Werk & Studie alle pijlers

Verandering functie inhoud tijdens reintegratie

21-03-2019 10:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-03-2019 09:26
Reden: maatregelen genomen ivm OP verwijderd
99.89% gewijzigd
Dus nog voor het uitbreiden / wijzigen van je functie ben je overspannen geraakt en dat was werk-gerelateerd.

Waarom denk je dat je na re-integratie deze (nieuwe) functie wel succesvol zou kunnen vervullen? Waar is het volgens jou mis gegaan en hoe is dat opgelost of op te lossen? Waarom wil je deze functie graag vervullen?

Zoals ik het lees is er nog geen sprake van overeenstemming over je nieuwe functie en staat je werkgever in zijn recht om je in de 'oude' functie als manager van 3 mensen te laten re-integreren. Wat is je bezwaar hiertegen precies? Het lijkt me persoonlijk wel prettig eerst in een bekende situatie te re-integreren voor je nieuwe uitdagingen aan gaat in dit geval?
zeeuwsmisje92 schreef:
21-03-2019 10:32
Nu heb ik reden om aan te nemen dat dit gesprek gaat over het feit dat hij mijn nieuwe afdeling onder mij weg wil halen. Nu is mijn vraag: mag dat zomaar? Ik zou namelijk integreren in eigen werk.
Aannames, wacht eerst het gesprek af. Je bent nu al van alles aan het invullen.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:31
Reden: Net
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen dan? Blijkbaar had je al de grootste moeite om drie mensen aan te sturen en om taken behoorlijk te delegeren zodat jouw werkdruk een beetje werkbaar bleef.
Door je ziek te melden heb je toch laten zien dat het blijkbaar echt geen goed idee is om jouw verantwoordelijkheden verder uit te breiden?
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:32
Reden: Net
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga eerst eens in gesprek met je werker. Kijk wat ze van plan zijn.

Het bedrijf draait niet alleen op Zeeuwsmeisje en haar wensen. Waarschijnlijk heeft het hun ook doen inzien dat de situatie die ze bedacht hadden niet werkten. En zijn ze gaan schuiven met werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Dat zou ik doen als werkgever.

De situatie die er was, die kon jij niet aan en werkte dus niet. Er zullen dan ook veranderingen doorgevoerd moeten worden. En dan wordt er niet alleen gekeken wat jij graag zou willen.

Misschien willen ze in dit gesprek ook helder krijgen wat jij zou willen gaan doen, of dat jij nog adviezen hebt, en waar jij allemaal tegen aan gelopen bent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dat zou best zo kunnen zijn, maar jezelf dan ziek melden is echt een brevet van onvermogen.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:32
Reden: Net
98.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij wil je opwerken. Prima, maar besef dat je door je ziek te melden het signaal hebt afgegeven dat meer groei er voorlopig niet in zit. Dat het misschien zelfs verstandig is als je even een pas op de plaats maakt of een stap terug doet.

Daarbij: een manager die er 12 uur per week is, dat is niet veel. Logisch dat ze jou niet meteen al je oude taken teruggeven. En het is ook logisch dat ze naar meer kijken dan wat jij wil en vindt. Je weet niet wat er tijdens jouw afwezigheid gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmisje92 schreef:
21-03-2019 11:18
Bedankt hamerhaai, dat zou inderdaad ook gewoon kunnen. Ben sowieso erg benieuwd naar het gesprek morgen :)
Je komt niet over alsof je benieuwd bent. Je komt over alsof je na jouw ziekte even alles wil gaan regelen zoals jij het hebben wil.
Alle reacties Link kopieren
Vanuit het bedrijf gezien is deze situatie natuurlijk ook waardeloos... een manager die haar werk niet aan kan, maar wel exact hetzelfde werk weer wil doen.
Ik zou als bedrijf daar ook een streep doorheen zetten.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:32
Reden: Net
99.01% gewijzigd
zeeuwsmisje92 schreef:
21-03-2019 11:08
Ik had totaal geen moeite om 3 mensen aan te sturen. Waar ik wel moeite mee had is het feit dat de afdeling die ik aanstuurde eerste uit 6 mensen bestond en is uitgedund naar 3 mensen terwijl de werkzaamheden hetzelfde gebleven zijn. Dan kun je delegeren wat je wil, maar iedereen heeft maar 2 handen.
Waarom ben je dan akkoord gegaan met een zwaardere managementsfunctie?
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmisje92 schreef:
21-03-2019 11:58
Snap ik ghostly41. Maar de arbo heeft ook gezegd dat terugkeer in de eigen functie geen probleem moet zijn, mits duidelijke afspraken gemaakt worden over taken/verantwoordelijkheden/inrichting functie.
Die afspraken kunnen bijvoorbeeld ook zijn om alles voorlopig bij het oude te laten of andere wijzigingen in de structuur of functie aan te brengen.

De werkgever moet jou in de basis reïntegreren in jouw oude functie. Maar dat betekent niet dat de werkgever de organisatie niet naar eigen goeddunken mag (her)inrichten op basis van actuele ontwikkelingen en/of voortschrijdend inzicht.

Sterker nog, gezien jij omgevallen bent, ligt er een duidelijke verantwoordelijkheid bij de werkgever om te beoordelen of de eerder bedachte plannen echt haalbaar zijn, of dat er wellicht iets moet veranderen om de situatie wel werkbaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:33
Reden: Net
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:33
Reden: Net
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je weer begint na ziek melden, voor 12 uur, zal dit niet in je oude leidinggevende functie zijn.

Vaak begint het met simpele klusjes, als koffie drinken, kopiëren, emails lezen, telefoon opnemen.

Ga er dus niet van uit dat je gaat beginnen in je oude/huidige functie.

En ja, dat mag. En ja, dat is logisch.

Confronterend en pijnlijk.

Maar je kon het niet aan. En dat lag an jezelf. Nooit ligt overspannenheid volledig aan je werkgever/werk.

Jij hebt te lang over grenzen heen gegaan. Je zult dus weer onderaan moeten beginnen.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:33
Reden: Net
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmisje92 schreef:
21-03-2019 12:20
Dat het zal beginnen met bakje koffie, praatje maken, mailtje lezen sta ik helemaal achter. Denk ook dat dat verstandig is en dat beide partijen het hier over eens zijn. Maar over 6/8 weken kan ik er toch vanuit gaan dat ik mijn oude functie weer kan oppakken? Volgende de arbo werk ik dan namelijk weer fulltime, als alles volgens plan loopt. Of werkt het anders?
Bij een herstel na overspannenheid, kun je beter het per dag bekijken.

Ga eerst maar eens naar het gesprek morgen.

En die week erop koffie doen.

Er zijn je velen met overspannenheid voor geweest, die dan alweer instorten. Na zoiets kleins.

Waar een gesprek en koffie drinken, het weer zien van collega's, de sfeer, al te veel blijkt.

Ik hoop dit niet voor jou. Maar hou daar rekening mee.

Waar je nu thuis denkt dat je weer fulltime kunt werken over 6/8 weken. Weer naar het werk, is totaal anders.

Bekijk het per dag. Dat is voldoende.

Ik verwacht niet dat jij over 6 a 8 weken weer fulltime aan het werk bent. Hou er rekening mee dat herstel na overspannenheid langer dan je verwacht kan duren.

Dat is niet erg. Wel vervelend natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Qua financiën hoef je niet bang te zijn. Je krijgt gewoon uitbetaald naar je functie voordat je ziek werd.

Mochten ze je tijdens ziekte in een andere schaal willen zetten, raadpleeg dan een jurist. Juridisch loket is gratis en/of naar inkomsten.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:33
Reden: Net
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Zelf meegemaakt.

Mijn bedrijfsarts dacht ook binnen zoveel tijd weer fulltime. Dit zijn echter schattingen. Jij en de bedrijfsarts weten pas of het lukt als je eerst weer eens naar het werk gaat.

Doe alles stap voor stap.

Zelf heb ik ook weer geprobeerd te gaan werken, maar alles ging draaien, zweten etc. Ik kon het helaas toch niet aan.

Dan kun je weer verder kijken met je bedrijfsarts en werkgever.

Maar misschien gaat het bij jou wel goed! En dat is ook oké.

Als je maar stap voor stap het doet.

Ik kan je wel echt aanraden om naar een psycholoog, Mindfulness, haptonoom, nlp coach of iets dergelijks te gaan.

De oorzaak vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren. Bij jezelf.

Niet steeds de werkgever de schuld geven.
Alle reacties Link kopieren
.
zeeuwsmisje92 wijzigde dit bericht op 22-03-2019 18:34
Reden: Net
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wil je ergens ook bewijzen, aan jezelf of aan je werkgever, dat je niet zwak bent? Dat je het wel aankan? Dat je genoeg hebt geleerd om je werk weer te kunnen doen? Dat het echt niet allemaal aan jou lag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven