Werk & Studie alle pijlers

Online Tentamentrainingen - doen of niet

24-06-2019 16:33 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik moet een herkansing maken voor een vak aan de universiteit. Nu kwam ik via Google tegen dat er tentamentrainingen bestaan. Denken jullie dat het aan te bevelen is om een tentamentraining te volgen? Zouden jullie het zelf doen?

bedankt alvast! :cheer2:

Online tentamentrainingen - ik zou het doen

Totaal aantal stemmen: 7

Jazeker - hartstikke handig! (43%)
misschien Geen stemmen
nee, eigenlijk niet (57%)
Alle reacties Link kopieren
ligt aan de reden dat je gezakt bent.

Had je te weinig gestudeerd, dan zou ik de tijd steken in leren. Ben je gewoon slecht in het maken van examens, dan kan examentrainingen een uitkomst bieden.

Maar het belangrijkste is, dat je de stof goed beheerst.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Als een training daarbij helpt is het natuurlijk mooi meegenomen. Had je het zelf gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Is het een algemene tentamentraining of een training specifiek gericht op dit vak en deze universiteit? Als je andere tentamens wel (makkelijk) hebt gehaald zou ik niet gaan voor een algemene tentamentraining. Bij een training voor een specifiek vak goed opletten, want verschillen tussen universiteiten kunnen groot zijn (waar ligt de focus, welke hoofdstukken worden wel/niet behandeld, etc.).

Zelf nooit een dergelijke training gedaan. Zorgen dat je alle stof goed beheerst (alles nog een keer doornemen!) en veel oefent met oude tentamens.
Lijkt me alleen zinvol als het specifiek over de stof gaat die jij moet leren.
Aangezien je maar 1 her hebt ga ik er vanuit dat je verder wel weet hoe je tentamens moet maken en voorbereiden.

Het lijkt me effectiever om te leren met iemand die het al gehaald heeft.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens met anderen praten die het vak wel gehaald hebben en hoe zij dit qua studeren en maken van het tentamen gedaan hebben?

Een algemene tentamentraining.. tsja, geen ervaring, maar ik heb toch de indruk dat dat afhankelijk is van de examinator en hoe hij/zij erin staat.
Heb je andere tentamens wel goed gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom stel je deze specifieke vraag hier??

Als je echt antwoorden wilt hebben waar je wat aan hebt dan stel je deze vraag aan je medestudenten of docent of begeleider/ studiecoach etc. .... .
Alle reacties Link kopieren
ik ben denk ik op zoek naar mensen met ervaring met dit soort dingen. Tuurlijk zegt een bureau zelf dat ze aanbevelen dat ik een training moet volgen. Maar ik wil gewoon niet dat ik daar kom en dat ze dan alleen maar stof herhalen die ik al ken. En het is online, dat leek me wel handiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven