Werk & Studie alle pijlers

Helemaal niet naar mijn zin bij mijn nieuwe baan

23-06-2019 20:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
1234567891011213141516
madeliefjes87 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 13:54
Reden: ,
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer!
Ik zou gewoon eerlijk zijn dat het geen match is. Sowieso weten zij dan ook dat het geen zin heeft om zich anders voor te doen als bedrijf omdat je dan gewoon (terecht) vertrekt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je erover gaan liegen? Waar ben je bang voor?
.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eerlijk zijn, eerlijkheid duurt het langst.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Lekker verder kijken en open kaart spelen. Niet bij je huidige maar wel als je op gesprek gaat. Succes
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je je vergist hebt. Dat gebeurt (bijna) iedereen eens in zijn loopbaan
Eerlijk zijn. Dan weet een werkgever ook dat je 't meent als je zegt dat je een open en moderne werkvloer verwacht, en dat je vertrekt als dat toch helemaal omgekeerd blijkt te zijn.
Balen.
Als ze er naar vragen zou ik zeggen dat de bedrijfscultuur niet bij me past. Wel op je CV zetten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker wel erop zetten. Ik zou het erg kunnen waarderen aan iemand als die deze beslissing zou durven nemen en op die manier duidelijk maakt dat ze weet wat ze wil. En ergens voor durft te gaan. Ook als dat betekent: vertrekken als je er ongelukkig van wordt. Is toch juist sterk?
Het is geen optie om volledig ingepast te worden in team 2?

Of aan teamleider 2 een evaluatie te vragen? Waarbij je lichtjes aangeeft dat tussen sollicitatie en werkelijkheid toch écht een verschil zit.


(Met teamleider 1 - de lastige - zou ik op dit moment niet in overleg gaan.)
Alle reacties Link kopieren
Is er een vertrouwenspersoon binnen de organisatie? Dan zou ik daar een gesprek aanvragen. Zoals ik het lees is deze manager absoluut niet capabel, een angstcultuur mag je als manager absoluut niet veroorzaken of tolereren.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Open kaart, niks om je voor te schamen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst eens met de huidige managers bespreken. Als er dan geen verandering/verbetering komt kun je alsnog verder kijken.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Niemand zegt hier heerst een angstcultuur. Ik zou er geen feedback over geven en iets anders zoeken. Het is niet voor niet dat iedereen daar de les heeft geleerd om zijn mond te houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-06-2019 08:07
Niemand zegt hier heerst een angstcultuur. Ik zou er geen feedback over geven en iets anders zoeken. Het is niet voor niet dat iedereen daar de les heeft geleerd om zijn mond te houden.

Ik heb ook wel eens feedback gegeven op de dag dat ik voor het laatst was.

De sfeer vond ik dat echt niet leuk, wist ook niet wie ik wel een niet kon vertrouwen etc. Op mijn laatste dag heb ik dat nog wel uitgesproken zodat ze daar eventueel iets mee zouden kunnen doen voor nieuwe mensen.

Zij omschreven zichzelf als een heel hecht team. Dat klopte ook inderdaad, zo hecht dat nieuwelingen er nauwelijks tussen kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een open en transparante bedrijfscultuur wenst, dan begont dat bij jezelf. Ofwel; als je gaat solliciteren ben je het beste af als je open bent. Noem je werkgever, zorg dat je cv klopt en als ze vragen waarom je nu al weg wil is het antwoord de waarheid; ‘dit bedrijf past niet bij me’. Je klinkt niet as een jobhopper, en dan kun je een vergissing prima uitleggen.
Succes!
Ik zou vooral nieuwsgierig zijn naar waarom ze jou een totaal ander beeld gegeven hebben van het bedrijf, dan de werkelijkheid.
Ik zou eerst het gesprek aangaan op je huidige werk.
Niet liegen over je werkverleden. Dit werkt uiteindelijk eerder tegen dan mee.

Je kan bij een sollicitatie aangeven dat de verwachtingen niet helemaal overeen kwamen waardoor je tot de conclusie bent gekomen dat dit niet bij je past.

Een bepaald type manager kan niet bij je passen en dat kost enkel negatieve energie. Ik werk zelf voor een narcist (wellicht overdreven maar trekjes heeft hij zeker) en ik word onzeker in mijn werk. Niks wat ik doe is nog goed. Waar ik bij vorige werkgevers op sommige punten werd geprezen irriteert het hem mateloos. We zijn dus geen goede match en dat kan. Betekent niet dat ik iets verkeerd doe of hij maar we passen totaal niet bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven