Werk & Studie alle pijlers

Het is druk

14-05-2019 09:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik thuis door een ongeval. Krijg ik gisteren WhatsAppbericht van een collega met de vraag wanneer ik terug kom want heel druk. Ze merken dat ik er niet ben.
Aan de ene kant voel ik me gevlijd aan de andere kant heb ik zoiets van "ja dan moeten jullie met z'n allen harder werken". Tenslotte is elke collega wel eens afwezig.
jij wordt niet vervangen?
Goed uitzieken, die collega stapt maar naar hoger hand met klachten dat het te druk is.
Het is een vraag wanneer je weer terugkomt, niet een eis dat je vandaag weer moet beginnen. Als je nog niet weet wanneer je weer terug bent, kun je dat toch gewoon antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Hun probleem. Collega moet maar aandringen op goede vervanging.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
14-05-2019 09:57
jij wordt niet vervangen?
Niemand. Tenzij bij lange afwezigheid.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-05-2019 10:01
Het is een vraag wanneer je weer terugkomt, niet een eis dat je vandaag weer moet beginnen. Als je nog niet weet wanneer je weer terug bent, kun je dat toch gewoon antwoorden?
Dit dus. Is toch niet echt een rare vraag?
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-05-2019 10:01
Het is een vraag wanneer je weer terugkomt, niet een eis dat je vandaag weer moet beginnen. Als je nog niet weet wanneer je weer terug bent, kun je dat toch gewoon antwoorden?
Ze kan het ook niet eisen. Ik heb gezegd dat ik het nog niet weet.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
14-05-2019 10:03
Dit dus. Is toch niet echt een rare vraag?
Raar niet dat niet. Ik zou enkel vragen hoe het met iemand is en vragen wanneer die terug is. Niet zeggen dat druk is.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-05-2019 10:01
Het is een vraag wanneer je weer terugkomt, niet een eis dat je vandaag weer moet beginnen. Als je nog niet weet wanneer je weer terug bent, kun je dat toch gewoon antwoorden?
Aan je collega hoef je niets te antwoorden. Het zou in mij niet opkomen om aan mn collega destijds te vragen wanneer haar gebroken duim weer hersteld was. Dat is iets voor de leidinggevende.
Een collega wenst je beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Was de vraag: "Hee hallo hoe gaat het nu? Al wat opgeknapt? Het is hier ongezellig zonder jou en ook best een beetje druk. We missen je!"

Of meer: "Zeg, wanneer kom je weer?! Het is hier hartstikke druk!"

Dat zou voor mij best verschil maken. En dan kun je het ook nog anders lezen dan de schrijver het bedoeld heeft, qua toon...
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
14-05-2019 10:08
Was de vraag: "Hee hallo hoe gaat het nu? Al wat opgeknapt? Het is hier ongezellig zonder jou en ook best een beetje druk. We missen je!"

Of meer: "Zeg, wanneer kom je weer?! Het is hier hartstikke druk!"

Dat zou voor mij best verschil maken. En dan kun je het ook nog anders lezen dan de schrijver het bedoeld heeft, qua toon...
Meer dat tweede
Ik doe veel op een dag. Sommige collega's doen minder. Nu merken ze dat natuurlijk.
Because schreef:
14-05-2019 10:08
Aan je collega hoef je niets te antwoorden. Het zou in mij niet opkomen om aan mn collega destijds te vragen wanneer haar gebroken duim weer hersteld was. Dat is iets voor de leidinggevende.
Een collega wenst je beterschap.

Ik ben toch blij dat ik bij een bedrijf werk waar we dat soort dingen gewoon aan elkaar kunnen vragen zonder bijbedoelingen, zonder tussen de regels te moeten lezen en waar we elkaar altijd het beste gunnen ook al wordt dat niet altijd gezegd.
nessemeisje schreef:
14-05-2019 10:03
Dit dus. Is toch niet echt een rare vraag?
Ik vind het wel een rare vraag. Met name door die opmerking mbt druk zijn.
Daarmee impliceert de ander dat TO voor de lol thuis zit.
Of dat ze zichzelf sneller beter kan maken/ helen omdat ze het druk hebben.
nerdopviva schreef:
14-05-2019 10:14
Ik ben toch blij dat ik bij een bedrijf werk waar we dat soort dingen gewoon aan elkaar kunnen vragen zonder bijbedoelingen, zonder tussen de regels te moeten lezen en waar we elkaar altijd het beste gunnen ook al wordt dat niet altijd gezegd.
Ik werk liever bij een bedrijf waar ondeling het personeel mij niet lastig valt over zulke dingen als ik ziek thuis zit.

Dat de werkgever en de arboarts graag willen weten waar je staat in herstel lijkt me meer dan normaal. Maar collega's die zulke berichtjes gaan sturen kan je missen als kiespijn.
Lucifer2018 schreef:
14-05-2019 10:24
Ik vind het wel een rare vraag. Met name door die opmerking mbt druk zijn.
Daarmee impliceert de ander dat TO voor de lol thuis zit.
Of dat ze zichzelf sneller beter kan maken/ helen omdat ze het druk hebben.

Dat maak jij ervan. En dat is precies wat ik bedoel. Een waarschijnlijk goed bedoelde vraag wordt negatief vertaald. Je zou het ook kunnen lezen zoals het er staat, zonder tussen de regels door te lezen.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 10:34
22.55% gewijzigd
nerdopviva schreef:
14-05-2019 10:29
Dat maak jij ervan.
Niet alleen ik zo te lezen.

Maar vertel mij dan maar wat er totaal anders mee bedoelt word?

met de vraag wanneer ik terug kom want heel druk.
Lucifer2018 schreef:
14-05-2019 10:33
Niet alleen ik zo te lezen.

Maar vertel mij dan maar wat er totaal anders mee bedoelt word?

met de vraag wanneer ik terug kom want heel druk.

Ik weet niet wat ermee bedoeld wordt, ik ben niet degene die het heeft gestuurd. Ik weet wel hoe ik het zou interpreteren: als een vraag wanneer ik weer terug kom. En daar zou ik antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets vraag je niet. TO zit niet voor haar lol thuis na een ongeval. Ik zou gelijk een schuldgevoel hebben.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
14-05-2019 11:02
Zoiets vraag je niet. TO zit niet voor haar lol thuis na een ongeval. Ik zou gelijk een schuldgevoel hebben.
Ik niet. Ik zou ook meteen appen dat ik niet sneller kan genezen omdat het druk is. Helaas. :-D

Dat ze voor het opvangen van de drukte het best de leidingevende kunnen vragen naar een plan, want is natuurlijk heel vervelend voor ze. Dat snap ik ook wel.

En dan bedank ik vriendelijk voor de belangstelling! Superlief. ;-)
Alle reacties Link kopieren
En je opent een topic om jezelf veren in je reet te steken omdat jij de harde werker van de ploeg bent? Nou gefeliciteerd en beterschap dan maar.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ben jij een pleaser?
Heeft collega het nu voor elkaar dat jij minder fijn thuis zit uit te zieken na je ongeval omdat je nu weet dat het druk is?
Denk je nu dat je onmisbaar bent en dus maar eerder naar je werk moet?

Als dat zo is, ben jij een hele goede kandidaat voor een burn out.

Je doet je best op je werk. Nu zit je thuis.
Wanneer je weer op je werk bent, doe je weer je best op het werk.
Tot die tijd moet iedereen daar maar even roeien met de riemen die ze hebben.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven