Werk & Studie alle pijlers

Apothekersassistent ervaringen...

04-03-2019 13:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er hier apothekersassistent en wat vind je van je baan?
Is het lichamelijk zwaar? Wat vond je van de opleiding? Moeilijk of wel te doen? En hoe is het loon?
Ben erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Niemand?
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat vindt jij lichamelijk zwaar? Het is geen bureaubaan.
De opleiding vond ik simpel. Maar ja het was ook eigenlijk onder mijn kunnen omdat ik geen zin had in school.
En het salaris is online te vinden. Of het ligt aan je eigen uitgave om of het voldoende is.
Dus je vragen zijn vrij ruim
Alle reacties Link kopieren
Lichamelijk totaal niet zwaar, zou echt niet bedenken wat er in hemelsnaam zwaar aan moet zijn. Of de opleiding zwaar is ligt aan jezelf, ik had/heb met sommige dingen wel wat moeite en ben ook echt met hakken over de sloot geslaagd. Werk nu als verpleegkundige en nog steeds heb ik met bepaalde handelingen moeite. Geeft niets want dan vraag ik hulp of zorg dat ik extra zorgvuldig werk. Loon vond ik wel Oke maar ik ben ook niet iemand die duizenden euro’s per maand nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vaste apotheek is het altijd extreem druk, op welk tijdstip of dag je ook binnenkomt en veel klanten zijn de vrolijkste niet, wegens ergens last van natuurlijk en dan ook nog de lange wachttijden. Dus ben je heel erg sociaal en kun je goed op je benen staan (bijna) de hele dag dan is het misschien iets voor jou?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
En kun je omgaan met klanten die gek worden van de regels van de zorgverzekering en hun ongenoegen daarover afreageren op de apothekersassistente?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 jaar mijn diploma en ik heb het naar mn zin. Lichamelijk zwaar vind ik persoonlijk wel meevallen. Je staat veel en dat vind ik soms wel vermoeiend. Nu verschilt dat ook per dag. Er zijn ook dagen dat ik veel achter de computer zit en dan valt het wel weer mee. Salaris gaat gewoon via cao. Voor mbo is het best oké, zeker als je wat jaren ervaring hebt. Ieder jaar ga je een trede omhoog ej ga je wat meer verdienen. De opleiding vond ik niet echt moeilijk. Ik vond vooral het bereiden wel pittig, maar ik begrijp dat dit steeds minder gegeven wordt. Wat hier boven wordt aangegeven over boze klanten valt ook best mee. Nu scheelt het ook waar je werkt. Eerder werkte ik in een stadsapotheek met veel mondiger volk, daar had je vaak discussies, nu werk ik in een dorpsapotheek en daar is men een stuk aardiger. Als je nog iets wilt weten, laat het maar weten hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik werk alweer bijna 4 jaar als apothekersassistente. Het werk vind ik wel afwisselend, maar dat verschilt ook wel per apotheek. Sommige apotheken leveren geen incontinentie materiaal en/of diabetes hulpmiddelen meer. Bereiden komt bijna niet meer voor. Lichamelijk is het niet een zwaar beroep. Over het algemeen sta je vaak wel hele dagen. Het is vooral geestelijke inspanning.

Op dit moment ervaar ik zelf wel veel werkdruk door personeelstekort. Het gat is in bepaalde streken gewoon niet op te vullen. Dus werk gegarandeerd...

De opleiding vond ik niet moeilijk, maar ik kan niet voor een ander spreken. Heb wel veel mensen zien afvallen het eerste jaar. Je moet wel enig inzet tonen en motivatie hebben anders red je het niet.

Het salaris is voor een mbo opleiding in de zorg het beste. Startsalaris is ongeveer 1580 netto als je 36 uur gaat werken per week.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook apothekersassistent, en ik vind het assistente werk niet meer zo leuk. Ik vind het veel van hetzelfde waardoor ik er weinig uitdaging in vind. Zelf heb ik geen last van lastige patiënten maar ze zijn er zeker wel. Ze denken ook vaak alles te weten hoe de regels zijn en sommige willen dan ook niet luisteren als je ze wilt uitleggen hoe het zit. Daar moet je wel tegen kunnen. Mijn collega's vinden het werk trouwens wel leuk, maar voor mij te weinig uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Renskepper schreef:
04-03-2019 19:35
Ik werk alweer bijna 4 jaar als apothekersassistente. Het werk vind ik wel afwisselend, maar dat verschilt ook wel per apotheek. Sommige apotheken leveren geen incontinentie materiaal en/of diabetes hulpmiddelen meer. Bereiden komt bijna niet meer voor. Lichamelijk is het niet een zwaar beroep. Over het algemeen sta je vaak wel hele dagen. Het is vooral geestelijke inspanning.

Op dit moment ervaar ik zelf wel veel werkdruk door personeelstekort. Het gat is in bepaalde streken gewoon niet op te vullen. Dus werk gegarandeerd...

De opleiding vond ik niet moeilijk, maar ik kan niet voor een ander spreken. Heb wel veel mensen zien afvallen het eerste jaar. Je moet wel enig inzet tonen en motivatie hebben anders red je het niet.

Het salaris is voor een mbo opleiding in de zorg het beste. Startsalaris is ongeveer 1580 netto als je 36 uur gaat werken per week.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust :)
Welke streken bedoel je dan precies?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie reacties. Hebben jullie het dan over de bbl variant? En is dat te doen met een gezin?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de opleiding goed te combineren met werk en gezin, maar ik weet ook dat sommige het heel zwaar hadden sommige zijn daardoor gestopt. Ik ben nu aan het nadenken om de studie farmakunde op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bol gedaan. BBL wordt bijna niet meer aangeboden en bij mij in de regio is er ook bijna geen BBL plek te vinden. Ik heb wel de versnelde opleiding gedaan (2 jaar ipv 3). Ik vond het goed te doen, maar ik heb geen kinderen. Ik had in mijn klas wel een aantal zitten met kinderen en die vonden het volgens mij ook wel goed te doen. Nu was het bij ons gewoon overdag les, dus hadden ze opvang net zoals wanneer ze werk zouden hebben en in de avond en weekenden huiswerk maken en leren
Alle reacties Link kopieren
laurie86 schreef:
04-03-2019 20:37
Welke streken bedoel je dan precies?
Ik noem maar even de provincie Gelderland.
In de randstad schijnt ook al wel vaak een te kort te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Renskepper schreef:
05-03-2019 19:25
Ik noem maar even de provincie Gelderland.
In de randstad schijnt ook al wel vaak een te kort te zijn.
Op veel plekken. Ik had na het halen van mijn diploma (2jaar geleden) keuze uit waar ik wilde werken en toen dat tegen bleek te vallen, kon ik zo ergens anders beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven