Werk & Studie alle pijlers

DUO vraagje

18-06-2019 09:26 14 berichten
Goedemorgen,

dit is misschien een heel domme vraag, maar het zit me toch niet lekker. Ik ga een studie doen in september en wilde studiefinanciering aanvragen. De studie stond op dat moment nog niet bij duo geregistreerd, dus heb ik de studie zelf opgegeven. Studiefinanciering is toegewezen op basis van die zelf opgegeven studie denk ik. Inmiddels staat de studie die ik ga volgen óók bij door duo geregistreerde studies. Dubbelop dus.

Mijn vraag is, kan dit kwaad, of heeft duo door hoe dat zit? Toen mijn studie door duo geregistreerd werd, kreeg ik wel een melding dat er een administratieve wijziging geweest was die geen gevolgen had voor mijn studiefinanciering.

Toch ben ik even bang dat het niet de bedoeling is dat de studies dubbel geregistreerd staan, ik blijf namelijk ook de melding houden die zegt "zorg dat je zo snel mogelijk ingeschreven staat aan je universiteit'. Dat sta ik inmiddels.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Duo kon er wat zinnigs over zeggen, nee dat maakt niets uit. :$ Ach, hopelijk heeft er iemand in de toekomst nog iets aan dit topic!
anoniem_363002 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 09:38
6.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even contact opnemen met DUO en de vraag daar stellen
Even bellen.
Alle reacties Link kopieren
En wat zei DUO toen je hen hierover belde?
Zij zijn per slot van rekening de experts op dit gebied.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Geen simpel antwoord zo te merken, ik zal zo even met duo gaan bellen. :)
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
18-06-2019 09:30
Geen simpel antwoord zo te merken, ik zal zo even met duo gaan bellen. :)
Ik snap het even niet. Waarom bel je niet gelijk even met DUO? In zijn algemeenheid snap ik dat niet. Als ik een vraag heb over de Belasting / gemeente / tandarts rekening dan bel ik rechtstreeks naar de betreffende instantie,
Dan heb je direct het juiste antwoord van de mensen om wie het gaat.

Waarom eerst inloggen op viva, klikken op aanmaken nieuw topic, het hele verhaal schrijven en dan lezen dat je bij DUO moet zijn?
En nu moet je dus alsnog gaan bellen met hen.
Eender als je het eerst op een familiefeestje in de groep gooit, een half uur aan het soebatten bent en je alsnog moet bellen voor het antwoord.

Ik snap het niet, maar dat zal vast aan mij liggen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Doreia* schreef:
18-06-2019 09:52
Ik snap het even niet. Waarom bel je niet gelijk even met DUO? In zijn algemeenheid snap ik dat niet.
Veel jongeren schijnen tegenwoordig telefoonangst te hebben.
Doreia* schreef:
18-06-2019 09:52
Ik snap het even niet. Waarom bel je niet gelijk even met DUO? In zijn algemeenheid snap ik dat niet. Als ik een vraag heb over de Belasting / gemeente / tandarts rekening dan bel ik rechtstreeks naar de betreffende instantie,
Dan heb je direct het juiste antwoord van de mensen om wie het gaat.

Waarom eerst inloggen op viva, klikken op aanmaken nieuw topic, het hele verhaal schrijven en dan lezen dat je bij DUO moet zijn?
En nu moet je dus alsnog gaan bellen met hen.
Eender als je het eerst op een familiefeestje in de groep gooit, een half uur aan het soebatten bent en je alsnog moet bellen voor het antwoord.

Ik snap het niet, maar dat zal vast aan mij liggen.
Echt helemaal met je eens, ik snap dat ook echt niet.
TO vertrouwt DUO niet, zou kunnen.
Zijn we allemaal met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag? Ik hoopte op een simpel en kort antwoord, zodat ik er duo niet mee hoefde lastig te vallen. Natuurlijk had dat meteen gekund, maar ik vind de reacties een beetje overtrokken. Kom op zeg, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw... :)

Ik heb inmiddels contact gehad met duo zoals in de OP te lezen valt. Het was geen probleem. Geen telefoonangst hier hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet staan te springen om DUO te bellen hoor. Niet vanwege telefoonangst, maar omdat je zomaar een uur in de wacht staat om vervolgens te horen dat je beter een andere keer kan terug bellen. Of dat was in ieder geval de laatste keer zo toen ik iets van ze wilde.

Fijn dat het opgelost is, TO!
Zoals verwacht loopt alles anders
Wici schreef:
18-06-2019 10:28
Ik zou ook niet staan te springen om DUO te bellen hoor. Niet vanwege telefoonangst, maar omdat je zomaar een uur in de wacht staat om vervolgens te horen dat je beter een andere keer kan terug bellen. Of dat was in ieder geval de laatste keer zo toen ik iets van ze wilde.

Fijn dat het opgelost is, TO!
Dank je! Zeker fijn, hoef ik daar verder niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet persoonlijk hoor Missmagicx, het valt me alleen op dat er hier vragen worden gesteld die je bij de betreffende instantie veel beter kunt stellen en dan krijg je meteen het juiste antwoord.

In jouw geval zeker.

Als het nu een afvraging is, waarbij je meerdere keuzes hebt, is het wel lekker om wat andere meningen te horen. Maar dit soort specifieke vragen horen gewoon bij DUO thuis. Of een andere instantie als het daarbij hoort.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Heb je ook wel een punt hoor Doreia, maar ik vond de reacties wat fel worden en dat valt dan niet helemaal lekker. Zeker niet als het op "de jeugd met telefoonangst" wordt geschoven. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven