Werk & Studie alle pijlers

Geen stagecoördinator en nu?

19-03-2019 14:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd opzoek naar een leerwerkplek voor mijn BBL-opleiding. Heb al gesolliciteerd op ongeveer 10 organisaties, maar nog niet uitgenodigd voor gesprek. Mijn ervaring is inmiddels dat het lastig is om een erkend leerbedrijf te vinden, die leerwerkplekken aanbied voor mijn opleiding, al helemaal in mijn provincie (opleiding is in een andere provincie).

Ik had al eerder met mijn opleiding gemaild met de vraag of ik een overzicht kan krijgen van leerbedrijven die bij hen bekend zijn. Ik werd verwezen naar SBB.nl, daar heb ik het formulier ingevuld voor stagetekort. Toen ik later weer een mail stuurde naar de opleiding met de vraag of ik de contactgegevens kan krijgen van de stagecoördinator die over mijn opleiding gaat, kreeg ik als antwoord dat zij niet wist wat ik bedoelde. Later gaf zij aan dat er op het moment geen stageadviseur is voor mijn opleiding en dat ik contact moet opnemen met een contactpersoon van SBB en moet vragen of zij een stagiair willen hebben van mijn opleiding.

Ik vraag mij af of zij foutieve informatie geeft of dat ik het gewoon niet goed begrijp. Op SBB staat namelijk dat ik contact moet opnemen met mijn stagecoördinator van mijn opleiding. Ik zou kunnen bellen naar het algemene nummer van SBB, alleen weet ik niet zo goed wat ik dan moet vragen of zeggen.

Wat ik ook opmerkelijk vind is dat mijn opleiding geen overzicht kan geven van erkend leerbedrijven die bij hen bekend zijn. Andersom is dit namelijk wel het geval, een aantal organisaties waar ik op heb gesolliciteerd geven aan bekend te zijn met mijn opleiding en ROC.
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 19-03-2019 14:20
9.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hoi SBB. ik wilde mijn stagecoordinator vragen maar de school zegt dat die er niet is voor mijn opleiding, kunnen jullie mij verder helpen?
En doooooor!
Die mensen van de SBB erkennen de leerbedrijven en onderhouden contacten, dus het is inderdaad slim om via de contactpersoon van die regio eens te vragen of zij een stageplek weet.
Verder komen ze ook op scholen en is het heel genant voor een school om van een SBB persoon te horen dat hun leerlingen zo wanhopig zijn dat ze naar de SBB gaan.
En misschien weet je mentor wel iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met SBB gebeld. Blijkbaar was mijn melding voor stagetekort niet doorgekomen, deze heeft de telefonist nu voor mij opnieuw ingevuld. Tot zover kunnen zij mij dus helpen. Ik krijg binnen vijf werkdagen antwoord.

Op dit moment is alleen toegezegd dat ik ben aangenomen voor de opleiding, mits ik een leerwerkplek heb gevonden. Ik heb dus geen mentor op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Oliebol, heeft het wellicht zin om hier te plaatsen wat voor opleiding je hopelijk gaat volgen, en bij wat voor bedrijf je dan ook een leerwerkplek zoekt?

Zet daarvoor desnoods ook je social media in.
Alle reacties Link kopieren
snaptegijut schreef:
19-03-2019 16:01
Oliebol, heeft het wellicht zin om hier te plaatsen wat voor opleiding je hopelijk gaat volgen, en bij wat voor bedrijf je dan ook een leerwerkplek zoekt?

Zet daarvoor desnoods ook je social media in.
Het zou wel zin hebben, maar dan ben ik te herkenbaar.

Social media is misschien wel een goed idee.
Blijven proberen en laat iemand naar je brief kijken. In het eerste jaar was het voor mij ook lastig. Uiteindelijk toch gelukt. Ook wel 20 brieven. Een stagiair kost tijd, daar heeft niet iedereen zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven