Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen: blijven of gaan?

26-02-2019 16:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geweldige baan. Veel afwisseling, veel vrijheid, veel contacten, echt mijn droombaan. Ons team is erg klein, en de sfeer is het laatste jaar vanwege de thuisomstandigheden van mijn leidinggevende enorm verslechterd: als het bij hem thuis niet loopt (en dat is de laatste maanden constant zo), is het op het werk ook niet te harden qua negativiteit, gebrek aan backup, onder-de-gordel opmerkingen. Dit kost bakken negatieve energie. Ik heb sterk de neiging te solliciteren, maar de enige motivatie om dat te doen is de sfeer, en zeker niet het werk. Wat te doen: blijven of weggaan?
Alle reacties Link kopieren
Is dit al eens besproken met je leidinggevende?
Zit er nog een baas boven baas?
Daar "de sfeer" aankaarten?

Hoe staan andere collega's erin?
Weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Meermaals over de sfeer gesproken.
Helaas is mijn leidinggevende de baas en is er niet nog een andere leidinggevende. Er is alleen een adviesboard.
Mijn andere collega werkt er nog niet zo lang, maar hij heeft er wel last van en twijfelt nu of hij de goede keuze heeft gemaakt om bij ons te werken. En dat is ons hele team...
Kun je geen weerwoord geven als je baas zo vervelend doet? Op een rustige, assertieve manier.
JackyS01 schreef:
26-02-2019 16:28
Meermaals over de sfeer gesproken.
Helaas is mijn leidinggevende de baas en is er niet nog een andere leidinggevende. Er is alleen een adviesboard.
Mijn andere collega werkt er nog niet zo lang, maar hij heeft er wel last van en twijfelt nu of hij de goede keuze heeft gemaakt om bij ons te werken. En dat is ons hele team...
Time to run.

En als je denkt dat ie kan zwijgen je collega inlichten over je plannen.
Wie weet begint ie dan ook terug rond te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Zeker in een klein team kan 1 persoon ontzettend bepalend zijn. Mijn ervaring is dat je daar weinig aan kan veranderen. De economie is goed, werkgevers smeken om personeel. Ik zou rond gaan kijken en alleen reageren op vacatures die ik echt heel leuk en passend zou vinden. Want deze situatie gaat je nekken. Ik spreek uit ervaring.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch tijd om maar eens de manager te gaan managen.
Als hij het nodig vind om zijn frustraties van thuis op jullie te botvieren dan zou ik er ook maar eens met gestrekt been ingaan.
Dit soort mensen kunnen dit soort gedrag vertonen omdat ze denken dat iedereen bang is voor zijn of haar baantje en daarom alles wel pikken.
Vaak komen ze hier ook mee weg, dat is het vervelende
Durf maar eens ongezouten de waarheid te zeggen, uiteindelijk krijg je dan meer respect dan nu het geval is.
Thats about all I got to say bout that.
Weet zijn vrouw / partner eigenlijk dat hij zich op zijn werk al tijden als een eersteklas eikel gedraagt?
En dat zijn personeel het daarom wil aftrappen?

In zo'n klein bedrijf heb je soms ook wel contact met de partners en zou je haar er es op kunnen aanspreken / de vraag stellen?
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen. Sfeer is gewoon een belangrijk deel van werk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ook zo'n baas gehad. Als hij thuis ruzie had gehad was het een dag later een grafstemming op het werk. Heel naar. Nu hadden wij een wat groter team (man of 20) dus daar viel wel om heen te werken. Maar toch, het bepaalde heel de sfeer voor een paar dagen. Ik zou toch om me heen gaan kijken als ik jou was.
The owls are not what they seem
Gelijkaardige situatie en een van de redenen dat ik aan het vertrekken ben. Sleuren aan collega en pogingen om de sfeer te verbeteren, is haast vermoeiender dan het werk op zich en eenmaal thuis is het lastiger om dit van je af te zetten.
Een goede sfeer kan slechtere voorwaarden nog compenseren.
Als je niet gelukkig bent op je werk dan een andere baan zoeken. Er liggen op het moment heel veel kansen op de arbeidsmarkt
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie goede adviezen en ondersteunende verhalen. Ik stond al op het randje en heb nu besloten actief te gaan solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven