terecht? En anders heel hard hopen dat de zieke snel terugkomt???
sArAh_dV schreef:
14-11-2018 21:05
Ik moet in totaal 20 weken, maar heb er nu bijna 11 weken opzitten, ik weet niet ik nog mogelijk is om in die korte tijd te switchen..
Dat zou ik dan ook niet doen. Je hebt meer dan de helft er dus opzitten. Met wie heb je nu gesproken op school? Kun je niet bij iemand anders terecht? En anders heel hard hopen dat de zieke snel terugkomt???
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lily1504 post_id=29245450 time=1542226048 user_id=367599]
Dat zou ik dan ook niet doen. Je hebt meer dan de helft er dus opzitten. Met wie heb je nu gesproken op school? Kun je niet bij iemand anders terecht? En anders heel hard hopen dat de zieke snel terugkomt???
[/quote

Ja ik zo nog naar mijn mentor kunnen gaan, en dan gewoon met haar bespreken hoe ik deze weken het best kan volhouden, en hopen dat ze er ook rekening mee houden tijdens de beoordeling, aangezien ze me niet kunnen beoordelen op mijn vakgebied.
Dan zou ik zeker je mentor opzoeken en het er met hem/haar over hebben. Soms helpt een luisterend oor al. Maar ik zou niet wachten tot de beoordeling, want dan is het te laat. Dus mailtje naar je mentor en een gesprek aanvragen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals teruggaan naar je opleiding, deze stage past niet bij de doelen van je stage. Als je eigen docenten niets willen doen schakel dan de loopbaanbegeleider in van jouw ROC.

Sterkte
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven