Werk & Studie alle pijlers

Werkgeversverklaring huurwoning

23-04-2019 20:00 17 berichten
Wij zijn uitgekozen voor een huurwoning (vrije sector) en moeten documenten aanleveren. Nu is diegene van personeelszaken op vakantie en kan ik niet spoedig een werkgeversverklaring inleveren. Ik heb ipv daarvan verstuurd; inkomensverklaring 2018, jaaropgave 2017 en 2018, mijn arbeidscontract (onbepaalde tijd) en een mail van mijn werkgever met uitleg waarom ze deze niet kunnen invullen nu. Daarnaast natuurlijk 3 loonstroken, bankafschrift etc. Heb al gebelt maar ons aanspreekpunt was er vandaag niet.

Komt dat wat ik heb verstuurd overeen, zou dat voldoende zijn? Ik ben onbekend op dit gebied dus wellicht kunnen jullie mij wat geruststellen.
Alle reacties Link kopieren
Is er echt maar 1 persoon die dat soort dingen kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een arbeidsovereenkomst van onbepaalde tijd? Dat zou toch al genoeg moeten zijn? Waarom vragen ze nog om een werkgeversverklaring? Bij ons (vrije sector, corporatie) was die alleen nodig bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me voldoende. En als je niets hoort morgenochtend gewoon in de middag weer Bellem. Ze geven de woning echt niet zomaar aan iemand anders.
Those who don’t believe in magic will never find it
luiwammes schreef:
23-04-2019 20:03
Je hebt een arbeidsovereenkomst van onbepaalde tijd? Dat zou toch al genoeg moeten zijn? Waarom vragen ze nog om een werkgeversverklaring? Bij ons (vrije sector, corporatie) was die alleen nodig bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.
Klopt ik heb een vast contract. Deze ook verstuurd. Hebben ze die misschien nodig voor bruto inkomen en vakantiegeld wat de werkgever ook in moet vullen? Ik heb in ieder geval ook een inkomensverklaring verstuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de werkgeversverklaring gewoon standaard op de lijst van aan te leveren documenten staat, maar dat is bij een vast contract natuurlijk niet echt van belang.
Mijn ervaring was dat het echt heel belangrijk was om alle papieren te hebben. Had je 1 ding niet dan ging de woning gelijk naar de volgende (bezichtiging met 5 man tegelijk). Maar dat was sociale huurwoning misschien is dat anders.
Alle reacties Link kopieren
Een werkgeversverklaring is niets meer dan bewijs dat je een baan hebt en wat voor salaris/bonus je daarmee verdient. Als je een contract voor bepaalde tijd hebt dan kan je werkgever aangeven of zij de intentie hebben jou te verlengen. Bij een vast contract is dat laatste niet van belang en het eerste kun je bewijzen met je contract en je loonstrookjes.

Ik zou me niet zo druk maken!
Ik vind het niet voldoende!

Als dat nog niet genoeg is wat je hebt gestuurd, dan stuurde ik mijn geboorteakte mee, boekje van alle inentingen bij de dokter, zwembrevetten, dactylo-attest en mijn eerste rapport ook nog! :lijstje:


Succes en veel plezier in de woning. Want die ga je krijgen, dat voel ik.
luiwammes schreef:
23-04-2019 20:03
Je hebt een arbeidsovereenkomst van onbepaalde tijd? Dat zou toch al genoeg moeten zijn? Waarom vragen ze nog om een werkgeversverklaring? Bij ons (vrije sector, corporatie) was die alleen nodig bij een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd.
Same here.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-04-2019 20:22
Een werkgeversverklaring is niets meer dan bewijs dat je een baan hebt en wat voor salaris/bonus je daarmee verdient. Als je een contract voor bepaalde tijd hebt dan kan je werkgever aangeven of zij de intentie hebben jou te verlengen. Bij een vast contract is dat laatste niet van belang en het eerste kun je bewijzen met je contract en je loonstrookjes.

Ik zou me niet zo druk maken!
Toen ik een werkgeversverklaring wilde van mijn oude werkgever moest ik daar een verklaring tekenen dat ik aan deze verklaring geen rechten zou ontlenen. Dus de verklaring is ook nog eens een wassen neus.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
23-04-2019 21:37
Toen ik een werkgeversverklaring wilde van mijn oude werkgever moest ik daar een verklaring tekenen dat ik aan deze verklaring geen rechten zou ontlenen. Dus de verklaring is ook nog eens een wassen neus.
:rofl: Had je werkgever daar misschien ervaring mee?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-04-2019 21:54
:rofl: Had je werkgever daar misschien ervaring mee?
Ja, mensen van wie het contract niet verlengt werd die zich beriepen op die verklaring. Overigens deed de werkgever ook aan zo'n extra verklaring wanneer mensen om een werkgeversverklaring vroegen. Maar het waren beide detacheerders, waar ook exit-procedures waren voor wanneer mensen langer dan 6 maanden op de bank zaten zonder opdracht.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
23-04-2019 21:37
Toen ik een werkgeversverklaring wilde van mijn oude werkgever moest ik daar een verklaring tekenen dat ik aan deze verklaring geen rechten zou ontlenen. Dus de verklaring is ook nog eens een wassen neus.
Ik heb een tijdje in een functie gezeten waar ik werkgeversverklaringen verstrekte en wij deden hetzelfde. Het is ook een intentieverklaring, geen belofte en toch was er in het verleden gedoe om geweest. En ja, wassen neus...
Dank voor jullie antwoorden! We hebben vandaag te horen gekregen dat ze het huurcontract aan het opstellen zijn :-) Verder niet meer gehoord hoe verder maar dat zal morgen vast komen.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
23-04-2019 20:06
Ik denk dat de werkgeversverklaring gewoon standaard op de lijst van aan te leveren documenten staat, maar dat is bij een vast contract natuurlijk niet echt van belang.
Ik heb ook een vast contract voor onbepaalde tijd, maar toch wilde mijn verhuurder ook een werkgeversverklaring.
Alle reacties Link kopieren
Wij moesten voor ons koophuis voor de hypotheek ook mijn werkgeversverklaring opsturen, ook al heb ik een vast contract. Anders kregen we geen hypotheek. Zo gek is dat dus blijkbaar niet :)

Hopelijk is het voldoende wat je nu hebt:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven