Werk & Studie alle pijlers

Directeur heeft moeite om sollicitatiegesprek in te plannen

17-02-2019 10:15 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb na een koffieafspraak met een medewerker per e-mail een afspraakverzoek op de email gezet voor de directeur. E-mail die verzonden was in december 2018. Ontvang ik een reactie deze maand de excusses dat niet tijdig is gereageerd op de e-mail en als ik nog werk zoek dan willen ze graag een afspraak maken. Dus weer een concreet voorstel doorgemaild....

Voor mij de eerste keer dat een beleidsbepaler zo traag reageerd.Mijn ervaring is dat er binnen een korte tijd wordt gereageerd.
Wie heeft soortgelijke ervaring tijdens een sollicitatieproces?
Gelijktijdig vraag ik hierdoor me ook af; een eenvoudige taak als een gesprek inplannen gaat al mis. Is dit een signaal voor...?
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat er een interne kandidaat was, of een andere voorkeurskandidaat.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Als je nog andere opties hebt zou ik die kiezen.
En ik zou het in mijn achterhoofd houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt die medewerker er over?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is een signaal dat het heel goed zou kunnen dat het daar een zooitje is.
Het is weinig professioneel.
Voordat je daar zou gaan werken, zou ik heel goed uitzoeken hoe het er daar aan toe gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik hetzelfde behandelen als heel laat en spaarzaam reagerende marktplaatsverkopers: ik ga eerst naar een ander die hetzelfde verkoopt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De omstandigheden kunnen altijd veranderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet helemaal hoe het gelopen is. Je hebt met iemand koffie gedronken en toen eenzijdig gevraagd om een afspraak? Of eenzijdig al ingepland? Op basis van wat dan? En wist die directeur ervan dat je dat zou doen? Of moest die jouw mail maar toevallig opmerken tussen misschien wel honderden andere mails?
Alle reacties Link kopieren
Je wil solliciteren op een bestaande vacature, of is het meer een open sollicitatie?

Door omstandigheden (ziekte, zwangerschap, zorgverlof, vakantie, reorganisatie, problemen, etc) was jouw sollicitatie de afgelopen 2 maanden geen prioriteit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
17-02-2019 10:39
Ik snap niet helemaal hoe het gelopen is. Je hebt met iemand koffie gedronken en toen eenzijdig gevraagd om een afspraak? Of eenzijdig al ingepland? Op basis van wat dan? En wist die directeur ervan dat je dat zou doen? Of moest die jouw mail maar toevallig opmerken tussen misschien wel honderden andere mails?
koffieafspraak > goed gesprek > openstaande vacatures > regie behouden zie OP > .... @(
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
17-02-2019 10:39
Ik snap niet helemaal hoe het gelopen is. Je hebt met iemand koffie gedronken en toen eenzijdig gevraagd om een afspraak? Of eenzijdig al ingepland? Op basis van wat dan? En wist die directeur ervan dat je dat zou doen? Of moest die jouw mail maar toevallig opmerken tussen misschien wel honderden andere mails?
Goede opmerking.
Waarom moet het gesprek met directeur? Willen zij dat zo?
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
17-02-2019 11:03
Goede opmerking.
ik kan je reactie niet plaasten. De directeur schreef als nog zoekende bent naar een nieuwe baan dan maak ik graag een afspraak.
S0LEIL schreef:
17-02-2019 10:39
Ik snap niet helemaal hoe het gelopen is. Je hebt met iemand koffie gedronken en toen eenzijdig gevraagd om een afspraak? Of eenzijdig al ingepland? Op basis van wat dan? En wist die directeur ervan dat je dat zou doen? Of moest die jouw mail maar toevallig opmerken tussen misschien wel honderden andere mails?
Precies. Directeuren zijn toch meestal niet met allerlei praktische zaken bezig, zoals sollicitatiegesprekken? Tenzij het om iemand gaat waarmee ze zelf rechtstreeks samenwerken.
Alle reacties Link kopieren
meisjevandemarkt schreef:
17-02-2019 11:05
ik kan je reactie niet plaasten. De directeur schreef als nog zoekende bent naar een nieuwe baan dan maak ik graag een afspraak.
In dec 2018?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 11:07
6.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
meisjevandemarkt schreef:
17-02-2019 10:43
koffieafspraak > goed gesprek > openstaande vacatures > regie behouden zie OP > .... @(
Nope, nog steeds onduidelijk.
Dus er is een vacature? Maar je hebt niet de officiële sollicitatieroute aangehouden? In plaats daarvan heb je om een rechtstreeks onderhoud met de directeur gevraagd?
meisjevandemarkt schreef:
17-02-2019 10:43
koffieafspraak > goed gesprek > openstaande vacatures > regie behouden zie OP > .... @(
Ik lees dit niet in de OP?
meisjevandemarkt schreef:
17-02-2019 11:05
ik kan je reactie niet plaasten. De directeur schreef als nog zoekende bent naar een nieuwe baan dan maak ik graag een afspraak.


Voor jou met degene die de sollicitaties afhandelt neem ik aan? Toch niet perse met hem zelf?
Alle reacties Link kopieren
meisjevandemarkt schreef:
17-02-2019 10:43
koffieafspraak > goed gesprek > openstaande vacatures > regie behouden zie OP > .... @(
Regie behouden is iets anders dan de directeur afspraakvoorstellen mailen, 2 maanden rustig afwachten, en weer een afspraakvoorstel mailen.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-02-2019 11:08
Voor jou met degene die de sollicitaties afhandelt neem ik aan? Toch niet perse met hem zelf?
jawel
Is de directeur degene die de sollicitaties voor de openstaande vacature afhandelt, ook volgens de vacaturetekst? Heb je duidelijk gemeld dat je solliciteert op die vacature?

Sorry, maar je bent echt heel onduidelijk in dit topic. Een helder antwoord op deze vragen zou helpen om je vraag goed te kunnen beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel gek vinden als ik een koffieafspraak heb met iemand, dat die persoon dan direct mijn directeur gaat mailen met verzoek om een afspraak. Wie zegt dat de directeur zit te wachten op een afspraak?
Ik hoop dat je in je mails beter Nederlands schrijft dan hier.
Alle reacties Link kopieren
Werk je al bij dit bedrijf of nog niet? Bij ons zou ik de mail met dat hij een afspraak wil plannen met je, forwarden naar zijn secretaresse. Dat werkt veel sneller.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je ook niet erg duidelijk.
Vraag me ook af hoe helder je per e-mail communiceert.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven